Παραγωγή και αρχική εξέλιξη στην Κίνα, ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας στις ΗΠΑ και design στη Γερμανία με τελικά προϊόντα αυτόνομα οχήματα μηδενικών ρύπων που θα κοστίζουν τα μισά από τις αντίστοιχες αμερικανικές προτάσεις. Μια ολοκαίνουργια κινεζική εταιρία, η Byton, ταράζει τα νερά ηλεκτροκίνησης, απειλώντας να εκθρονίσει την Tesla, αφού τo ενδιαφέρον είναι ότι πρώτο Byton παραγωγής (M-Byte) θα κοστίζει 45.000 δολάρια   όταν για ένα αντίστοιχο Tesla (model X) πρέπει κανείς να πληρώσει 79.500 δολάρια.
 
Στα τέλη του 2019 έχει βάλει ως στόχο να αρχίσει τις πωλήσεις – στην κινεζική αγορά – του πρώτου της ηλεκτρικού SUV (Μ-Byte) η Byton, η νεοφυής εταιρία που έχει την έδρα της στην πόλη Nanjing της Κίνας και πρόλαβε πριν καλά-καλά χρονίσει να διαθέτει τεχνολογικό κέντρο στην περίφημη Silicon Valey, στις ΗΠΑ. Γιατί αμέσως μετά, το 2020 αναμένεται να γίνει «απόβαση» στην αμερικανική ήπειρο, αλλά και στην Ευρώπη. Το 2021 θα ακολουθήσει ένα ηλεκτρικό σεντάν, ενώ ένα επταθέσιο μοντέλο, χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα με τα δύο προηγούμενα, θα αρχίσει να παράγεται το 2022. Σημειώνουμε ότι το εργοστάσιο στη Nanjing αρχικά θα έχει δυνατότητα παραγωγής 100.000 οχημάτων ετησίως, που θα αυξηθεί μέχρι το 2023-2024 στις 300.000 μονάδες.

Ads

image
Στιγμιότυπο από την παγκόσμια πρεμιέρα του K-Byte
 
Δύο πρωτότυπα σε ένα χρόνο
Το όνομα της εταιρίας προέρχεται από το bytes on wheels, γεγονός που αντανακλά την κεντρική ιδέα που θα διέπει κάθε όχημα που θα παράγει η Byton: ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής σε τροχούς. Και αυτό φάνηκε με τη μεγάλη επίσημη πρεμιέρα της εταιρίας στις αρχές του 2018, στο Λας Βέγκας, στη γνωστή διεθνή έκθεση ηλεκτρονικών CES με την παρουσίαση του Byton Concept (που στη συνέχεια μετονομάστηκε σε M-Concept), ενός πρωτοτύπου που θα διατίθεται με δύο επίπεδα αυτονομίας: 400 και 520 χιλιόμετρα. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε μπαταρία 71 kWh και ηλεκτροκινητήρα ισχύος 268 PS, που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ στη δεύτερη έχουμε τετρακίνηση που υλοποιείται με δύο ηλεκτροκινητήρες 469 PS και μπαταρία 95 kWh.

image
Από την πρεμιέρα του Byton Concept (M-Byte)

Η εταιρία ρίχνει μεγάλο βάρος στην αίσθηση που θα αποκομίζουν οι επιβάτες, κάτι που φαίνεται άλλωστε από την τεράστια οθόνη 49 ιντσών που καταλαμβάνει πρακτικά όλο το ταμπλό. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του ακόμα μία οθόνη αφής, 8 ιντσών, ενσωματωμένη στο τιμόνι, ενώ υπάρχει δυνατότητα φωνητικών εντολών. Χειρολαβές δεν υπάρχουν, κάμερες θα αναγνωρίζουν οδηγό και συνοδηγό ανοίγοντας την αντίστοιχη πόρτα, κάμερες επίσης θα αντικαταστήσουν τους καθρέπτες, ενώ σε πρώτη φάση το αυτοκίνητο θα έχει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 (όπου επιβάλλεται η παρουσία – “stand by” – του οδηγού), που θα αντικατασταθεί στη συνέχεια από αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 (δεν απαιτείται καμία παρέμβαση από πλευράς οδηγού).

Ads

Τον Ιούνιο, τον μήνα που ανακοινώθηκε η σύναψη συμφωνίας με τη Blackberry για την παροχή λογισμικού, στο οποίο περιλαμβάνεται και το λειτουργικό σύστημα QNX SDP 7.0, είχαμε την παρουσίαση ενός ακόμα πρωτοτύπου, του σεντάν K-Concept, στην έκθεση CES στη Σαγκάη, το οποίο διαθέτει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, προερχόμενο από την Aurora Innovation, μια εταιρία που ίδρυσε ο προερχόμενος από την Google Chris Urmson.

image
M-Byte
image

image

image

image

image
Σοβαρές κινήσεις
Το πόσο σοβαρά είναι τα πράγματα με την Byton φαίνεται μεταξύ άλλων και από το γεγονός ότι επικεφαλής της (CEO) είναι ένας Γερμανός, ο Carsten Breitfeld, που μετά από μια εικοσαετή καριέρα στην BMW και έχοντας ηγηθεί της εξέλιξης του plug-in υβριδικού σπορ μοντέλου “i8” της βαυαρικής εταιρίας, αποφάσισε, το 2016 να συνεργαστεί με έναν άλλο Γερμανό, τον Daniel Kirchert, επικεφαλής της Infiniti στην Κίνα, που πήρε τη θέση του προέδρου στην εταιρία.

Σημειώνουμε ότι αρχικά οι δύο Γερμανοί συγκέντρωσαν περί τα 240 εκ. δολάρια, ενώ στη συνέχεια κατάφεραν να προσελκύσουν άλλα 500 εκατομμύρια. Σημειώνουμε επίσης ότι η Byton έχει ήδη «στρατολογήσει» μια σειρά έμπειρα στελέχη από την υπ’ αρ. 1 αντίπαλό της, την Tesla, αλλά και από τις BMW, Ford, Toyota, Delphi, Apple και Google. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικό το παράδειγμα του αντιπρόεδρου και υπεύθυνου σχεδίασης της BMW, Benoît Jacob – πρόκειται για τον άνθρωπο που σχεδίασε τα i3 και i8!

Η πρώτη έκθεση της Byton θα ανοίξει μέχρι το τέλος της χρονιάς στη Σαγκάη, ενώ του χρόνου θα ακολουθήσουν άλλα 30 σημεία πώλησης στην Κίνα.

image
M-Byte (αριστερά) και K-Byte (δεξιά)

image
BYTON, K-Byte Concept

Πηγή: ΕΘΝΟΣ