Η τεχνολογία οπτικής ανίχνευσης μπορεί να ενταχθεί αυτούσια στις οθόνες των υπολογιστών, σαν αυτή της σουηδική εταιρεία Tobii, προσφέροντας μια εκπληκτική δυνατότητα στους παίχτες παιχνιδιών μέσω της χρησιμοποίησης του πιο γρήγορου και ανθεκτικού στην κούραση μυός του σώματος μας: αυτού του κινεί τους οφθαλμούς μας.

Ads

Η τεχνολογία οπτικής ανίχνευσης έχει χρησιμοποιηθεί για ψυχολογικά πειράματα και για την βοήθεια αναπήρων ανθρώπων. Τώρα, αποδεικνύεται ικανή να παρέχει πιο γρήγορη διάδραση από τα χειριστήρια, τις οθόνες αφής ή τα ποντίκια των συμβατικών παιχνιδιών. Μέχρι στιγμής, ένας από τους σημαντικότερους κατασκευαστές της τεχνολογίας αυτής επιβεβαιώνει ότι είναι πιθανό η τεχνολογία να είναι μέρος του μέλλοντος των κομπιούτερ γκέιμς.

Οπτικός Κατάσκοπος

Οι ανιχνευτές χρησιμοποιούν μια μικρή κάμερα για να εντοπίσουν την κίνηση της κόρης του ενός ματιού. Τυπικά, ο χρήστης πρώτα διορθώνει το σύστημα εστιάζοντας σε μια σειρά στόχων που βρίσκονται στην οθόνη και σύμφωνα με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ματιά για τον έλεγχο της κίνησης του κέρσορα.

Με τον ανιχνευτή ματιού όταν εντοπίζεις έναν στόχο ταυτόχρονα στοχεύεις σε αυτόν, όπως λέει ο John Paulin Hansen στο Πανεπιστήμιο ΤΠΕ της Κοπεγχάγης, στη Δανία.

Ads

Πρόσφατα δικαιώθηκε όταν έδωσε σε έναν αριθμό ατόμων είτε ένα μάους, είτε μία οθόνη αφής, είτε ένα τζόιστικ είτε έναν οπτικό ανιχνευτή για να τα χρησιμοποιήσουν σε έναν αγώνα ο ένας εναντίον του άλλου για τον εντοπισμό ενός μικρού αντικειμένου. Αυτοί που χρησιμοποιούσαν τον οπτικό ανιχνευτή το μόνο που έπρεπε να κάνουν ήταν να σουφρώσουν τα μάτια τους για να επιλέξουν τον στόχο, χάρη σε μία κορδέλα που μετρούσε την μυϊκή δραστηριότητα. Ο χρόνος επιλογής ήταν κατά μέσο όρο 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου δηλαδή γρηγορότερα κατά 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το μάους.

Στοχεύοντας με τα μάτια

Ίσως ιδανικα, η τεχνολογία αυτή μπορεί να αυξήσει τις υπάρχουσες διασυνδέσεις. Ωστόσο, τα παιχνίδια θα μπορούσαν να ελέγχονται μόνο από τους οφθαλμούς.

Ο Howell Istance του Πανεπιστημίου at De Montfort στο Leicester της Αγγλίας και οι συνεργάτες του δοκιμάζουν μία έκδοση του διαδικτυακού παιχνιδιού ρόλων World of Warcraft (WoW) που να μπορεί να παίζεται με οπτικό ανιχνευτή. Ένας ημιδιάφανος πίνακας ελέγχου βρίσκεται πάνω από την περιοχή του παιχνιδιού και ο παίχτης περπατά, εξαπολύει ξόρκια και επιθέσεις μόνο κοιτώντας τα εικόνικά πλήκτρα με τη σωστή σειρά.

Αυτή τη βδομάδα η ομάδα ανακοίνωσε ότι οι δοκιμές με 12 έμπειρους παίχτες του παιχνιδιού αυτού έδειξαν ότι έμπειροι παίχτες γρήγορα προσαρμόζονται στη νέα εφαρμογή.

Νέες δυσκολίες για τους παίχτες

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι ένας οπτικός ανιχνευτής μπορεί να επιτρέψει στα παιχνίδια να απαντούν στον παίχτη έξυπνα ή και έμμεσα. Ένα παιχνίδι που δημιουργήθηκε στο Κέντρο νοημόνων μηχανών στο Πανεπιστήμιο Mc Gill στο Μόντρεαλ, αλλάζει τις θέσεις όπου εμφανίζονται οι εχθροί σε σχέση με το που κοιτάζει ο παίχτης: οι παίχτες παίζουν άνετα όταν νέοι εχθροί εμφανίζονται κοντά στο σημείο που κοιτούν αλλά δυσκολεύονται όταν δέχονται επίθεση μακριά από το σημείο εστίασης του βλέμματός τους.

Συνεπώς, δεν είναι απίθανο η σουηδική εταιρεία Tobii να εξελίξει την τεχνολογία της προς μία νέα κατεύθυνση με επίκεντρο τα παιχνίδια.

«Διενεργούμε έρευνα αλλά η τεχνολογία είναι ακόμη συγκριτικά ακριβή και συνεπώς η εταιρεία, χρειάζεται έναν συνέταιρο από την αγορά του παιχνιδιού για να υλοποιηθεί η ιδέα αυτή. Το πιο πιθανό πρώτο βήμα είναι να τοποθετηθούν κάποιοι οπτικοί ανιχνευτές σε καταστήματα παρά σε οικιακούς υπολογιστές,» λέει ένας αντιπρόσωπος της Tobii.

Πηγή: www.newscientist.com