Oλιγοπωλιακή κατάσταση θα δημιουργηθεί στην αγορά από την εφαρμογή της αγορανομικής διάταξης που προετοιμάζει το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικά με την παροχή προς τους καταναλωτές διαφημιστικών δώρων από παραγωγούς προϊόντων, σύμφωνα με το ΕΒΕΑ που προειδοποιεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη του υπουργείου θα καταδικάσει σε κλείσιμο περίπου 500 μικρομεσαίες επιχειρήσεις του και 5.000 εργαζομένους.

Ads

Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων σε επιστολή του στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Κωνσταντίνος Μίχαλος. Στη σχετική επιστολή επισημαίνεται ότι «η παροχή τέτοιων δώρων θα γίνεται ουσιαστικά μόνο από τις 3-4 μεγάλες αλυσίδες super market, δημιουργώντας έτσι ολιγοπωλιακή κατάσταση στην αγορά».

Επισημαίνεται επιπλέον πως η προώθηση της αγορανομικής διάταξης βρίσκει αντίθετους εκτός από το ΕΒΕΑ, το ΣΕΒ, επαρχιακά εμποροβιομηχανικά επιμελητήρια, οργανώσεις καταναλωτών, όπως η ΕΚΠΟΙΖΩ καθώς και το Σύνδεσμο Εταιρειών Επιχειρηματικού & Διαφημιστικού Δώρου. Αντίθετα, όπως επισημαίνεται στην επιστολή με τη διάταξη συμφωνούν οι 3-4 μεγάλες αλυσίδες supermarkets που «ευνοούνται σκανδαλωδώς σε βάρος των μικρών παραγωγών».

Το ΕΒΕΑ από την πλευρά του αντιπροτείνει πως εφόσον ο επιδιωκόμενος στόχος είναι η μη αύξηση της τιμής του προϊόντος, η αγορανομική διάταξη να καθορίζει πως η τιμή του προϊόντος είναι η ίδια με ή χωρίς δώρο, ώστε να γίνεται ξεκάθαρο ότι ο καταναλωτής δεν πληρώνει επιπλέον λόγω του προσφερόμενου δώρου. «Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε πως εξασφαλίζονται τόσο η διαφάνεια της αγοράς όσο και η επιβίωση των εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των χιλιάδων απασχολουμένων τους» επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Ads