Επτά καινούργιοι σταθμοί του μετρό της Αθήνας περιμένουν την λύση του γόρδιου δεσμού που έχει δημιουργηθεί με την εμπλοκή της γερμανικής εταιρίας σε σκάνδαλα, προκειμένου να ολοκληρωθούν και να τεθούν σε λειτουργία μετά από καθυστερήσεις μηνών έως και ετών.
Ads
Σύµφωνα µε πηγές της Αττικό Μετρό, που επικαλείται η εφημερίδα Τα Νέα, το 2011 δεν πρόκειται να λειτουργήσει κανείς από τους νέους σταθµούς στην Ηλιούπολη, τον Αλιµο, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, την Ανθούπολη, το Περιστέρι και το Χαϊδάρι, αφού όπως λένε, από την ώρα που θα λυθεί το ζήτηµα θα απαιτηθεί ένα επιπλέον διάστηµα, από 6 µήνες (για τους σταθµούς των δυτικών προαστίων που έπρεπε να είχαν παραδοθεί από το 2008) έως 12 µήνες (για τους σταθµούς των νοτίων προαστίων που έπρεπε να λειτουργούν από την περασµένη άνοιξη).
Παρόλα αυτά, εκφράζεται η πεποίθηση πως έως τον ερχόµενο Σεπτέµβριο αναµένεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των σταθµών, οι οποίοι όμως αν δεν τεθούν σε λειτουργία πλέον θα απειλούνται από την φθορά λόγω αχρηστίας. «Η σηµατοδότηση των 7 σταθµών έχει προ πολλού ξεπεράσει το τεχνοκρατικό επίπεδο και την απόφαση της διοίκησης της εταιρείας. Είναι πλέον πολιτικό θέµα από το οποίο η εταιρεία περιµένει εναγωνίως να απεµπλακεί» σημειώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.
Η µη υλοποίηση του συστήµατος σηµατοδότησης θα έχει ως αποτέλεσµα να µην µπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί η προµήθεια των 17 νέων συρµών, αξίας ύψους 152 εκατοµµυρίων ευρώ, που πρόκειται να παραληφθούν από τη Ν. Κορέα. «Ο πρώτος συρµός θα είναι έτοιµος να παραδοθεί τον ερχόµενο Σεπτέµβριο, όµως επειδή λειτουργεί µόνο µε το σύστηµα της Siemens δεν θα µπορούν να γίνουν ούτε οι δοκιµές», επισημαίνουν χαρακτηριστικά στα Νέα πηγές της Αττικό Μετρό.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως δεν µπορεί να προχωρήσει ο σχεδιασµός και η κατασκευή της αναβάθµισης του Κέντρου Ελέγχου του Μετρό στο Σύνταγµα. Την ίδια ώρα, η Αττικό Μετρό θα υποχρεωθεί να πληρώσει πρόσθετο κόστος πολλών εκατοµµυρίων για 6 υφισταµένες συµβάσεις σε άλλους αναδόχους λόγω αναγκαστικής µη ολοκλήρωσης του συµβατικού αντικειµένου τους.
Από την Αττικό Μετρό υποστηρίζουν πως εάν δεν ολοκληρωθούν και δεν λειτουργήσουν οι επεκτάσεις, τότε τα έργα κινδυνεύουν να απενταχθούν από τα Κοινοτικά Προγράµµατα και να χαθούν από τη χρηµατοδότηση 374 εκατοµµύρια ευρώ. Η εκτίµηση είναι ότι θα απαιτηθούν γύρω στα 3 χρόνια για να τοποθετήσει νέος πάροχος σύστηµα σηµατοδότησης, ενώ το κόστος έχει υπολογιστεί – από την εταιρεία – σε επιπλέον 20 εκατοµµύρια ευρώ. Υπενθυµίζεται ότι η Siemens συµµετείχε στον διαγωνισµό τον οποίο κέρδισε µε προσφορά ύψους 45 εκατοµµυρίων ευρώ. Η ανάθεση έχει παγώσει από τον Ιούνιο του 2009.
Ειδική επιτροπή για τον έλεγχο των προµηθειών
Λύση στο πρόβληµα λειτουργίας των επεκτάσεων του Μετρό επιχειρείται να δοθεί µε διάταξη, που περιλαµβάνεται σε νοµοσχέδιο του υπουργείου ∆ικαιοσύνης. Σε αυτήν προβλέπεταιη δηµιουργία ειδικής επιτροπής στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αποτελούµενη από τον πρόεδρό του και τους επτά αρχαιότερους δικαστές. Η επιτροπή θα αναλάβει τον έλεγχο όλων των εκκρεµών συµβάσεων προµηθειών, µεταξύ των οποίων περιλαµβάνονται και οι επίµαχες συµβάσεις της Siemens για τις γραµµές του Μετρό.
Η έγκριση από την ειδική επιτροπή κρίθηκε αναγκαία καθώς πρόκειται για συµβάσεις δεκάδων εκατοµµυρίων ευρώ. Ωστόσο, όπως ανέφεραν νοµικοί κύκλοι, η διαδικασία αναµένεται να είναιχρονοβόρος και αυτό θα έχει ως αποτέλεσµα να συνεχιστεί η καθυστέρηση στην υλοποίηση των συµβάσεων.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >