Συνεχίζονται και σήμερα τα προβλήματα με το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με την ΗΔΙΚΑ να εκδίδει σχετική ανακοίνωση ενώ ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης επέρριψε τις ευθύνες στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου.

Ads

«Η ΗΔΙΚΑ ανήκει σε άλλο υπουργείο» είπε μιλώντας την Τρίτη σε ραδιοφωνικό σταθμό, επισημαίνοντας ότι «σήμερα καθυστερεί η ηλεκτρονική συνταγογράφηση γιατί είναι φορτωμένο το δίκτυο. Όλοι οι τεχνικοί κοιτάνε να δουν τι γίνεται με το δίκτυο περιμένω να με ενημερώσουν. Εγώ δεν έχω αρμοδιότητα επί του δικτύου», είπε χαρακτηριστικά, ενώ χθες σε εκδήλωση του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ) είπε ευθέως ότι «υπεύθυνος για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση είναι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο εποπτεύει την ΗΔΙΚΑ. Προφανώς παρέχει υπηρεσίες στο Υπουργείο Υγείας, αλλά αν το πας πολιτικά, εποπτεύων Υπουργός είναι ο κ. Παπαστεργίου. Τον συμπαθώ, δεν το λέω για να τον δώσω, απλώς αν μιλάμε κοινοβουλευτικά μιλάμε και σωστά».


Υπενθυμίζεται ότι τα προβλήματα αρχίσαν από χθες, κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας του νέου συστήματος, όπως ανάφερε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών σε σχετική του ανακοίνωση, ενώ ο γραμματέας της ΟΕΝΓΕ Πάνος Παπανικολάου δημοσίευσε στα social media φωτογραφία με το μήνυμα που εμφανίζεται στο σύστημα και αναφέρει «Δεν έχετε εξουσιοδότηση πρόσβασης σε αυτή τη σελίδα».

Η ανακοίνωση της ΗΔΙΚΑ

Σε ανακοίνωσή της η ΗΔΙΚΑ αναφέρει ότι όντως παρατηρούνται προβλήματα και οτι τεχνικοί εργάζονται ώστε το συντομότερο δυνατό να αποκατασταθεί η λειτουργία της πλατφόρμας.

«Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε χθες Δευτέρα 20/1/2025 σε λειτουργία, το νέο, αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, αφού είχε προηγηθεί δίμηνη περίοδος λειτουργίας τόσο του παλιού και του νέου συστήματος, μαζί με σχετικές ενημερώσεις και συναντήσεις με τους ιατρικούς Συλλόγους της χώρας.

Ads

Δυστυχώς από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του, το νέο σύστημα παρουσίασε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνταγών.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. καθώς και οι ανάδοχοι ΟΤΕ Α.Ε και  Byte Computer Α.Β.Ε.Ε. βρίσκονται σε απόλυτη συνεργασία για την αποκατάσταση του προβλήματος.

Αναγνωρίζουμε την ταλαιπωρία και επισημαίνουμε ότι οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά.

Εργαζόμαστε ώστε τα προβλήματα να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν και το σύστημα συνταγογράφησης να λειτουργεί και πάλι κανονικά εντός των επόμενων ωρών».