Αναπόσπαστο στοιχείο κάθε αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στο δρόμο, από τα μικρά ΙΧ έως τα βαρέα φορτηγά, το κυκλικής μορφής εξάρτημα που ακούει στο όνομα τιμόνι έχει χαράξει τη δική του ιστορία, ενσωματώνοντας σταδιακά όλο και μεγαλύτερες δόσεις τεχνολογίας. Το τιμόνι που συναντάμε στα μοντέλα της Peugeot δεν πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα – αντιθέτως έχει καταφέρει να διαφοροποιηθεί αισθητικά και λειτουργικά, με έναν τρόπο που, όπως συχνά λέμε, μεταφέρει στον οδηγό μια αίσθηση πιλοτηρίου αεροσκάφους. Ενώ από την άλλη τον διευκολύνει στο να ελέγχει πιο άμεσα τις κινήσεις του αυτοκινήτου του.
Η μεγάλη αλλαγή για την Peugeot έγινε το 2012 και πήρε το όνομα “i-Cockpit”: ένα μικρό σε μέγεθος τιμόνι που άφηνε χώρο για την ανάπτυξη του πίνακα οργάνων σε μεγαλύτερο ύψος και επέτρεπε στον οδηγό να δει πάνω και όχι μέσα από το πεδίο που ορίζει η στεφάνη του τιμονιού ήρθε να αντικαταστήσει το «παραδοσιακό» τιμόνι. Αυτό το μικρό τιμόνι επέτρεψε στον οδηγό να ελέγχει με μικρότερες κινήσεις των χεριών του το αυτοκίνητο, προσφέροντας μια καλύτερη συνολική αίσθηση ελέγχου. Το i-cockpit βρίσκεται σήμερα τοποθετημένο σε περισσότερα από έξι εκατομμύρια Peugeot – και αυτό έδωσε την ευκαιρία στη γαλλική εταιρία να μας θυμίσει μια σειρά στοιχεία σχετικά με το σύστημα διεύθυνσης και την εξέλιξή του:
Λίγη ιστορία
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί PEUGEOT την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.
Δείτε φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
Από το PEUGEOT 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές: από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι.
Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot, 3008, το PEUGEOT i-Cockpit® ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Ακολούθησε το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο PEUGEOT 208 και το 2020 στο νέο Peugeot 2008. Το PEUGEOT i-Cockpit και το χαρακτηριστικό τιμόνι του έχουν γίνει πλέον βασικοί πυλώνες του DNA της μάρκας.
Στο βάθος, η αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA – Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκίμασε αυτόνομο αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους στη Γαλλία.
Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot, όπως η ενεργή διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας “Lane Keeping Assist”, η οποία διορθώνει αυτόματα την πορεία του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack “Drive Assist Plus” που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go.
Δείτε φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >