Αλλαγές στις επεκτάσεις των μεγάλων οδικών αρτηριών στην Αττική σχεδιάζει η κυβέρνηση, καθώς θα προχωρήσει η κατασκευή του ενός μόνο τρίτου των συνολικών χιλιομέτρων οδικού δικτύου που είχε αρχικά εξαγγελθεί. Η Αττική οδός θα κυκλώσει τον Υμηττό, καθώς θα υπάρχει πρόσβαση από την Ηλιούπολη προς στο αεροδρόμιο με σήραγγα 14 χλμ. στον Υμηττό.

Ads

Συγκεκριμένα, ενώ πριν από τις βουλευτικές εκλογές του 2009 είχε εξαγγελθεί η κατασκευή 65 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστούν τελικά μόνο τα 22, σύμφωνα πάντα με τις προτάσεις που μελετά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών αντιτάσσονται πολύ καιρό τώρα στην κατασκευή των συγκεκριμένων οδικών αξόνων. Πάντως οι λόγοι που επικαλούνται για τις περικοπές αυτές είναι κυρίως οικονομικοί, καθώς με τον τρόπο αυτό ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου μειώνεται από τα 1,8 δις. ευρώ σε περίπου 800 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, με τον τρόπο αυτόν η κυβέρνηση φέρεται να εκτιμά ότι θα αποφευχθούν και οι δικαστικές εμπλοκές με προσφυγές φορέων και των κατοίκων που εξαρχής δήλωσαν την αντίθεσή τους για συγκεκριμένα τμήματα των επεκτάσεων.

Ads

Ένας άλλος λόγος τον οποίο επικαλείται η κυβέρνηση για τις αλλαγές είναι η προστασία του περιβάλλοντος.

Ποιες αρτηρίες τελικά θα κατασκευαστούν και ποιες καταργούνται

Ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού ως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, συνολικού μήκους 8 χλμ. και την κατασκευή σήραγγας στον Υμηττό, στο ύψος της λεωφόρου Κύπρου, από όπου θα διέρχεται νέος οδικός άξονας που θα συνδέει το συγκεκριμένο τμήμα με την Αττική οδό στο Κορωπί, μήκους περίπου 14 χλμ.

Από το Ελληνικό και συγκεκριμένα από τον μελλοντικό κόμβο της λεωφόρου Κύπρου, στα σύνορα με τη Γλυφάδα, θα ξεκινά η σήραγγα του Υμηττού, που με τις εκατέρωθεν προσβάσεις θα ενώσει τα νότια προάστια με την Αττική οδό στο ύψος του Κορωπίου και κατ΄ επέκταση με το αεροδρόμιο.

Στα νέα σχέδια καταργείται μεταξύ άλλων η μεσόγεια διαδρομή προς τη Ραφήνα, Μεσογείων (Κορωπί)- Ραφήνα και Κόμβος Μεσογείων (Κορωπί)- Αγία Μαρίνα, καθώς και η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του Ελληνικού.

Ωστόσο θα προχωρήσει ο κλάδος από τον μελλοντικό κόμβο Σακέτα στον Βύρωνα προς την Ούλοφ Πάλμε, στα σύνορα Καισαριανής- Ζωγράφου στο ύψος της πύλης της Πανεπιστημιούπολης. Πρόκειται για ένα τμήμα το οποίο προβλεπόταν και στο προηγούμενο σχέδιο και θα είναι σχεδόν στο σύνολό του υπόγειο.

Όσον αφορά τον προγραμματισμό του έργου, αυτό θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2011 ώστε στις αρχές του 2012 να έχει εγκατασταθεί η κατασκευάστρια εταιρεία.