Φαίνεται να «τα βρήκαν» τελικά κυβέρνηση και ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μετά τη χθεσινή κρίσιμη συνάντηση που είχε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας ο Ευάγγελος Βενιζέλος με εκπροσώπους της ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar και τις μαραθώνιες διαπραγματεύσεις που συνεχίστηκαν μέχρι αργά το βράδυ με τη συμμετοχή των νομικών συμβούλων των εμπλεκόμενων πλευρών.
Ads
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, κατά τις χθεσινές συσκέψεις επιλύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα και δόθηκαν οδηγίες στους νομικούς συμβούλους για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί αύριο Πέμπτη και θα υποβληθεί στην ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να ακολουθηθούν οι, κατά το Σύνταγμα, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.
Ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιότερων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία, που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ (ζήτημα το οποίο επιλύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου). Άλλωστε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την έγκριση για την πώληση του 75% των μετοχών στην Abu Dhabi Mar, ενώ το υπόλοιπο 25% παραμένει στη ThyssenKrupp Marine Systems.
Ειδικότερα, η Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι μετά την εξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πράξη αυτή δεν θα δημιουργήσει εμπόδια στον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, η ThyssenKrupp πιέζει και απειλεί με πτώχευση αν δεν ληφθούν σύντομα αποφάσεις, γεγονός που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους, αφενός να χάσουν την εργασία τους εκατοντάδες εργαζόμενοι και αφετέρου στη συνέχιση των εξοπλιστικών προγραμμάτων των Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η γερμανική Thyssen Krupp Marine Systems διεκδικεί 350 εκατ. ευρώ από παλαιότερες οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου. Χθες που έληγε η ισχύς του σχετικού προσυμφώνου φέρεται να έθεσε το δίλημμα: τελική συμφωνία ή πτώχευση.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Τα Νέα», ο γερμανικός όμιλος απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργού αφήνοντας υπαινιγμούς ότι ο υπουργός Αμυνας δεν φέρεται διατεθειμένος να αναλάβει το πολιτικό κόστος για να επέλθει τελική συμφωνία.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία μεταβίβασης του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar είχε κλείσει από τον περασμένο Μάρτιο με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού Υπουργείου Άμυνας.
Όπως ανέφερε χθες ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, μετά από τη σχετική σύσκεψη στο Πεντάγωνο, «στόχος μας είναι η υπογραφή μιας συμφωνίας που μετά τον έλεγχό της από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα κυρωθεί με ευρεία συναίνεση από τη Βουλή προκειμένου να τεθεί σε ισχύ» και πρόσθεσε ότι «βασικό μέλημα της Κυβέρνησης είναι η τήρηση όλων των κανόνων νομιμότητας και διαφάνειας και η υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος, του συμφέροντος του Πολεμικού Ναυτικού και του συμφέροντος της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας».
Επίσης, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ότι «υπάρχει μια ενιαία αταλάντευτη κυβερνητική γραμμή στο όνομα της οποίας το Υπουργείο χειρίζεται τα θέματα αυτά, στο πλαίσιο των σαφών αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ και της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων σε άμεση συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό και τα συναρμόδια Υπουργεία».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >