Σε απολύσεις ενοικιαζόμενων εργαζόμενων «με άνωθεν εντολές» προχωρά η ΕΛΤΑ COURIER, σύμφωνα με καταγγελίες των ιδίων, κι αυτό ενώ κατά την περίοδο της καραντίνας αυξήθηκαν κατακόρυφα οι διαδικτυακές αγορές και επομένως ο φόρος εργασίας των εργαζομένων στις ταχυμεταφορές. 

Ads

Οι πληροφορίες που φτάνουν στα σωματεία και συνδικάτα του κλάδου αφορούν, σύμφωνα με το left.gr, τουλάχιστον 11 μη ανανεώσεις συμβάσεων εργαζόμενων με πολυετή «θητεία» στην εταιρεία, 5 στην Αθήνα και 6 στη Θεσσαλονίκη, αλλά εργαζόμενοι και συνδικαλιστές λένε με απόλυτη σιγουριά ότι ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος.

Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, όπως περίπου το 80% όσων δουλεύουν για την ΕΛΤΑ COURIER (περίπου 500 άνθρωποι), είναι εργολαβικοί, υπογράφουν δηλαδή συμβάσεις με τρίτες εταιρείες, όπως η Skycom, η οποία είναι θυγατρικής της ONEX (εταιρείας που προμηθεύει οπλικά συστήματα τον στρατό και την αστυνομία) και η Meccanica. 

Πρόκειται συνήθως για συμβάσεις μόλις ενός μήνα, που ανανεώνονται διαρκώς κι έτσι αρκετοί εργάζονται επί χρόνια στην ΕΛΤΑ COURIER, η οποία ήταν μάλιστα και αυτή που ανακοίνωσε την μη ανανέωση των συμβάσεων ως ο πραγματικός εργοδότης. 

Ads

«Η απάντηση των αρμόδιων για τις συγκεκριμένες απολύσεις (μη ανανεώσεις των συμβάσεων) ήταν ότι υπήρχαν άνωθεν εντολές και πλέον όλοι οι συνάδελφοι αγωνιούν για το μέλλον τους», αναφέρει στο left.gr εργαζόμενος στην έδρα των ΕΛΤΑ COURIER, στη λεωφόρο Μεσογείων, όπου εργάζονταν οι πέντε από τους απολυμένους και συνολικά περίπου 150 εργολαβικοί εργαζόμενοι.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αναιτιολόγητες απομακρύνεις συνοδεύτηκαν από προσλήψεις νέων εργαζόμενων, χωρίς εμπειρία ή εξειδίκευση. «Στόχος της διοίκησης δεν είναι η κάλυψη των αναγκών που έχουν προκύψει (τα δέματα κάνουν 12 – 17 ημέρες να επιδοθούν εντός Αττικής), αλλιώς δεν θα άφηνε εκτός δουλειάς έμπειρο προσωπικό το οποίο δούλεψε σε συνθήκες ακραίας εντατικοποίησης κατά την περίοδο της πανδημίας», τονίζει ο εργαζόμενος.

Διαβάστε επίσης: 

Η αβεβαιότητα για τους (ενοικιαζόμενους) εργαζόμενους μεγαλώνει δεδομένου ότι, σύμφωνα με το left.gr, μία από τις εργολαβικές εταιρείες, η Meccanica, ανακοίνωσε στους (περίπου 60) εργαζόμενους στα μέσα του περασμένου μήνα ότι διακόπτει τη «συνεργασία» της με τα ΕΛΤΑ COURIER κατά των οποίων προσέφυγε δικαστικά (και μπλοκάροντας προσσωρινά) θεωρώντας φωτογραφικό τον ετήσιο διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα, στις προϋποθέσεις για την εταιρεία που θα αναλάμβανε το έργο της διανομής για λογαριασμό των ΕΛΤA COURIER περιλαμβανόταν η 10ετής εμπειρία του πρώτου υπεύθυνου και η 5ετής του δεύτερου, διατάξεις που για πρώτη φορά εμφανίστηκαν στον διαγωνισμό, με αποτέλεσμα η Meccanica να θεωρεί ότι αποτελούν “αβαντάρισμα” για ανταγωνιστή της. Τελικά η Meccanica απέσυρε την προσφυγή της, αλλά οι εργαζόμενοι παραμένουν στον αέρα.

Έχουν ενημερωθεί ότι τη θέση του άμεσου εργοδότη τους, για λογαριασμό των ΕΛΤΑ COURIER, ανέλαβε (1/5/20) ένας νέος μεσάζοντας, η εταιρεία ΠΛΕΓΜΑ, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Η εργολαβική εταιρεία έχει δηλώσει τις προσλήψεις στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, αλλά οι εργαζόμενοι δεν έχουν υπογράψει ακόμα και σήμερα (Τρίτη 9 Ιουνίου) τις συμβάσεις τους, δουλεύουν δηλαδή όντας εντελώς “ξεκρέμαστοι” και φοβούμενοι μείωση των αποδοχών τους. Παραμένουν απλήρωτοι καθώς η εταιρεία ΠΛΕΓΜΑ ισχυρίζεται ότι ακόμα δεν έχει πάρει τα χρήματα που της οφείλουν τα ΕΛΤΑ COURIER. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τρομοκρατία από την πλευρά των εργολαβικών εταιρειών, ενώ αρκετοί από αυτούς στερήθηκαν, όπως καταγγέλλουν, από τη Meccanica το υπόλοιπο των κανονικών αδειών που δικαιούνταν.

Ακόμα και οι μόνιμοι εργαζόμενοι των  ΕΛΤΑ COURIER δηλώνουν οτι ανησυχούν αφού για πρώτη φορά στα 18 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας έχει καθυστερήσει υπερβολικά η καταβολή των έξτρα χρημάτων που δικαιούνται για τον Μάιο (σαββατοκύριακα, υπερωρίες, κ.λπ.). Τα εν λόγω γίνονται παράλληλα με τη συρρίκνωση της μητρικής εταιρείας, των ΕΛΤΑ, μέσω του κλεισίματος δεκάδων καταστημάτων σε όλη τη χώρα και της απόλυσης πάνω από 1.000 συμβασιούχων εργαζομένων το διάστημα πριν από την καραντίνα.