Μυστήριο με την πτώση της πτήσης Jeju Air 2216 στη Νότια Κορέα, που κόστισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους, με τους ειδικούς να διατηρούν αμφιβολίες για την αιτία του δυστυχήματος. Σχετικά με τις πρώτες εξηγήσεις , ότι δηλαδή ένα χτύπημα πουλιού στον κινητήρα μπορεί να προκάλεσε την καταστροφή, πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι αυτό δεν είναι αρκετό για να εξηγήσει την έκταση του τραγικού συμβάντος.

Ads

Ο πιλότος της πτήσης είχε αναφέρει στις αρμόδιες υπηρεσίες ότι το αεροσκάφος υπέστη χτύπημα πουλiών πριν κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης. «Ένα χτύπημα πουλιών κατά κανόναμπορεί να αντιμετωπιστεί. Τα σύγχρονα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τέτοια ενδεχόμενα», υποστηρίζει η Δρ. Σόνια Μπράουν, ανώτερη λέκτορας σχεδίασης αεροδιαστημικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, σύμφωνα με τον Guardian.

Διαβάστε επίσης: Νότια Κορέα / Θρίλερ και με δεύτερο αεροσκάφος της Jeju Air – Παρουσιάστηκε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης

Εξηγεί ότι τα συστήματα στα Boeing 737 διαθέτουν πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας. Ακόμα κι αν ο κινητήρας που τροφοδοτεί το σύστημα προσγείωσης παρουσιάσει βλάβη, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί με τη βοήθεια της βαρύτητας. Παρομοίως, τα άλλα συστήματα ελέγχου, που επιβραδύνουν το αεροσκάφος κατά την προσγείωση και λειτουργούν μέσω ανεξάρτητων υδραυλικών συστημάτων. «Είναι απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να επηρεάσει ταυτόχρονα και τα δύο συστήματα», καταλήγει.

Ads

Παρόμοια άποψη εκφράζει και ο καθηγητής Νταγκ Ντρόρι από το Πανεπιστήμιο Central Queensland. Ο βετεράνος πιλότος τονίζει ότι «ένα χτύπημα πουλιού σε έναν κινητήρα δεν μπορεί να προκαλέσει πλήρη βλάβη όλων των συστημάτων. Ένα Boeing 737 μπορεί να πετάξει με έναν κινητήρα». Ο Ντρόρι αναρωτιέται επίσης για την ταχύτητα του αεροσκάφους κατά την προσγείωση, η οποία ήταν ασυνήθιστα υψηλή. «Αν ήθελαν να κάνουν μια προσγείωση χωρίς τροχούς, θα έπρεπε να έχουν μειώσει την ταχύτητα σχεδόν στο όριο της απώλειας στήριξης», σημειώνει.

 

Μια ακόμα ανησυχία είναι ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε αντίθετα από τη συνήθη κατεύθυνση του διαδρόμου και μάλιστα με ούριο άνεμο. Οι πρακτικές προσγείωσης προβλέπουν το αεροπλάνο να πάει κόντρα στον άνεμο για να χάσει ταχύτητα.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα δεδομένα από τον καταγραφέα πτήσης και οι ηχογραφήσεις του πιλοτηρίου θα είναι κρίσιμα για την πλήρη κατανόηση του τι συνέβη. Μέχρι τότε, τα ερωτήματα παραμένουν περισσότερα από τις απαντήσεις.