Αύξηση κατά 7,5% για το 2023 καταγράφουν τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με νέα έρευνα της Nielsen, φτάνοντας σε αξίατα 4,096 δισ. ευρώ από 3,810 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Στην έρευνα καταγράφεται ότι εξαιτίας, κυρίως, του πληθωρισμού μέσα σε ένα τετράμηνο μπήκαν στα ταμεία περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που η κατανάλωση σε επίπεδο όγκου καταγράφει υποχώρηση 3,5%.
Το μεγαλύτερο μερίδιο (+11,4%) πάει στις υπεραγορές, ενώ με +7,8% βρίσκονται τα μικρά σούπερ μάρκετ, +6,6% τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και +6,9% τα πολύ μικρά.
Η NielsenIQ καταγράφει ότι σε γεωγραφικό επίπεδο η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στην Κρήτη +18,1% και στην Πελοπόννησο +14,1% ενώ με μικρότερους ρυθμούς «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Αττική +6,4%, στην Κεντρική Ελλάδα +6,8% και στη Θεσσαλονίκη +8,9%.
Τελευταία στην κατάταξη έρχεται η Μακεδονία – Θράκη, όπου οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μόλις κατά 3%, κάτι που υποδηλώνει σημαντική υστέρηση της κατανάλωσης.
Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, η NielsenIQ προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών θα αυξηθούν κατά 5,3%, με τις πωλήσεις των τροφίμων – ποτών να εμφανίζουν ανάπτυξη 5,5%, 4,2% για την κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής και +6,4% των προϊόντων για το σπίτι.
Διαβάστε: Έρευνα: Οι μισοί Έλληνες μείωσαν τις αγορές τροφίμων-Ένας στους δύο δεν θα κάνει διακοπές
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >