Η ταινία Barbie έχει σημειώσει τεράστια εισπρακτική επιτυχία καθώς μέχρι και την 1η Αυγούστου έχει συγκεντρώσει  381,7 εκατομμύρια δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά και 429,3 εκατομμύρια δολάρια σε άλλες χώρες. Παγκόσμια δηλαδή έχει συγκεντρώσει 811 εκατομμύρια δολάρια.

Ads

Η ταινία επίσης κατέγραψε ρεκόρ σε εισιτήρια κατά τη διάρκεια του πρώτου Σαββατοκύριακου για κάθε ταινία που δεν είναι σίκουελ, ριμέικ ή υπερηρωϊκή.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Μάργκοτ Ρόμπι και ο Ράϊαν Γκόσλινγκ, δύο αστέρες της εποχής αυτής στο Χόλιγουντ, ενώ σκηνοθετεί η Γκρέτα Γκέργουϊκ που έχει σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία χρόνια με τις ταινίες Lady Bird και Little Women με τις οποίες είχε λάβει και υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Επιπλέον το υπόλοιπο κάστ είναι γεμάτο με γνωστά και ανερχόμενα ονόματα του κινηματογραφικού και τηλεοπτικού χώρου των ΗΠΑ. Ενδεικτικά εμφανίζονται οι Κέιτ Μακίνον (Saturday Night Live), Έμμα Μακέϊ (Sex Education), Σίμου Λιού (Sang Chi), Νκούτι Γκάτβα (Sex Education) κ.α.

Ads

Φτάνουν όμως αυτά για να οδηγήσουν σε αυτήν την πολύ μεγάλη εισπρακτική επιτυχία του καλοκαιριού;

Σίγουρα το να διαθέτεις δύο αστέρες του σύγχρονου Χόλιγουντ και μία σκηνοθέτιδα που έχει αποδείξει το ταλέντο της να δημιουργεί συμπαγείς και όμορφες ταινίες με χιούμορ και υπαρξιακές θεματικές δείχνει ότι δεν θα ήταν μία τυχαία ταινία Barbie.

Ωστόσο, τα εύσημα για την εισπρακτική επιτυχία πρέπει σε μεγάλο βαθμό να δοθούν στο μάρκετινγκ.

Η ροζ ενδυμασία και το μάρκετινγκ

Επιπλέον, η Barbie είναι ήδη κάτι το υπερβολικά αναγνωρίσιμο παγκοσμίως σαν προϊόν οπότε κατά κάποιον τρόπο το πεδίο από το οποίο ξεκίνησε η προώθηση της ήταν ήδη έφορο.

Η Μάργκοτ Ρόμπι υποδύεται την πρώτη κούκλα Barbie την γνωστή και ως Ροζ Μπάρμπι λόγω του χρώματος της ενδυμασίας της. Η Γκρέτα Γκέργουικ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων φορούσε πάντα ροζ ρούχα και σύμφωνα με δηλώσεις του καστ έβαζε πολύ μικρό πρόστιμο σε όσα μέρη του crew δεν φορούσαν, τα οποία μάζευε η Μάργκοτ Ρόμπι και έδινε σε φιλανθρωπίες.

Μέσα από φωτογραφίες που διέρρευσαν από τα γυρίσματα δημιουργήθηκε ένα «κίνημα» στα social media και αρκετά meme που ουσιαστικά «απαιτούσαν» από τους θεατές να φορέσουν ροζ ρούχα όταν θα πάνε να δουν την ταινία. Πράγμα που ακολούθησαν εκατομμύρια θεατές.

https://youtube.com/shorts/aeva1oLRVFs?feature=share

Έπειτα η Warner Bros που είχε αναλάβει την προώθηση της ταινίας έκλεισε συνεργασίες με πολυεθνικές όπως τα Zara, NYX, GAP και Bloomingdales τα οποία είχαν προϊόντα σε ροζ χρώματα και με στάμπες από την ταινία.

Επιπλέον, μέχρι και η Google αν αναζητήσεις την λέξη Barbie εμφανίζει ροζ κομφετί και βεγγαλικά.

Προφανώς η εμφάνιση της σε πολυσύχναστα κέντρα αλλά και ο τρόπος που συνέδεσε τα trends προώθησε ακόμη περισσότερο το προϊόν.

Επίσης, η Warner Bros είχε κάνει διαθέσιμα σε εφαρμογές όπως το Tik Tok και το Instagram φίλτρα με τα οποία οι χρήστες μπορούσαν να  «συμμετέχουν» στην ταινία.

Το Barbenheimer

Ακόμη ένα meme που προέκυψε σχετικά με την ταινία και γιγαντώθηκε στο χώρο των social media ήταν η παράλληλη κυκλοφορία στο εξωτερικό (όχι στην Ελλάδα) της ταινίας Barbie μαζί με το Oppenheimer που είναι η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν.

Η αντίθεση μίας «ροζ» κωμωδίας με πρωταγωνίστρια την Barbie και της «σκοτεινής» βιογραφίας του δημιουργού της ατομικής βόμβας δημιούργησε meme όπου καλούσαν – προκαλούσαν τους θεατές να δουν τις ταινίες την μία αμέσως μετά την άλλη. Η προτροπή αυτή εκτός απ’ ότι φαίνεται ότι την έχουν ακολουθήσει πολύ, γιγαντώθηκε τόσο που ακόμη και ο γνωστός Χολιγουντιανός σκηνοθέτης Κουεντίν Ταραντίνο εθεάθη σε φωτογραφίες να βλέπει τις ταινίες back 2 back.

Οι δύο ταινίες έχουν σημειώσει πολύ υψηλό αριθμό εισιτηρίων τις πρώτες εβδομάδες και συνεχίζουν με δυναμικό ρυθμό με τις προβλέψεις να δείχνουν ότι η Barbie θα γίνει ταινία δισεκατομμυρίου.

Την εισπρακτική επιτυχία και των δύο χαιρέτησε και ο Φράνσις Φορντ Κόπολα λέγοντας πως «είμαστε κοντά να εισέλθουμε σε μία νέα Χρυσή Εποχή για το σινεμά».

Έτσι, προφανώς η φήμη της ταινίας γιγαντώθηκε μέσω του μάρκετινγκ καθώς αυτό οδήγησε η ταινία να βρίσκεται κυριολεκτικά σε κάθε σημείο στα αστικά κέντρα, αλλά κατάφερε να δημιουργήσει και μία «ιεροτελεστία» τόσο με την ενδυμασία όσο και με τον συνδυασμό της θέασης με το Openheimer το οποίο συνδράμει στη σύνδεση του κοινού με μία ταινία.

Το trailer και η «διαφορετική» προσέγγιση

Έχοντας αυτή την προώθηση ήδη το trailer που κυκλοφόρησε επιβεβαίωσε σε όσους ασχολούνται με το σινεμά και το είχαν υποψιαστεί λόγω της Γκρέτα Γκέργουϊκ ότι η ταινία δεν θα αποτελεί απλά μία comfort ταινία.

Η σατιρική εισαγωγή με την αναφορά στο «2001: Space Odyssey» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το meta χιούμορ, η υπαρξιακή θεματική αλλά και ο φεμινιστικός της χαρακτήρας προώθησαν την ταινία και στο πιο απαιτητικό κοινό.

https://youtu.be/8zIf0XvoL9Y

Γενικότερα, σαν δημιουργία το Barbie στέκεται εξαιρετικά ως μία feel good ταινία που από το χιούμορ κινείται προς τον σχολιασμό για την θέση της γυναίκας σε μία πατριαρχική κοινωνία και επιστρέφει πάλι στο διασκεδαστικό της μέρος με μιούζικαλ σκηνές και τραγούδια που αποτυπώνονται στο μυαλό του θεατή όπως το «Just Ken» που ήδη μετρά εκατομμύρια θεάσεις και ακροάσεις.

https://youtu.be/Y1IgAEejvqM

Επιπλέον, να σημειωθεί ότι η σοβαρότητα της παραγωγής φαίνεται και από της ερμηνείες τόσο της Μάργκοτ Ρόμπι όσο και του εξαιρετικού Ράϊαν Γκόσλινγκ που κάνει μία από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του.