«Επιστράτευση» των μαθητών το Σάββατο «για τις ανάγκες της φιέστας που οργανώθηκε και του επικοινωνιακού τρικ» κατά την επίσκεψη του Κ. Μητσοτάκη στην Ικαρία καταγγέλει ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας – Φούρνων.
Ο Σύλλογος τονίζει, ότι το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου, «στη σύντομη παρουσία του στη Θύμαινα, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης επισκέφτηκε το δημοτικό σχολείο της περιοχής». «Για τις ανάγκες της φιέστας που οργανώθηκε και του επικοινωνιακού τρικ επιστρατεύτηκαν οι μαθητές του σχολείου που κανονικά, μέρα Σάββατο, θα έπρεπε να είναι κλειστό.».
Προσθέτει, ότι «είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για τους μαθητές, ενώ η κυβέρνησή του προχωράει σε σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων, που οδηγούν ακόμα και σε κλείσιμο τμημάτων. Ένα από αυτά είναι και η αξιολόγηση, που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη υποβάθμιση των σχολείων. Η έκθεση Πισσαρίδη άλλωστε, που ασκεί επίδραση στο έργο της, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών καθώς αναφέρει ότι το κόστος ανά ώρα επαφής δασκάλου/καθηγητή και μαθητή στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό».
«Καταγγέλουμε την υποκρισία τους και διαμηνύουμε ότι μαζικά και ενωτικά θα αποτρέψουμε τα σχέδια τους» καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί.
Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων: Θέλουμε σχολειά και προσλήψεις
Παράλληλα, οι συνάδελφοί τους, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί των Κυκλαδίτικων νησιών, σε απάντησή τους στη βουλευτή της ΝΔ Κατερίνα Μονογυιού που πρότεινε να μονιμοποιηθεί το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά σημειώνουν την έκπληξη και την αγανάκτησή τους που μια βουλευτής των Κυκλάδων, υποστηρίζει ότι στην τόσο ευαίσθητη νησιωτική περιοχή των Κυκλάδων, θα μπορούσαν οι οθόνες των υπολογιστών και των κινητών τηλεφώνων να αντικαταστήσουν τη φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν στη βουλευτή της ΝΔ ότι «αντί για τηλεκπαίδευση αυτό που θα έπρεπε να ζητάτε για τα μικρά νησιά είναι ίδρυση νέων σχολείων, κτίρια και σχολικές εγκαταστάσεις, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές για τα παιδιά, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και παροχή σημαντικών οικονομικών κινήτρων για τους ακρίτες των νησιών που έχουν μπουχτίσει μόνο λόγια τόσα χρόνια! Αντί αυτού εσείς προτείνετε τα νησιά αυτά και οι κάτοικοί τους να παραμείνουν στην απομόνωση, στην εξαίρεση και στον αποκλεισμό από το πραγματικό αγαθό της μόρφωσης και της παιδείας».
Προσθέτουν, ότι «σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίοι για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας».
Οι εκπαιδευτικοί των Κυκλάδων τονίζουν:
«Ο εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος. Καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο, τη ζωντανή σχολική ζωή, το μάθημα, την πραγματική επαφή μαθητή και δασκάλου, την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πράξης, την ανάγκη των μαθητών να μάθουν, να επικοινωνήσουν, να αισθανθούν , να αλληλεπιδράσουν.
»Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε ως ένα φιάσκο και συνεχίζεται ως ένα φιάσκο, εις βάρος των μαθητών μας, των οικογενειών τους και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών είναι επίσημα εκτός τηλεκπαίδευσης (έλλειψη μέσων και διαδικτύου) η πλειοψηφία των μαθητών συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση μέσω κινητών τηλεφώνων, τα προβλήματα σύνδεσης, ήχου επικοινωνίας είναι αδιάλειπτα.
»Εξάλλου όλες οι μελέτες και οι έρευνες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις συνέπειές της στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς το αποδεικνύουν περίτρανα. Ενδεικτικά η τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή , σχετικά με τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές στα δημόσια σχολεία, αναφέρει ότι το 71,5% των μαθητών καταβάλλεται από άγχος, το 63% από ψυχική εξάντληση, το 45% από θλίψη, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Ενώ το 73% των μαθητών δήλωσε ότι έχει εμπεδώσει λίγο ή καθόλου την ύλη. Η διάσπαση προσοχής των μαθητών αναγνωρίστηκε επίσης σε ποσοστό άνω του 80% !
»Η τηλεκπαίδευση είναι μια σκληρή, νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση στον χώρο της εκπαίδευσης που ωθεί σε νέες ευέλικτες σχέσεις εργασίας και διάλυση των εργαζομένων. Η νέα λογική της τηλεκπαίδευσης θέλει τους συναδέλφους μας «αναλώσιμους» συμβασιούχους «μιας χρήσης», όπως έγινε με τους τριμηνίτες αναπληρωτές αλλά και με τους συναδέλφους της ενισχυτικής διδασκαλίας που θα εργαστούν μόνο εξ αποστάσεως για όλο το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς!
»Την ίδια στιγμή, οι γονείς των μαθητών μας, πιθανόν τηλεργαζόμενοι και οι ίδιοι ,καλούνται να αναμετρηθούν με τα έξοδα που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν τα παιδιά τους να μην αισθανθούν αποκλεισμένα και να τους παρέχουν όλα όσα απαιτεί η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Αυτά, όταν αμφότεροι εκπαιδευτικοί (και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές) και γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή της ανεργίας (για κάποιους γονείς η ανεργία είναι ήδη πραγματικότητα), την καταστρατήγηση των ωραρίων και της βίαιης εισβολής της κάμερας στον ιδιωτικό τους χώρο
μέσω της τηλεργασίας».
Οι εκπαιδευτικοί των Κυκλάδων απαιτούν:
- Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά που χρειάζονται
- Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >