Το νέο Hyundai Tucson, που για την Hyundai αντιπροσωπεύει ένα άλμα – και όχι απλώς ένα βήμα προόδου – στην εξέλιξη του μοντέλου είναι πλέον παρόν και στην ελληνική αγορά με μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήριων συνόλων (η οποία περιλαμβάνει κινητήρες και βενζίνης, και diesel) και έναν τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 24.990 ευρώ.
Το να έχεις τον γενικό διευθυντή μιας μάρκας να σε προσκαλεί – και ταυτοχρόνως να σε προκαλεί– ως δημοσιογράφο του ειδικού τύπου να οδηγήσεις ένα εντελώς νέο SUV για να δεις πόσο «εξαιρετικά» είναι τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, δεν είναι ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο. Σε μια εποχή που η μικροηλεκτρονική έχει ισοπεδώσει τα πάντα, δεν βλέπεις πλέον να αφιερώνει κάποιος χρόνο στη λειτουργία της ανάρτησης, που στην περίπτωση του νέου Hyundai Tucson, προσφέρεται και σε έκδοση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη.
Όπως επίσης δεν βλέπεις να μιλάει κανείς για εξελιγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης: εδώ τον λόγο έχει το σύστημα μεταβλητής διάρκειας του ανοίγματος των βαλβίδων της Hyundai: τo CVVD που έρχεται να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα δύο προσεγγίσεων που είδαμε από τη δεκαετία του ’90 να εξελίσσονται, από διαφορετικές εταιρίες και με διαφορετικές ονομασίες προς όφελος της απόδοσης και της οικονομίας: του CVVT (Timing-μεταβλητός χρονισμός) του CVVL (Lift-«βύθιση»).
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι έχουμε κινητήρες βενζίνης και diesel ίδιου κυβισμού, 1,6 λίτρων, τεχνολογίας Smartstream της Hyundai, με ισχύ που ξεκινά από τους 136 ίππους και φτάνει μέχρι τους 180 ίππους. Ενώ το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης φτάνει αρκετά ψηλότερα, στους 230 ίππους – προσφέροντας ταυτόχρονα την υπόσχεση της χαμηλής κατανάλωσης. Οι συμβατικές εκδόσεις συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο «εξάρι» είτε με «εφτάρι» αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ το υβριδικό Tucson διαθέτει αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Είναι λοιπόν το εντελώς νέο Hyundai Tucson, ο παραδοσιακός εκπρόσωπος της κορεατικής εταιρίας στην μεγάλη κατηγορία των «μεσαίων» SUV (ή αν θέλετε των C-SUV), που έρχεται να υποσχεθεί πίστη στην έννοια του αυτοκινήτου το οποίο θέλει και οφείλει να οδηγείται, προσφέροντας και τη λεγόμενη οδηγική απόλαυση. Και που θέλει επίσης να τοποθετηθεί με μια πιο premium διάθεση, όχι για να ανταγωνιστεί τον κραταιό γερμανικό ανταγωνισμό (Mercedes, BMW, Audi και Volvo) αλλά για να ξεχωρίσει από ένα αξιόλογο πλήθος ανταγωνιστών.
Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι μιλάμε για μια κατηγορία στην οποία «παίζουν μπάλα» τα Peugeot 3008 (που παρεμπιπτόντως επανέρχεται στην αγορά δριμύτερο, έχοντας μόλις ανανεωθεί), Citroen C5 Aircross, Toyota C-HR, Renault Kadjar, Seat Ateca, Volkswagen Tiguan, το εντελώς νέο Ford Kuga, το διαχρονικό best seller Nissan Qashqai (του οποίου ο αντικαταστάτης αναμένεται φέτος), αλλά και το ομόσταβλο με το Tucson, Kia Sportage. Μια κατηγορία που καταγράφει συνεχή άνοδο και έχοντας ξεκινήσει από το 6,7% της αγοράς άγγιξε το 2020 το 20%, εκτοπίζοντας από αυτήν τα συμβατικά «μεσαία» σεντάν.
Είναι οπωσδήποτε ένας δύσκολος χώρος, ωστόσο οι άνθρωποι της Hyundai δηλώνουν ότι το μόνο που του εμποδίζει είναι η… διαθεσιμότητα αυτοκινήτων από το εργοστάσιο. Αν λοιπόν δεν υπάρξει καμία άλλη περίεργη εξέλιξη στο μέτωπο της πανδημίας και αν ομαλοποιηθούν τα πράγματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τότε το διψήφιο ποσοστό στην «πίτα» της κατηγορίας το θεωρούν δεδομένο.
Αυτή την εκτίμηση τη βασίζουν στο νέο value for money που αντιπροσωπεύει το νέο Hyundai Tucson μεταξύ των SUV. Το ιδιαίτερο design είναι ένα στοιχείο που σίγουρα θα καταστήσει το νέο SUV πιο ελκυστικό, αλλά από κει και πέρα υπάρχει ένα ολόκληρο οπλοστάσιο από πάσης φύσεως στοιχεία εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης που δικαιολογεί τον τιμοκατάλογο.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.990 ευρώ της «βασικής» βενζινοκίνητης έκδοσης “Exclusive” των 150 ίππων, ενώ με σχεδόν ενάμιση χιλιάρικο επιπλέον περνάς στην επόμενη έκδοση “Premium” κερδίζοντας και 30 ίππους επιπλέον. Το πλουσιότερο βενζινοκίνητο Tucson, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT και τετρακίνηση στην έκδοση “Distinctive” φτάνει τα 32.790 ευρώ. Η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση φτάνει τα 35.590 ευρώ, έχοντας όμως κινητήρα 136 ίππων, που βασίζεται στη ροπή για να προσφέρει τις «σωστές» επιδόσεις και τη χαμηλότερη κατανάλωση. Ενώ στην κορυφή συναντάμε την πλήρως υβριδική έκδοση με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων που ως προσθιοκίνητη ξεκινά από τα 35.990 ευρώ και ως τετρακίνητη από τα 38.490 ευρώ.
Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμοκατάλογο κάνοντας κλικ εδώ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >