Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε σήμερα κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε χθες Δευτέρα στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.

Ads

«Οι κατηγορίες που διαβάσαμε σήμερα το πρωί» στο βελγικό Τύπο «δεν έχουν καμία βάση», δήλωσε η Έλεν Κερνς, εκπρόσωπος Τύπου του ευρωπαίου Επίτροπου Μεταφορών Σιμ Κάλας.

Ο πρόεδρος της SNCB Μαρκ Ντέσεεμεκερ κατηγόρησε χθες Δευτέρα την διαδικασία εναρμονισμού των ευρωπαϊκών κανόνων για την αυτόματη πέδηση, προσπαθώντας να εξηγήσει κάποιες καθυστερήσεις στην υιοθέτηση αυτού του συστήματος από το βελγικό δίκτυο σιδηροδρόμων.

Η SNCB προβλέπει να εγκαταστήσει το σύστημα αυτόματης πέδησης σε όλα τα τραίνα της από το 2006 ως το 2013, όμως μέχρι στιγμής μόνο το ένα τρίτο αυτών είναι εξοπλισμένα με το σύστημα.

Ads

Το τρένο, που λέγεται ότι δεν υπάκουσε στο κόκκινο φανάρι με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε μία άλλη αμαξοστοιχία στο προάστιο Χαλ του Βελγίου και να προκαλέσει τον θάνατο 18 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων, δεν ήταν εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα πέδησης.