Επιτυχή αποτελέσματα είχε η πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης να επιδοτήσει την αγορά μιας εφημερίδας στους νέους 18 με 24 χρονών για ένα χρόνο, καθώς έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα της ενέργειας κατέγραψε αύξηση της διείσδυσης των εφημερίδων στους νέους.

Ads

Από την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της γαλλικής κυβέρνησης, προέκυψε ότι οι νεαροί Γάλλοι άρχισαν να εμπιστεύονται περισσότερα τα έντυπα Μέσα. Παράλληλα, οι μισοί από αυτούς που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα δήλωσαν ότι ξεκίνησαν να αγοράζουν και άλλες εφημερίδες.

Σημαντικό ποσοστό (60%) απάντησε, επίσης, πως τις ημέρες που δεν παίρνουν δωρεάν την εφημερίδα της επιλογής τους, τη διαβάζουν στην ηλεκτρονική της μορφή στο διαδίκτυο. Εύλογα, πάντως, τίθεται το ερώτημα γιατί να αγοράσει κάποιος την εφημερίδα, εφόσον μπορεί να βρει το περιεχόμενό της δωρεάν στο ίντερνετ…

Δεδομένου ότι οι Γάλλοι καταγράφουν χαμηλά ποσοστά στην ανάγνωση, το πρόγραμμα χαρακτηρίστηκε ως μεγάλη επιτυχία. Η γαλλική κυβέρνηση διέθεσε 5 εκατ. ευρώ ετησίως για την πραγματοποίηση τους εν λόγω προγράμματος. Το ποσό αυτό είναι εξαιρετικά ασήμαντο σε σύγκριση με τα συνολικά 600 εκατ. ευρώ ετησίως που χορηγεί η Γαλλία για τη στήριξη του Τύπου μέσω κρατικών δημοσιεύσεων, επιχορηγήσεων, διευκολύνσεων στην αποστολή των εντύπων, επιδότηση για το πέρασμα στα ψηφιακά μέσα κ.α.

Ads

Η ενέργεια εντάσσεται στο πρόγραμμα “Η δωρεάν εφημερίδα μου”, έπειτα από πρωτοβουλία του Γάλλου υπουργού Πολιτισμού και Επικοινωνίας”, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2009. Οι νεαροί Γάλλοι, επί ένα χρόνο, μπορούσαν να λαμβάνουν μια φορά την εβδομάδα ένα δωρεάν αντίτυπο της εφημερίδας της επιλογής τους.