Την ακύρωση σύμβασης του προαστιακού με την κοινοπραξία Siemens-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ φέρεται να αποφάσισε το ΔΣ του ΟΣΕ την περασμένη Δευτέρα, σύμφωνα με την «Ελευθεροτυπία». Η σύμβαση 994, αξίας 161,4 εκατομμύρια ευρώ, είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2005, το έργο είχε χαρακτηριστεί ολυμπιακό, είχε δοθεί με έκπτωση-ρεκόρ (0,964%) και αν και η συμφωνία προέβλεπε το έργο να παραδοθεί σε οχτώ μήνες (Δεκέμβριο του 2005), στην κοινοπραξία δόθηκε δώδεκα φορές παράταση.
Ads
Η σύμβαση αφορούσε το έργο του προαστιακού σιδηρόδρομου στα τμήματα Πειραιάς-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες-ΣΚΑ-Αχαρνές-Τρεις Γέφυρες-Λιόσια, στο οποίο προβλεπόταν και κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης. Η κοινοπραξία, που φέρεται να έχει εκτελέσει το 70% του τμήματος του έργου, ετοιμάζεται να διεκδικήσει αποζημιώσεις βάσει δικαιωμάτων που έχει, και ο ΟΣΕ δια της ΕΡΓΟΣΕ θα επαναπροκηρύξει το εναπομείναν έργο.
Το έργο είναι μνημείο αδιαφάνειας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, καθώς άλλο περιγράφεται στη σύμβαση που υποτίθεται ότι εκτελούνταν, άλλο προσδιόρισαν οι αποφάσεις του ΣτΕ και οι ύστερες μελέτες και άλλο εκτελούνταν. Επίσης, από τις αναθεωρήσεις τιμών που προβλέπονταν επήλθαν επί τόσα χρόνια επιβαρύνσεις περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ.
Όλα αυτά τη στιγμή που συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα μέσα μεταφοράς, αντιδρώντας στις αλλαγές που προβλέπονται στο κλάδο έπειτα και από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, και ενώ όλο και περισσότερα άτομα χρησιμοποιούν τον προαστιακό.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας VPRC για τον προαστιακό που δημοσιεύθηκε στο tvxs, το 2010 σηματοδότησε την εκτίναξη της χρήσης του προαστιακού από το επιβατικό κοινό. Το 27% ξεκίνησε την περασμένη χρονιά να χρησιμοποιεί το τρένο, όταν το 2009 το ποσοστό ήταν μόλις στο 13%. Για το 76% των επιβατών, ο προαστιακός αποτελεί το βασικό μέσο μετάβασης στο χώρο εργασίας, ενώ οι περισσότεροι χρησιμοποιούν μηνιαία κάρτα προαστιακού ή υπεραστικό εισιτήριο μίας χρήσης.
Πάντως, η συχνότητα των δρομολογίων δεν ικανοποιεί το 65% του επιβατικού κοινού, και το 42% των επιβατών δηλώνει δυσαρεστημένο από τη συνέπεια στους χρόνους αναχώρησης ενώ το 38% από τη χρονική διάρκεια του ταξιδιού. Παράλληλα, η απουσία προσωπικού στους συρμούς των τρένων, στις αποβάθρες και στους χώρους στάθμευσης δημιουργεί ανασφάλεια στους επιβάτες.
Όσον αφορά στο υψηλό χρέος του ΟΣΕ αλλά και τη μετατροπή του σε ιδιαίτερα ζημιογόνο οργανισμό, οι επιβάτες του προαστιακού την επιρρίπτουν κατα κύριο λόγο στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στη διοίκηση και στους συνδικαλιστές. Παράλληλα, ενώ το 60% θεωρεί ότι η παραχώρηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιωτική εταιρία θα βελτιώσει τις μετακινήσεις, στην ερώτηση αν «θα προκύψουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μετά την παραχώρηση» το 77% απαντά θετικά.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >