Το νέο compact SUV της Opel είναι γεγονός και το μόνο κοινό που φαίνεται να έχει με τον προκάτοχό του είναι το όνομα, αφού όχι μόνο βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, αλλά προσφέρεται από την πρώτη στιγμή του λανσαρίσματος σε μία ηλεκτρική έκδοση 136 ίππων με αυτονομία 322 χιλιόμετρα
Ο από καιρό αναμενόμενος νέος εκπρόσωπος της Opel στην κατηγορία των compact SUV (ή αν θέλετε B-SUV) είναι επιτέλους γεγονός – και με «το καλημέρα» διαθέσιμος σε μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Ads

Ο λόγος για το Mokka-e, το οποίο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (136 hp) με τη μέγιστη ροπή του να φτάνει τα 260 Nm, και να είναι διαθέσιμη άμεσα, από την εκκίνηση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης – Normal, Eco και Sport – για μέγιστη οικονομία, ισορροπημένη οδήγηση ή καλύτερες επιδόσεις.

Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h προς όφελος της εξοικονόμησης της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία – δηλαδή της αυτονομίας. Η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών, φτάνει τα 50 kWh και προσφέρει στο Opel Mokka-e αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 322 km, σύμφωνα με το WLTP σε Normal mode, ενώ το Eco mode υποστηρίζει τον οδηγό στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας.
Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με επιτοίχιο φορτιστή AC 11 kW (εναλλασσομένου ρεύματος), είτε με ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος), είτε ακόμη και με σύνδεση σε απλή οικιακή πρίζα «σούκο». Σε περίπτωση σύνδεσης σε σύστημα ταχείας φόρτισης DC ισχύος 100 kW φόρτιση της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά.

Ευέλικτο και άνετο
Το «συγκρατημένο» μήκος (4,15 m) του επιτρέπει να είναι αρκετά ευέλικτο σε αστικά και ημιαστικά κέντρα. Ενώ παρά το ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο (+2 mm), το νέο Mokka είναι κατά 12,5 cm πιο κοντό συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέρει όμως στους πέντε επιβάτες του παρόμοια χωρητικότητα και χώρο αποσκευών 350 λίτρων. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι το πλήρως ψηφιακό cockpit επόμενης γενιάς (Opel Vizor και Opel Pure Panel) – καθώς το MOKKA είναι το πρώτο μοντέλο που ενσωματώνει αυτήν την τεχνολογία. Συγκεκριμένα, έχουμε δύο διευρυμένες οθόνες σε οριζόντια διάταξη, με αυτή μπροστά από τον οδηγό να έχει διάσταση 12”. Ωστόσο, προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο, οι μηχανικοί της Opel διατήρησαν τα βασικά χειριστήρια ελέγχου ούτως ώστε να αποφεύγεται η επικίνδυνη πλοήγηση σε υπομενού κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Ads

Νέα πλατφόρμα, σύγχρονη τεχνολογία
Το νέο Mokka είναι χτισμένο πάνω στη νέα multi-energy πλατφόρμα της εταιρείας – CMP (Common Modular Platform), που προσφέρει μεγάλη ευελιξία στην εξέλιξη οχημάτων και επιτρέπει τόσο τη χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης με μπαταρία όσο και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι μηχανικοί της Opel στο Rüsselsheim αφιέρωσαν πολύ χρόνο, αφενός για να επιτύχουν τη μείωση του βάρους, εξοικονομώντας έως 120 kg έναντι της προηγούμενης γενιάς και αφετέρου για την αύξηση της ανθεκτικότητας του αμαξώματος, επιτυγχάνοντας έως και 30% βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας στην περίπτωση της ηλεκτρικής έκδοσης με την τοποθετημένη στο πάτωμα μπαταρία.

Κατά τα άλλα, στο νέο Mokka «αναπόφευκτα» δίνουν το παρών μια σειρά προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το ACC (Advanced Cruise Control) με λειτουργία stop & go που βοηθά τον οδηγό να αντιμετωπίζει χωρίς άγχος το ταξίδι και το μποτιλιάρισμα, το Active Lane Positioning το οποίο διατηρεί αυτόματα το νέο Mokka στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, καθώς και το εξελιγμένο σύστημα «αντιθαμβωτικών» φώτων IntelliLux LED® matrix με 14 στοιχεία, που προσαρμόζει τη φωτεινή δέσμη των προβολέων ώστε να μην «πέφτει» πάνω σε άλλα οχήματα.

Οι προπωλήσεις ξεκινούν στα τέλη του καλοκαιριού του 2020 με το Mokka να αναμένεται στα καταστήματα των επισήμων εμπόρων της Opel sτις αρχές του 2021. Σημειώνουμε ότι το νέο μοντέλο θα προσφέρεται επίσης με ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες diesel και βενζίνης.
 
Δείτε τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ