Με μικρές τροποποιήσεις κατατέθηκε στη βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής».
Ads
Οι τροποποιήσεις αφορούν στην αφαίρεση του όρου περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και πλέον αναφέρεται ως «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών.
Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι η διαγραφή χρεών αφορά και στα χρέη του ΟΑΣΑ, αλλά και ότι «μετά τους αιτούντες μετάταξη, θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ».
Ακόμη, εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική μετάταξη «οι θεμελιώνοντες συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους, οι οποίοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού», ενώ αφαιρέθηκε και «η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης». Τέλος, δεν θα ισχύσουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια.
Επίσης, σημειώνεται ότι έγινε δεκτή η πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας.
Στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι «η εξυγίανση και η βελτίωση των οικονομικών, η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης, η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος, η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών».
Το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία δύο νέων φορέων, από τις πέντε εταιρείες που είναι σήμερα υπό τον έλεγχο του ΟΑΣΑ, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ, με την ΕΘΕΛ να συγχωνεύεται με τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό με τον ΗΣΑΠ και το Τραμ. Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.
Επίσης προβλέπεται η σύσταση ειδικής Μονάδας που θα παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία των εταιριών, ο περιορισμός της κρατικής επιδότησης στο 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου, η μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες, η υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων, η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και η επιβολή μέτρων για την εισιτηριοδιαφυγή.
Εν τω μεταξύ, ψηφίστηκε σήμερα το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την πιστοποίηση των μηχανοδηγών, με τις θετικές ψήφους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, ενώ κατά ψήφισε το ΚΚΕ και «παρών» ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Δημήτρης Ρέππας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε και σε όσους καλούν τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο στις συγκοινωνίες, υποστηρίζοντας πως αυτό στρέφεται κατά των εργαζομένων. «Με το να θίγονται τα συμφέροντα των εταιρειών, θίγονται και τα συμφέροντα των εργαζόμενων», υποστήριξε.
«Τέτοιες πράξεις, είναι πράξεις δολιοφθοράς και πρέπει πέραν των διοικήσεων, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να υπερασπιστούν τους Οργανισμούς στους οποίους εργάζονται, να τιμήσουν τη θέση εργασίας που έχουν και να αντιληφθούν την προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση σε αυτές τις συνθήκες να περιφρουρήσει το δικαίωμά τους στην εργασία, επιλέγοντας τις όχι πάντα ευχάριστες -γιατί ξεβολεύουν είναι η αλήθεια- μετατάξεις, αντί των απολύσεων», κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >