Από τα αμαξοστάσια που χρησιμοποιούν οι εταιρίες του ΟΑΣΑ και κυρίως η ΕΘΕΛ μόνο αυτό του Πειραιά πληροί τις προϋποθέσεις και έχει κανονική άδεια λειτουργίας, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο πρόκειται να καταθέσει σύντομα σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή, προκειμένου να ρυθμιστεί το ζήτημα.

Ads

Ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός έχει ήδη διατάξει να γίνουν έλεγχοι στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ στα Λιόσια, αφήνοντας ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο σφραγίσματός του σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση.

Το υπουργείο, πάντως, επισημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα με τη νομιμότητα σχεδόν όλων των αμαξοστασίων και προστίθεται ότι το πρόβλημα αυτό καλείται να λύσει το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου.

Το αμαξοστάσιο των Λιοσίων, όπως έγινε γνωστό, όταν κτίσθηκε είχε νόμιμη άδεια, αλλά στη συνέχεια ο δήμος έκανε αλλαγή χρήσης της γης, με αποτέλεσμα να μην τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι που έχει θεσπίσει το ΥΠΕΚΑ. Μάλιστα, το 2009 η Νομαρχία πήρε απόφαση να κλείσει το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο, αλλά η ΕΘΕΛ προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας. Εκ των υστέρων το αμαξοστάσιο πήρε άδεια πυρόσβεσης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ενώ εκπονήθηκε και κάποιο πρόγραμμα περιβαλλοντικής λειτουργίας του, αλλά και πάλι δεν είναι καθ’ όλα νόμιμη η λειτουργία του.

Ads

Ανάλογο πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζει και το αμαξοστάσιο του Βοτανικού, καθώς το ΥΠΕΚΑ έχει απαλλοτριώσει το χώρο, ενώ το αμαξοστάσιο του Ελληνικού έχει νόμιμη άδεια για το χώρο, όχι όμως και για την κυριότητα.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, αύριο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΘΕΛ, Κώστας Καραγιαννόπουλος, θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους της Περιφέρειας για να συζητήσουν το συγκεκριμένο θέμα.