Σε παγίδευση των τοπικών κοινωνιών της Λέσβου και της Χίου παραπέμπει η εξέλιξη του «διαλόγου» για το προσφυγικό με την Τοπική Αυτοδιοίκηση των δύο νησιών τον οποίο υποτίθεται ότι έκανε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Ν. Μηταράκης, την ώρα που, όπως αποκαλύπτεται, είχε ήδη συμφωνήσει με τις κατασκευαστικές εταιρείες ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ για τα έργα μετατροπής των ΚΥΤ σε φυλακές προσφύγων.

Ads

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, ο κ. Μηταράκης αμέσως μετά τη σύσκεψη στο δημαρχείο της Χίου υπέγραψε τις συμβάσεις με «ΤΕΡΝΑ» και «ΑΚΤΩΡ», για τις εργασίες περίφραξης της ΒΙΑΛ και της Μόριας, αντίστοιχα, που μετατρέπουν τα ΚΥΤ σε φυλακές με ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο για τους αιτούντες άσυλο.

Ακολουθώντας την προσφιλή μέθοδο των απευθείας αναθέσεων, το υπουργείο, αντί του ποσού του 1.031.398 ευρώ και με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων τους δύο μήνες, καλεί την «ΤΕΡΝΑ Κατασκευαστική Α.Ε.» να αναλάβει το έργο «Προπαρασκευαστικές εργασίες περίφραξης και καθαρισμού γηπέδου στο νησί της Χίου».

Όπως αποκαλύπτεται από το σχετικό έγγραφο που δημοσιεύεται στη Διαύγεια, η σχετική εγγυητική επιστολή ύψους 41.600 ευρώ που έχει καταθέσει η «ΤΕΡΝΑ» έχει εκδοθεί από τις 26 Αυγούστου γεγονός που δείχνει ότι όλα ήταν προαποφασισμένα και ο όποιος διάλογος ακολούθησε αφορούσε το επικοινωνιακό μέρος της υπόθεσης.

Ads

Ωστόσο το ερώτημα για τη νομιμότητα των εργασιών παραμένει αφού, όπως είναι γνωστό, η ΒΙΑΛ αποτελεί ιδιοκτησία του Δήμου Χίου, ο οποίος έχει προσφύγει στα δικαστήρια ασκώντας αγωγή έξωσης στο υπουργείο και ζητώντας πίσω τον χώρο, μια και η σχετική σύμβαση παραχώρησης έχει λήξει εδώ και 20 μήνες. Η υπόθεση εκκρεμοδικεί 18 μήνες πλέον και κανείς δεν είναι σε θέση να διαβεβαιώσει για το πότε θα οριστεί η σχετική διαδικασία.

Να σημειωθεί ακόμα ότι η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δήμου Χίου και ΒΙΑΛ είχε υπογραφεί το 2015 υπό το καθεστώς της έκτακτης ανάγκης, ωστόσο πέντε χρόνια μετά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η ανάγκη αυτή παραμένει «έκτακτη» και όχι προβλεπόμενη.

Αντίστοιχη απόφαση ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου υπέγραψε και για το ΚΥΤ της Μόριας με αντισυμβαλλόμενο την κατασκευαστική εταιρεία «ΑΚΤΩΡ». Εκεί το κόστος προσδιορίστηκε στις 854.390,86 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και υπογράφηκε την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου. Αντίστοιχα και εδώ η σχετική εγγυητική επιστολή τραπέζης ύψους 34.600 ευρώ εκδόθηκε στις 7 Ιουλίου, δηλαδή σχεδόν δύο μήνες πριν!