Αν σταθεί κανείς μόνο στο ποσοστό αύξησης (άνω του 50%) των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων τον θερμό – μήνα διακοπών – Αύγουστο, τότε μπορεί να συμπεράνει ότι τα βάσανά μας τελείωσαν, βγήκαμε από την κρίση και η αγορά τραβάει την ανηφόρα. Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι.

Ads

Τα στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) βεβαίως δείχνουν ότι όντως υπήρξε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, τον ίδιο μήνα, κατά 2.500 περίπου «κομμάτια», που αντιστοιχούν στο εντυπωσιακό +50,3%, το οποίο όμως είναι εν μέρει απατηλό, καθώς αφορά είτε «μεταφορά» ταξινομήσεων από τον Ιούλιο, είτε «πινακιδώματα»*, αγορά δηλαδή αυτοκινήτων από τις ίδιες τις αντιπροσωπείες, υπό την πίεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που τέθηκε σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου.

image

Στο 8-μηνο Ιανουάριος-Αύγουστος του 2018 έχουμε πλέον ένα συνολικό +23,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017, και τις πωλήσεις να αγγίζουν τις 80.000 μονάδες. Κάτι που επιτρέπει να θεωρείται δεδομένο το σπάσιμο – επιτέλους – του ψυχολογικού φράγματος των 100.000 ταξινομήσεων ετησίως, καθώς οι εκτιμήσεις που κάνουν κύκλοι της αγοράς λένε για 110.000 πωλήσεις. Και μπορεί μια τέτοια επίδοση να αντιστοιχεί σε μια αγορά που κινείται κατά 60,5% κάτω από το μέσο όρο της προ κρίσης περιόδου (2000-2009), ωστόσο βρίσκεται ήδη στο διπλάσιο του… ναδίρ των περίπου 56.000 πωλήσεων του 2012 και του 2013.

Ads

Το – αρνητικά – ποιοτικό στοιχείο του χαμηλού ποσοστού λιανικής στο σύνολο των πωλήσεων παραμένει (κάτι λιγότερο από τα μισά καινούρια αυτοκίνητα αγοράστηκαν από «απλούς» ανθρώπους – πελάτες λιανικής) όταν τον παλιό καλό καιρό η λιανική έφτανε το 80%, ωστόσο δεν είναι παράλογο να δηλώνει κανείς συγκρατημένα αισιόδοξος.

Ήδη κάποια βήματα γίνονται στον τομέα της χρηματοδότησης (προσφέρονται ακόμα και άτοκα προγράμματα) ενώ οι προσπάθειες για τόνωση των πωλήσεων με προσφορές δεν λείπουν. Και χωρίς να θέλουμε να μπούμε σε ξένα χωράφια, πρέπει να σημειώσουμε ότι η υπάρχουσα οικονομική σταθερότητα (όποια και αν είναι αυτή) φαίνεται να έχει λειτουργήσει θετικά. Προφανώς χρειάζεται ουσιαστική τόνωση του εισοδήματος του μέσου Έλληνα για να προσεγγίσουμε την παλαιότερη «κανονικότητα» – και στην αγορά αυτοκινήτου – οπότε το να ευχηθεί κανείς να «δουλέψουν» οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες δεν είναι θέμα πολιτικής τοποθέτησης…
 
* Σημειώνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με χρήσιμη πληροφορία, καθώς πρόκειται για καινούργια αυτοκίνητα που θα βγουν προς πώληση σε μειωμένες σε σχέση με τα «απινακίδωτα» τιμές.
 
Πηγή: ΕΘΝΟΣ