Μετά τις καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» της πρώτης φάσης της πανδημίας που δόθηκαν περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ και έμειναν γνωστά ως «λίστα Πέτσα», σειρά έχει μια νέα διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ ύψους 18,5 εκατ. ευρώ ώστε να πειστεί ο κόσμος να κάνει εμβόλια για τον Covid-19.

Ads

«Εγκριση σκοπιμότητας για την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών, για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορονοϊού covid-19 και την προβολή μηνυμάτων και της εθνικής εκστρατείας κατά του κορονοϊού covid-19 στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης» αναφέρει το υπουργείο Υγείας στην απόφασή του που πήρε ΦΕΚ στις 24 Δεκεμβρίου.

Στην απόφαση της παραμονής των Χριστουγέννων αναφέρεται επίσης ότι η σύμβαση θα έχει ως αντικείμενο:

α) το σχεδιασμό, οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής, της τοποθέτησης, του χρόνου προβολής και του τρόπου προβολής στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, και ειδικότερα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, από τον έντυπο τύπο, από τα ηλεκτρονικά μέσα με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και internet, από τον περιφερειακό τύπο, από ραδιοφωνικά μέσα κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.

Ads

β) τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής και της τοποθέτησης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας με την ενδεδειγμένη παραμετροποίηση που αφορά όλες τις ομάδες αποδεκτών και συγκεκριμένα τις πληθυσμιακές ομάδες που ορίζονται στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν.4761/2020, με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κοκ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.

Εν ολίγοις για μεν τα κανάλια η διανομή των εκατομμυρίων θα γίνει με βάση την τηλεθέαση και για τα ραδιόφωνα τις μετρήσεις ακροαματικότητας. Για δε τα έντυπα και τις ιστοσελίδες παρουσιάζεται ως κριτήριο η «δημοφιλία».

Υπενθυμίζεται ότι  η περιβόητη Λίστα Πέτσα που έκανε διανομή εκατομμυρίων στα φιλικά στην κυβέρνηση  ΜΜΕ, προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων και καταδίκη από την Ευρωπαία Επίτροπο για θέματα Διαφάνειας. Η δήλωση της Ευρωπαίας Επιτρόπου έγινε μετά από ερώτημα που της απηύθυνε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Στέλιος Κούλογλου. Όπως χαρακτηριστικά απάντησε η Βέρα Γιούροβα «πρέπει να προσέχουμε που πάνε τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Δεν πρέπει να παίζουμε τους χρήσιμους ηλίθιους για να κάνουν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών προπαγάνδα».

Προειδοποιητικά πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ

Σχολιάζοντας την κυβερνητική απόφαση για τα νέα κονδύλια προς τα ΜΜΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Ο κ. Μητσοτάκης, που αρνείται κονδύλια για συνταγογράφηση και αποζημίωση των διαγνωστικών τεστ για όλους τους πολίτες, για τις απλήρωτες εφημερίες των υγειονομικών, για μόνιμες προσλήψεις γιατρών στο ΕΣΥ, ετοιμάζεται τώρα να δώσει ακόμα 18,5 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ ως εκστρατεία ενημέρωσης για τον εμβολιασμό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία από την πρώτη στιγμή έχει τονίσει πως οι επιχειρήσεις του Τύπου χρειάζονται ενίσχυση ως πληττόμενες, αλλά αυτό οφείλει να γίνει οριζόντια, με διαφάνεια, με κριτήρια και σίγουρα δεν μπορεί να γίνει με πρόσχημα την πανδημία. Προειδοποιούμε λοιπόν τον κ. Μητσοτάκη:

  • Μη διανοηθεί να μετατρέψει εκ νέου μία εκστρατεία ενημέρωσης για τον εμβολιασμό σε μοχλό χειραγώγησης και εκβιασμού του Τύπου για να τον αποθεώνουν τα ΜΜΕ και να κρύβουν τα εγκληματικά λάθη του στην διαχείριση της πανδημίας.
  • Μη διανοηθεί να μοιράσει πάλι 18,5 εκατ. ευρώ δημόσιο χρήμα με κρυφές λίστες, αδιαφάνεια και μόνο στους αρεστούς, εξαιρώντας όποια Μέσα του ασκούν κριτική. Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να δώσει στη δημοσιότητα από την πρώτη μέρα τα ποσά που θα λάβει κάθε Μέσο.
  • Μη διανοηθεί να μοιράσει δημόσιο χρήμα χωρίς αντικειμενικά κριτήρια για την αναγνωσιμότητα/τηλεθέαση/επισκεψιμότητα του εκάστοτε Μέσου και τον αριθμό tων εργαζομένων σε αυτά.
  • Μη διανοηθεί να καταστρατηγήσει πάλι το νόμο που προβλέπει ότι το 30% της καμπάνιας οφείλει να πάει στο σύνολο του περιφερειακού Τύπου με αντίστοιχα κριτήρια.

Μετά τους σκανδαλώδεις χειρισμούς της κυβέρνησης με την πρώτη καμπάνια 20 εκατ. ευρώ ακόμα και σε ανύπαρκτα ΜΜΕ για την πανδημία, ο κ. Μητσοτάκης κατάφερε η χώρα μας να είναι δεύτερη σε αρνητές του κορονοϊού μετά τη Νιγηρία, σύμφωνα με έρευνα που αποκάλυψε ο Guardian. Ελπίζουμε να μην κάνει πάλι τα ίδια αίσχη».