Προϊόν συνεργασίας της Ford Performance με την RTR αποτελεί το υψηλών επιδόσεων πρωτότυπο Mustang Mach-E 1400, ένα πλήρως ηλεκτρικό αγωνιστικό όχημα εξελιγμένο για τους αγώνες NASCAR στις ΗΠΑ, με 7 ηλεκτροκινητήρες (!) που προσφέρουν περισσότερους από 1400 ίππους – χωρίς φυσικά ρύπους.
Έτοιμη λοιπόν για αγωνιστική οδήγηση, αλλά και drifting είναι η πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E 1400, το μοναδικό αυτό πρωτότυπο που αναλαμβάνει να αναδείξει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των επιδόσεων.

Πρόκειται για έναν πραγματικό πύραυλο εδάφους-εδάφους, που βαδίζοντας στα χνάρια της επίσης ηλεκτρικής Mustang Cobra Jet 1400, διαθέτει μέγιστη ισχύ 1.400 ίππων (για την ακρίβεια: 1.419 PS), ενώ το αεροδυναμικά μελετημένο αμάξωμά της παράγει αρνητική άντωση πάνω από 1.000 kg όταν η ταχύτητα φτάσει τα 257 km/h, εξασφαλίζοντας ότι οι τρομερές επιταχύνσεις που μπορεί να αναπτύξει αξιοποιώντας τους επτά ηλεκτροκινητήρες και την εξαιρετικά ισχυρή μπαταρία της, δεν θα την υποχρεώσουν να αποχωριστεί την άσφαλτο – με ότι αρνητικό θα μπορούσε να συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη.

Ads

Η Mustang Mach-E 1400 διαθέτει επτά ηλεκτροκινητήρες – πέντε περισσότερους από εκείνους της Mustang Mach-E GT. Οι τρεις συνδέονται με τον εμπρός άξονα και οι άλλοι τέσσερις με τον πίσω, σε στυλ pancake, ενώ μόνο ένας άξονας μετάδοσης τους συνδέει με τα διαφορικά, τα οποία έχουν ένα τεράστιο εύρος ρύθμισης της λειτουργίας τους, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ανταποκριθεί στις πιο διαφορετικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα.

Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης δίνουν τη δυνατότητα στην ομάδα εξέλιξης να πειραματίζεται με διαφορετικές διατάξεις και να μελετά τις επιπτώσεις τους στην κατανάλωση ενέργειας και τις επιδόσεις. Η ισχύς μπορεί να κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ή να καταλήγει μόνο στον ένα εκ των δύο.

Η μπαταρία με χωρητικότητα 56,8 kWh αποτελείται από στοιχεία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου, που εξασφαλίζουν σύμφωνα με τη Ford μεγάλη ταχύτητα εκφόρτισης για πολύ υψηλές επιδόσεις. Ενώ ολόκληρη η συστοιχία ψύχεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, με τη βοήθεια ενός δι-ηλεκτρικού ψυκτικού μέσου, μειώνοντας σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης.

Ads

Η θέση και το σχήμα των αεροδυναμικών βοηθημάτων μελετήθηκαν διεξοδικά και έχουν βελτιστοποιηθεί, ενώ έμφαση δόθηκε στους αεραγωγούς ψύξης, το εμπρός σπλίτερ, τα σπόιλερ και την πίσω πτέρυγα. Ενώ το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης της Mustang Mach-E 1400 συνεργάζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζουν μέσα από πολλά και διαφορετικά “set-up” δυνατότητες που δεν συναντά κανείς σήμερα σε αντίστοιχης φιλοσοφίας οχήματα.

Η Mustang Mach-E 1400, η οποία θα κάνει σύντομα το ντεμπούτο της σε αγώνα του NASCAR, είναι το αποτέλεσμα 10.000 ωρών συνεργασίας της Ford Performance και της RTR και είναι σχεδιασμένη για να ανατρέψει την άποψη σχετικά με τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων στον τομέα των επιδόσεων, υιοθετώντας σπορ ρυθμίσεις και προηγμένες τεχνολογίες. Ενώ η Ford μας πληροφορεί ότι το αυτοκίνητο είναι κατάλληλο όχι μόνο για την πίστα, αλλά και για αγώνες dragster ή για αγωνιστικές εκδηλώσεις τύπου Gymkhana.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ