Η Νότια Κορέα θρηνεί τους 179 νεκρούς από το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της, με την κυβέρνηση να ανακοινώνει επταήμερο εθνικό πένθος.

Ads

Το αεροσκάφος της Jeju Air, μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, μετέφερε 175 επιβάτες και πλήρωμα έξι ατόμων. Είχε αναχωρήσει από την Μπανγκόκ και πλησίαζε στο αεροδρόμιο της Μουάν, όταν επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση. Το αεροπλάνο ξέφυγε από τον διάδρομο και προσέκρουσε σε τοίχο, προκαλώντας μια ισχυρή και καταστροφική έκρηξη.

 


Η Νότια Κορέα θρηνεί τους 179 νεκρούς από το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της, με την κυβέρνηση να ανακοινώνει επταήμερο εθνικό πένθος.

Το αεροσκάφος της Jeju Air, μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, μετέφερε 175 επιβάτες και πλήρωμα έξι ατόμων. Είχε αναχωρήσει από την Μπανγκόκ και πλησίαζε στο αεροδρόμιο της Μουάν, όταν επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση. Το αεροπλάνο ξέφυγε από τον διάδρομο και προσέκρουσε σε τοίχο, προκαλώντας μια ισχυρή και καταστροφική έκρηξη.

Νότια Κορέα: Εμπειρογνώμονες στέλνουν οι ΗΠΑ

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Αερομεταφορών (NTSB) των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε ότι θα αποστείλει μια ομάδα Αμερικανών εμπειρογνωμόνων για να συνδράμουν στις έρευνες των αρχών της Νότιας Κορέας σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στην πόλη Μουάν.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της NTSB, στην έρευνα θα συμμετάσχουν επίσης εκπρόσωποι της αεροναυπηγικής εταιρείας Boeing, καθώς και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, εξέφρασε τη θλίψη του για την τραγωδία, δηλώνοντας ότι η Ουάσινγκτον είναι έτοιμη να παράσχει βοήθεια στη Νότια Κορέα. «Η Τζιλ κι εγώ είμαστε βαθιά συντετριμμένοι. Οι σκέψεις και οι προσευχές μας είναι με όλους όσοι επλήγησαν από αυτή την τραγωδία», ανέφερε σε ανακοίνωση του Λευκού Οίκου. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι έτοιμες να παρέχουν κάθε αναγκαία βοήθεια στη Σεούλ», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα αναλάβει την ηγεσία της πολιτικής έρευνας, ενώ το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ θα εμπλακεί λόγω του ότι το αεροσκάφος κατασκευάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα είναι συνήθως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων, και η πλήρης ανασύσταση της αλληλουχίας των γεγονότων μπορεί να απαιτήσει μήνες ερευνών.

Νότια Κορέα: Μυστήριο με τα αίτια του δυστυχήματος

Η απουσία του συστήματος προσγείωσης, η χρονική στιγμή της προσγείωσης του δικινητήριου Boeing 737-800 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν, καθώς και οι αναφορές για πιθανό χτύπημα από πουλιά, έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους που παραμένουν αναπάντητα.

Σε βίντεο που προβλήθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, το αεροπλάνο φαίνεται να γλιστρά στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς το σύστημα προσγείωσης να έχει αναπτυχθεί, πριν καταλήξει να προσκρούσει σε τοίχο.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα ερωτήματα από απαντήσεις. Γιατί το αεροσκάφος είχε τόσο υψηλή ταχύτητα; Γιατί τα πτερύγια δεν είχαν αναπτυχθεί; Γιατί δεν ήταν ενεργοποιημένο το σύστημα προσγείωσης;» αναρωτήθηκε ο Gregory Alegi, ειδικός στην αεροπορία και πρώην καθηγητής της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας.

Μέσα σε λίγα λεπτά, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για πιθανό χτύπημα πουλιών, ενώ οι πιλότοι κήρυξαν κατάσταση έκτακτης ανάγκης (mayday) και προσπάθησαν να πραγματοποιήσουν προσγείωση, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων. Ωστόσο, δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί αν το αεροσκάφος όντως χτύπησε κάποιο πουλί.

Νότια Κορέα: Αμφιβολίες για το σενάριο του «χτυπήματος πουλιού»

Οι ειδικοί εκφράζουν αμφιβολίες ότι ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα προσγείωσης.

«Τα χτυπήματα πουλιών δεν είναι σπάνια, αλλά γενικά δεν προκαλούν από μόνα τους την πτώση ενός αεροσκάφους», δήλωσε ο Thomas, ειδικός αεροπορικών θεμάτων.

«Ποτέ δεν έχω δει ένα χτύπημα πουλιού να εμποδίζει τη λειτουργία του συστήματος προσγείωσης», πρόσθεσε ο Geoffrey Dell, Αυστραλός ειδικός στην ασφάλεια αερομεταφορών.

Ο Chris Kingswood, ειδικός με περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας και πιλότος στο ίδιο μοντέλο αεροσκάφους που ενεπλάκη στο δυστύχημα, δήλωσε στο BBC ότι τα πλάνα από το συμβάν δεν παρέχουν σαφείς ενδείξεις για την αιτία του δυστυχήματος.

Παρατήρησε, ωστόσο, ότι το αεροσκάφος πετούσε χωρίς ενεργοποιημένο το σύστημα προσγείωσης και τα flaps δεν χρησιμοποιήθηκαν όπως αναμενόταν, κάτι που δείχνει ότι «όλα εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα».

«Ένα εμπορικό αεροσκάφος μπορεί να συνεχίσει να πετά με ασφάλεια ακόμη και με έναν κινητήρα», σημείωσε, εξηγώντας ότι η απώλεια και των δύο κινητήρων είναι σπάνια, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε παρόμοια περιστατικά.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο ένα χτύπημα από πουλιά να κατέστρεψε και τους δύο κινητήρες, ανέφερε ότι αυτό εξαρτάται από το ύψος στο οποίο βρισκόταν το αεροσκάφος. «Σε χαμηλό ύψος, οι πιλότοι πρέπει να πάρουν πολλές κρίσιμες αποφάσεις σε ελάχιστο χρόνο», τόνισε.

«Εάν το αεροπλάνο πετούσε σε ύψος μερικών χιλιάδων ποδιών, τότε η προτεραιότητά τους θα ήταν να διατηρήσουν το αεροσκάφος στον αέρα και να βρουν ασφαλές σημείο προσγείωσης».

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Joo Jong-wan, διαβεβαίωσε ότι το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης, που φτάνει τα 2.800 μέτρα, δεν συνέβαλε στο δυστύχημα και ότι τα προστατευτικά τοιχώματα στα άκρα ήταν κατασκευασμένα σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα.

Ο Christian Beckert, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, υποστήριξε ότι το βίντεο δείχνει πως τα περισσότερα συστήματα πέδησης του αεροσκάφους δεν ενεργοποιήθηκαν, κάτι που προκάλεσε «μεγάλο πρόβλημα» και οδήγησε σε ταχύτατη προσγείωση. Ο Beckert επίσης ανέφερε πως ένα χτύπημα από πουλιά δεν θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα προσγείωσης αν αυτό ήταν ακόμα σηκωμένο, και αν είχε ήδη κατέβει, θα ήταν δύσκολο να επανέλθει στη θέση του.

«Είναι εξαιρετικά σπάνιο και πολύ ασυνήθιστο να μην μπορεί να κατέβει το σύστημα προσγείωσης, καθώς υπάρχουν εναλλακτικά ανεξάρτητα συστήματα που επιτρέπουν την ενεργοποίησή του», σημείωσε. Πρόσθεσε ότι η διερεύνηση αναμένεται να δώσει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το τι συνέβη.