Οι εκλογές για την ανάδειξη εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Ανώτερα Περιφερειακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έμελλε να εξελιχθούν σε ένα ακόμη φιάσκο για τη Νίκη Κεραμέως.

Ads

Η ελάχιστη συμμετοχή (γύρω στο 7,5%) των εκπαιδευτικών στην περίφημη ηλεκτρονική ψηφοφορία απέδειξε πως η επιμονή της υπουργού Παιδείας για διεξαγωγή της διαδικασίας, κόντρα στην απόφαση μέρους εκ των κορυφαίων συνδικαλιστικών οργάνων τους (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) να απέχουν, ήταν όχι απλά λανθασμένη, αλλά καταστροφική για την εγκυρότητα των αρχιαιρεσιών.

Κι αυτό γιατί ακόμη και οι δεσμεύσεις του υπουργείου ότι «προασπίζεται σταθερά το δικαίωμα συμμετοχής όλων στις δημοκρατικές διαδικασίες, παρέχοντας θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας, αξιοπιστίας, αδιαβλητότητας και απορρήτου» φαίνεται πως δεν έπεισαν κανέναν.

Επί της ουσίας, η Νίκη Κεραμέως κατόρθωσε να μην υπάρχουν νομιμοποιημένοι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια (δηλαδή στα όργανα διοίκησης σε κεντρικό, περιφερειακό και νομαρχιακό επίπεδο) από 1η Ιανουαρίου του ερχόμενου έτους.

Ads

Πλέον, βρίσκεται προ ενός πολύ σοβαρού διλήμματος, καθώς καλείται άμεσα να αποφασίσει αν θα προχωρήσει στην ακύρωση της διαδικασίας, αναγνωρίζοντας την ήττα της, ή θα αποφασίσει να νομιμοποιήσει ότι έγινε το Σάββατο αναλαμβάνοντας και το πολιτικό κόστος.

Στη δεύτερη περίπτωση βέβαια θα πρέπει να αναμένει έντονες αντιδράσεις εκ μέρους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, οι οποίες εμφανίζονται δικαιωμένες για την στάση τους.

Πρόεδρος ΟΛΜΕ: Καμιά νομιμοποίηση σε όσους έχουν «εκλεγεί»

«Η υπουργός Παιδείας επεχείρησε να διενεργήσει τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, παρότι όλοι σχεδόν οι υποψήφιοι είχαμε αποχωρήσει, διαφωνώντας με την όλη διαδικασία. Δυστυχώς, η κ. Κεραμέως με νομικίστικους όρους κρατούσε τους υποψηφίους ηλεκτρονικά. Μολονότι όμως είχε θέσει το δίλημμα “ή με το υπουργείο ή με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες”, το περασμένο Σάββατο οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων έδωσαν την απάντησή τους» επισημαίνει χαρακτηριστικά μιλώντας στο tvxs ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θόδωρος Τσούχλος, καταλογίζοντας στην υπουργό Παιδείας ότι «ήθελε να επιβάλει την ηλεκτρονική ψηφοφορία δια πυρός και σιδήρου».

Αναφορικά με την ηλεκτρονική ψηφοφορία σημειώνει πως «είχαμε πολλούς προβληματισμούς, καθώς δεν είχαμε καμιά ενημέρωση ενώ δεν υπήρχε και κανένας διάλογος για το θέμα. Θεωρούσαμε ότι μπορούσε να παρατείνει τη θητεία των υπαρχόντων αιρετών για οκτώ μήνες, αφού είχε λάβει σχετικό δικαίωμα και από τη Βουλή και να κάνει εκλογές όταν η πανδημία θα έχει κοπάσει».

Σε ό,τι έχει να κάνει με το αποτέλεσμα, ο κύριος Τσούχλος υπογραμμίζει ότι «δεν νομιμοποιεί πλέον τίποτα».

«Ζητάμε άμεσα διάλογο με την υπουργό και επανάληψη των εκλογών. Για εμάς λοιπόν δεν υπάρχουν πλέον αιρετοί στα υπηρεσιακά συμβούλια, καθώς όσοι έχουν “εκλεγεί”, δεν έχουν νομιμοποίηση» προσθέτει.

«Σκεφτείτε ότι εξελέγησαν άνθρωποι που είχαν δηλώσει πως δεν θα συμμετάσχουν στην διαδικασία αυτή, απέσυραν την υποψηφιότητά τους και παρ’ όλα αυτά η υπουργός τους κράτησε στη διαδικασία ηλεκτρονικά» αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Καταλήγει δε σημειώνοντας με νόημα ότι «μολονότι ο κύριος Θεοδωρικάκος ανέστειλε όλες τις εκλογές λόγω της πανδημίας, η κυρία Κεραμέως αποφάσισε να κάνει εκλογές την πρώτη μέρα του γενικού απαγορευτικού. Είναι κάτι δηλαδή που υπερβαίνει οποιαδήποτε πολιτική λειτουργία».

Τα προηγούμενα «ναυάγια» της υπουργού Παιδείας

Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω βατερλώ έρχεται να προστεθεί στη λίστα των ζητημάτων, όπου η υπουργός Παιδείας τα έχει κάνει «θάλασσα», εντείνοντας την δυσαρέσκεια του Μεγάρου Μαξίμου προς το πρόσωπό της.

Συνοπτικά, στη Νίκη Κεραμέως χρεώνεται:

  • Το φιάσκο με τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, η οποία εκτός από την αντίδραση των συνδικαλιστικών οργάνων, προκάλεσε και σοβαρές ενστάσεις εκ μέρους της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Τις σοβαρές αντιρρήσεις που εκφράστηκαν πάλι από την Αρχή αναφορικά με με την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια και τους τίτλους σπουδών, αλλά και στον τρόπο απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών
  • Το βατερλώ με τις υπερμεγέθεις μάσκες που μοιράστηκαν στα σχολεία
  • Το πλέον πρόσφατο ναυάγιο με την (μη) εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι και η προηγούμενη απόπειρα τον περασμένο Απρίλιο δεν είχε στεφθεί από ιδιαίτερη επιτυχία