Το «μεσαίο» SUV της Ford με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και το 8αρι αυτόματο κιβώτιο προσφέρει όχι μόνο αναβαθμισμένη άνεση στον οδηγό του, αλλά και σημαντικά μειωμένο κόστος κίνησης. Διατηρώντας φυσικά τα δεδομένα προσόντα της βενζινοκίνητης έκδοσης: την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τους κορυφαίους για την κατηγορία χώρους.

Ads

Το τι εστί Ford Kuga, ως νέο μοντέλο που έκανε την εμφάνισή του μέσα στην τόσο ασυνήθιστη χρονιά η οποία σε 2 μέρες φτάνει στο τέλος της, το είχαμε γράψει και κατά την πρώτη παρουσίασή του, και κατά την δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης των 150 ίππων που ακολούθησε, μέσα στο καλοκαίρι. Πρόκειται για το SUV που ήρθε να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο της πίτας των «μεσαίων» ή, αν θέλετε, “C-SUVs”. Και ως τέτοιο το Ford Kuga έχει να ανταγωνιστεί όχι μόνο τους κυρίαρχους των πωλήσεων Nissan Qashqai, Toyota C-HR και Peugeot 3008, αλλά και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες και αξιόλογες προτάσεις όπως τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Citroen C5 Aircross, VW Tiguan, Skoda Karoq κλπ.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αγοράς, που μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο τείνοντας να εκμηδενίσει τα παραδοσιακά μεσαία σεντάν. Γιατί, εν τέλει, τα C-SUVs είναι μια μεγάλη κατηγορία, η οποία (αν συμπεριληφθούν και τα λεγόμενα “premium” SUV Mercedes GLA, BMW X1 και X2, Volvo XC40 κ.ά.) αντιστοιχεί στο 18,25% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.

Ένας turbodiesel με 120 ίππους για το Ford Kuga
Έχοντας, λοιπόν, οδηγήσει τo Ford Kuga 1.5 Ecoboost στην έκδοση Titanium με τον τρικύλινδρο, υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το «εξάρι» χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και το πετρελαιοκίνητο «αδελφάκι» του. Ο λόγος για το Ford Kuga 1.5 Ecoblue στην έκδοση “ST” με τον turbodiesel κινητήρα των 120 ίππων, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνδυάζεται με ένα 8-άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Κάτω από το εμπρός καπό του Ford Kuga της δοκιμής μας βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος “EcoBlue” diesel, ίδιου κυβισμού με αυτόν της βενζινοκίνητης έκδοσης (1,5 λίτρου) αλλά με 30 ίππους λιγότερους, δηλαδή με ισχύ 120 ίππων. Προφανώς αυτή η μέγιστη ισχύς δεν εντυπωσιάζει, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα SUV που ζυγίζει γύρω στα 1.600 κιλά.

Ads

Το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης
Όμως σε αντιστάθμισμα ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας προσφέρει μεγαλύτερη ροπή, 300 Nm έναντι 240 Nm του βενζινοκινητήρα, κάτι βεβαίως που έχει τον αντίκτυπό της στην κατανάλωση βενζίνης. Άλλωστε αυτό ακριβώς το πλεονέκτημα είναι που θα οδηγήσει τον υποψήφιο αγοραστή στην επιλογή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Με τις επίσημες προδιαγραφές να απέχουν πάντα από την πραγματική κατανάλωση εμείς μπορούμε να σας βεβαιώσουμε ότι στο trip computer και με «χαλαρή» οδήγηση είδαμε σχετικά εύκολα ακόμα και 6,0 λίτρα/100 χλμ. – κάτι που αποτελεί εξαιρετική επίδοση. Τη μέση κατανάλωση ωστόσο πρέπει κανείς να την υπολογίζει, μέσα στην πόλη, γύρω στα 7,0 – 7,5 λίτρα/100 χλμ. τιμή που και πάλι με βάση το βάρος του Kuga δεν είναι μεγάλη.

Το «8άρι» αυτόματο κιβώτιο
Το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στις μακριές σχέσεις μετάδοσης του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, που σου επιτρέπουν, να πηγαίνεις – για παράδειγμα – με ταχύτητα 100 km/h έχοντας τον κινητήρα να δουλεύει στις 1.500 στροφές και επιλεγμένη την 7η σχέση στο κιβώτιο. Από την άλλη το πλήθος των σχέσεων – το οποίο είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσει κανείς – δημιουργεί μία αδιάλειπτη παροχή ροπής και σε κάνει να μην νιώθεις απολύτως καμία έλλειψη δύναμης στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές. Βεβαίως, η ροπή δίνει το παρών από χαμηλά, με το πλέον αποδοτικό φάσμα στροφών λειτουργίας να ξεκινά από τις 2.000 rpm και να αγγίζει τις 4.000 rpm.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, οι καθημερινές μετακινήσεις είναι «ζωντανές» καθώς με λίγο γκάζι κινείσαι σβέλτα. Όμως η διαφορά σε σχέση με τον βενζίνη είναι υπαρκτή ή αν θέλετε είναι το τίμημα που πληρώνεις για να εισπράξεις την χαμηλή κατανάλωση. Έτσι, ο 1.5 Ecoblue κινητήρας δεν δείχνει να ενθουσιάζεται πάνω από τις 4.000 στροφές/λεπτό και αν πατήσεις το γκάζι μέχρι τέλους για να έχεις τη μέγιστη επιτάχυνση δεν εισπράττεις κάτι συγκλονιστικό.

Το αυτόματο κιβώτιο από την πλευρά του διευκολύνει απίστευτα την καθημερινότητα του οδηγού, προσφέροντας όμως και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών (με τα χαρακτηριστικά paddles («πεταλούδες») στο τιμόνι όταν θελήσει κανείς να έχει τον πλήρη έλεγχο. Ασυνήθιστος, αλλά όχι άβολος, ο περιστροφικός διακόπτης για τον έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με το πλήκτρο “M” (manual) στο κέντρο του, για την επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας, απαιτεί μία εξοικείωση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν είναι εργονομικός.

«Αξιόπιστη» οδική συμπεριφορά και υψηλού επιπέδου άνεση
Τα φρένα είναι και προοδευτικά, και δυνατά, και με σωστή αίσθηση. Η αίσθηση τώρα του τιμονιού, όπως και στην περίπτωση της βενζινοκίνητης έκδοσης 1.5 Ecoboost, μεταβάλλεται με την επιλογή της λειτουργίας οδήγησης και, βεβαίως, στην στη Sport λειτουργία έχει κάνεις με ένα τιμόνι σαφώς πιο «σωστό» από ότι στη «νορμάλ» λειτουργία.

Εκείνο που χρειάζεται κάποια συνήθεια, είναι αλήθεια, είναι το γεγονός ότι κάθεσαι σχετικά ψηλά. Αυτό είναι στοιχείο που «ενισχύει» στη συνείδηση του οδηγού τις κλήσεις του αυτοκινήτου στις στροφές, έστω και αν αυτές δεν είναι μεγάλες. Μην ξεχνάτε ότι η έκδοση “ST-Line” διαθέτει σπορ ανάρτηση, οπότε αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να την εμπιστευτείς για να μπεις τελικά στη στροφή με αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα από όσα αρχικά υπολόγιζες. Γιατί το αυτοκίνητο «κρατάει» καλά, παρά το γεγονός ότι τελικά καταφέρνει να προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση.

Οι δεδομένες αρετές του ευρύχωρου SUV
Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο από την καθαρά χρηστική του πλευρά διατηρεί όλες τις αρετές που είχαμε δει στο βενζινοκίνητο Ford Kuga 1.5 Ecoboost. Οι κορυφαίοι χώροι συναντούν την υψηλή ποιότητα κατασκευής σε ένα ενδιαφέρον κοκτέιλ που στην περίπτωση της έκδοση ST-Line της δοκιμής μας διανθίζεται με μια σειρά στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, στις χειρολαβές και στο δερμάτινο τιμόνι. Στο ταμπλό φιλοξενείται η έγχρωμη multimedia οθόνη που συνεργάζεται με την πολύ καλά κάμερα οπισθοπορείας, ενώ υπάρχουν και πλήρη «φυσικά» χειριστήρια για τον αυτόματο κλιματισμό. Και ναι είναι τεράστιοι οι χώροι και ναι, πίσω κάθεσαι σταυροπόδι – και παρόλα αυτά έχεις στη διάθεσή σου και ένα πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ. Τις λεπτομέρειες για τις εσωτερικές αρετές του Ford Kuga, μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ.

Σημειώστε ότι ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε αποτελεί ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που διαφοροποιείται πλήρως με βάση την επιλογή λειτουργίας.

Tο νέο Ford Kuga απέναντι στον δύσκολο ανταγωνισμό
Όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, το νέο Ford Kuga έρχεται να αντιπαρατεθεί απέναντι σε έναν πολύ σκληρό ανταγωνισμό. Όμως αυτό το επιχειρεί έχοντας τα δικά του δυνατά χαρτιά, που ξεκινούν από τους κορυφαίους χώρους (θυμίζουμε ότι το Kuga είναι κατά 44 mm μεγαλύτερο σε πλάτος και κατά 89 mm μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του), το πλούσιο τεχνολογικό πακέτο με τα στάνταρ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και την υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα, ενώ ταυτοχρόνως προσφέρει και ένα άλλο επίπεδο πολιτισμού. Προφανώς, με την τιμή να ξεπερνά τα 33.000 ευρώ, το SUV της Ford δεν το λες φθηνό. Από την άλλη, όμως, αν σκεφτείς όλο το «πακέτο» (μην ξεχνάμε ότι εδώ έχουμε και αυτόματο κιβώτιο) διαμορφώνεται ένα value for money που δεν είναι καθόλου κακό.

Στην ερώτηση, τώρα, βενζίνη ή diesel, δεν θα διστάζαμε καθόλου να ταχθούμε υπέρ του 1.5 Ecoblue της δοκιμής μας. Ναι χάνει σαφώς σε σπιρτάδα, αλλά προσφέρει σημαντικά χαμηλότερο κόστος κίνησης, που σε ένα ταξίδι, θα κάνει μεγάλη διαφορά. Και αν ρωτάτε γιατί αναφερόμαστε σε ταξίδι, η απάντηση είναι ότι το πετρελαιοκίνητο Kuga θα σας δείξει τον καλύτερο εαυτό του στα ξεκούραστα και αθόρυβα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, στα οποία θα σας επιτρέψει να παίρνετε μαζί σας όλη την «προίκα» των διακοπών. Ενώ από την άλλη δεν θα πάψετε να εκτιμάτε την άνεση που θα σας προσφέρει και στις καθημερινές σας μετακινήσεις…

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ