Στο παρά πέντε της εφαρμογής του, και στην σκιά των νέων στοιχείων που επαναβεβαιώνουν την εκρηκτική πορεία του πληθωρισμού, το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού» παραπέμπει όλο και περισσότερο όχι μόνον σε επικοινωνιακό, αλλά και σε επικίνδυνο κυβερνητικό σόου, παρά σε ουσιαστική παρέμβαση για συγκράτηση των τιμών.

Το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει σε εφαρμογή σε όλα τα καταστήματα τροφίμων με τζίρο άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ από τις 2 Νοεμβρίου, παράγοντες της αγοράς όμως προειδοποιούν ήδη ότι, πρακτικά, δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα ανακούφισης των καταναλωτών και πως, εν τέλει, μπορεί να λειτουργήσει ως ανταγωνιστική «παγίδα» υπέρ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Οι βασικές γκρίζες ζώνες του μέτρου που επισημαίνονται είναι τρεις: