Ένας υπολογιστής συνδεδεμένος με ηλεκτρόδια στο κεφάλι του οδηγού αναγνωρίζει πότε εκείνος θέλει να φρενάρει και ενεργοποιεί άμεσα τα φρένα πριν καν πατηθεί το πεντάλ. Αυτό επιτεύχθηκε σε πείραμα του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Βερολίνου, που πραγματοποιήθηκε σε 18 εθελοντές.
Ads
Οι εθελοντές μπήκαν σε προσομοιωτή οδήγησης και φόρεσαν ένα ελαστικό «καπέλο» με 64 ηλεκτρόδια. Ένας ηλεκτροεγκεφαλογράφος αντιλαμβανόταν την πρόθεση του οδηγού να φρενάρει 13 εκατοστά του δευτερολέπτου προτού πατήσει το πεντάλ των φρένων. Σύμφωνα με το BBC, όταν το συγκεκριμένο σύστημα απλοποιηθεί και βελτιωθεί, θα μπορούσε να μειώσει τη χρονική απόσταση ανάμεσα στη σκέψη του φρεναρίσματος και την υλοποίησή του, και κατά συνέπεια τα τροχαία ατυχήματα.
«Γνωρίζουμε ότι όλες οι προθέσεις παράγονται στον εγκέφαλο, οπότε δεν είναι περίεργο που αυτά τα πράγματα γίνονται “ορατά” στον εγκέφαλο» σχολίασε ο προγραμματιστής Στέφαν Χάουφε, μέλος της ερευνητικής ομάδας, συνεχίζοντας: «Μας προκάλεσε όμως έκπληξη ότι [το σύστημα] είχε αυτή την προγνωστική ικανότητα. Αυτό είναι το εντυπωσιακό».
Το συγκεκριμένο σύστημα δεν μπορεί να έχει πρακτική εφαρμογή άμεσα, αν δεν επιλυθούν κάποια προβλήματα. Για παράδειγμα, ότι ο οδηγός χρειάζεται μισή ώρα για να φορέσει το ειδικό καπελάκι και να συνδέσει τα ηλεκτρόδια στο κεφάλι του με ένα αγώγιμο τζελ ή ότι το σύστημα πρέπει να γίνει αρκετά αξιόπιστο ώστε να μην φρενάρει ο οδηγός απότομα χωρίς λόγο!
Μελλοντικά, πάντως, αντίστοιχα και απλούστερα συστήματα θα ήταν δυνατόν να συνεργάζονται με τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που ήδη χρησιμοποιούνται σε κάποια αυτοκίνητα.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >