Την επέκταση του ωραρίου των γραμμών 2 και 3 του μετρό φαίνεται πως θέτει επί τάπητος ο δήμος Αθηναίων, με το θέμα να συζητείται σε πρόσφατη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής με αρμόδιους του συγκοινωνιακού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ.
Ειδικότερα σε προπαρασκευαστική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, βάσει των πληροφοριών εντός της εβδομάδας, ο δήμος πρότεινε σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της «Καθημερινής» την επέκταση ωραρίου σε όλους τους σταθμούς κατά μία ώρα τις καθημερινές (από 00.23 σε 1.30) και μία ώρα με δύο ώρες την Παρασκευή και το Σάββατο (από 01:30 σε 02:30 ή 03:30).
Παρότι η τωρινή δημοτική αρχή δεν είναι η πρώτη που ζητά την επέκταση ωραρίου στη διέλευση των συρμών, καθώς προτάσεις έχουν τεθεί από εκάστοτε δημοτικές αρχές τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια, ωστόσο τα πρόσφατα στοιχεία που έχει στην κατοχή της δείχνουν μια αυξημένη προσέλευση τις ημέρες που κατ’ εξαίρεση είχαν γίνει συγκοινωνιακές ρυθμίσεις λόγω διαφόρων δράσεων.
Μετρό: Τι προκύπτει από τα στοιχεία για τις μέρες που επεκτάθηκε το ωράριο
Ειδικότερα, στις 21 Σεπτεμβρίου που το ωράριο στο μετρό (γραμμές 1, 2 και 3) επεκτάθηκε μέχρι τις 2.30 μ.μ. εξαιτίας της δράσης «Αθήνα χωρίς αυτοκίνητο» παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό μετακινήσεων στους σταθμούς Μοναστηράκι και Σύνταγμα κατά 30% για τις ίδιες ώρες λειτουργίας σε σχέση με την κινητικότητα το προηγούμενο και το επόμενο Σάββατο. Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε στην «Καθημερινή» ο Δήμος Αθηναίων, η κίνηση στους δύο σταθμούς από τη 1.30 έως τις 2.30 ήταν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη ώρα και οριακά μεγαλύτερη.
Στο δημοσίευμα προστίθεται ότι ενώ τα παραπάνω νούμερα που αντλήθηκαν από το data.gov.gr δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη ως απολύτως ακριβή, κυρίως λόγω και της πιθανής εισιτηριοδιαφυγής από τη μαζική εισροή επιβατών τις βραδινές ώρες, ωστόσο δείχνει μια τάση που αξίζει να ληφθεί υπόψη.
Μετρό: Θετική η διοίκηση του ΟΑΣΑ
Μιλώντας στην «Καθημερινή» η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας του δήμου Αθηναίων, Μαρία Ευαγγελίδου, επισημαίνει πως η επέκταση ωραρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σημαίνει αυτόματα και λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας από νωρίς το βράδυ έως αργά. Κάτι τέτοιο, όπως εξηγεί, θα έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας όσο και στην οικονομική ζωή της πόλης, αλλά και γενικότερα στην ασφάλεια μετακινήσεων, ειδικά για τους νέους.
«Έχουμε διαπιστώσει πως μεγάλη μερίδα νέων που βγαίνουν και διασκεδάζουν σε κεντρικά σημεία της Αθήνας τις τελευταίες ημέρες της εβδομάδας συχνά περιμένουν μέχρι τις 5.30 όπου ξεκινά ο πρώτος συρμός για να γυρίσουν στο σπίτι τους. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε αυτή τη μερίδα πληθυσμού, αλλά και να δώσουμε την ευκαιρία και στους υπολοίπους να επιλέγουν τα ΜΜΜ για τις βραδινές τους εξορμήσεις και όχι το αυτοκίνητό τους» ανέφερε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ίδιου μέσου, από την πλευρά του ΟΑΣΑ η επέκταση ωραρίου έτυχε θετικής ανταπόκρισης. Ωστόσο φαίνεται πως υπάρχουν πολλά τεχνικά ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν, ώστε να γίνει πράξη μία τέτοια απόφαση. Ειδικότερα, φαίνεται πως υπάρχει μια σειρά από δυσκολίες στην εφαρμογή του μέτρου ως προς την ανάγκη συντήρησης των συρμών (που πραγματοποιείται συνήθως τις μεταμεσονύκτιες ώρες), την ανάγκη καθαρισμού, τη διαθεσιμότητα τροχαίου υλικού και εξοπλισμού, αλλά και τη διαθεσιμότητα ανθρώπινου δυναμικού.
Οι συζητήσεις μεταξύ δήμου και ΟΑΣΑ βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να συνεχιστούν προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι εφικτή μια τέτοια τροποποίηση στο ωράριο.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >