Όλα σε ένα ή ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές – διαλέγετε και παίρνετε. Έχοντας μακρά παράδοση σε παρουσιάσεις προηγμένων πρωτότυπων που ενσωμάτωναν ιδιαίτερα τολμηρές ιδέες, η Renault κάνει άλλη μία φορά αυτό που γνωρίζει πολύ καλά να κάνει και παρουσιάζει ένα πρωτότυπο crossover οπωσδήποτε αλλιώτικο από τα άλλα. Γιατί αυτό το 100% ηλεκτρικό πρωτότυπο Renault MORPHOZ, που θα έκανε την επίσημη πρεμιέρα του στην άτυχη πια έκθεση της Γενεύης που δεν έγινε ποτέ, έχει χαρακτηριστικά που δύσκολα θα δούμε σε άλλες αντίστοιχες σχεδιαστικές και τεχνολογικές απόπειρες.

Ads

Εδώ λοιπόν δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο χωρίς σταθερές διαστάσεις – ένα όχημα του οποίου του μήκος αυξομειώνεται κατά 40 ολόκληρα εκατοστά, ανάλογα με τη χρήση του, από τα 4,40 μέτρα της «κοντής» διαμόρφωσης “City” (με μεταξόνιο των 2,73 m, τιμή ρεκόρ για όχημα τέτοιου μήκους), στα 4,80 μέτρα της «μακριάς» επιλογής “Travel” του Renault MORPHOZ (με το μεταξόνιο είναι και αυτό αυξημένο στα 2,93 m) που όπως εύκολα μπορείτε να αντιληφθείτε προσφέρει αυξημένους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

image

Κι αν τώρα σκεφτείτε ότι το να παρουσιάζει κάνεις ένα ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο δεν αποτελεί πρωτοτυπία, θα σας πούμε ότι και στον τομέα αυτόν κάνει κάτι διαφορετικό η Renault, αφού δεν προσφέρει δύο εκδόσεις με δύο διαφορετικές μπαταρίες, που προσδίδουν δύο διαφορετικά επίπεδα αυτονομίας, αλλά έχει ένα αυτοκίνητο να έχει μία στάνταρ και μία έξτρα μπαταρία – με την εξτρά να τοποθετείται μόνο όταν θέλει ο ιδιοκτήτης του και αφού το αυτοκίνητο αποκτήσει τη διαμόρφωση ταξιδιού με το αυξημένο μήκος. Υπάρχει, λοιπόν, μία «μικρή» στάνταρ μπαταρία των 40 kWh πού επιτρέπει να κοιμηθεί κάνεις σε αστικές διαδρομές για 400 περίπου χιλιόμετρα, αλλά υπάρχει ωστόσο η δυνατότητα να δεχθεί ακόμα μία μπαταρία των 50 kWh  αυτή τη φορά, αποκτώντας αυτονομία 700 χιλιομέτρων.



Δείτε στο βίντεο τον τρόπο που μεταβάλλονται οι διαστάσεις του Morhpoz, αλλά και πώς τοποθετείται η δεύτερη μπαταρία.
image

image

Και αν παραξενεύεστε από το γεγονός ότι η αυτονομία δεν υπερδιπλασιάζεται (όπως συμβαίνει με την χωρητικότητα της μπαταρίας) και η αναλογία κιλοβατώρας ανά χιλιόμετρο σας φανεί παράταιρη έχετε υπόψη σας ότι η αυτονομία εκτός πόλης είναι πολύ μικρότερη (ιδιαίτερα αν ταξιδεύει κανείς με ψηλές ταχύτητες) από την αυτονομία εντός πόλης όταν μιλάμε για οχήματα μηδενικών ρύπων, δηλαδή για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, σε αντίθεση με ότι γνωρίζουμε από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης – είτε πρόκειται για βενζινοκινητήρες είτε για diesel – που εκτός πόλης Βεβαίως καταναλώνουν πολύ λιγότερο.


Στα παραπάνω πρέπει κανείς να προσθέσει και τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 (Autonomous Driving, SAE Level 3) που διαθέτει το MORPHOZ, το οποίο δεν είναι φτιαγμένο με τη λογική του απόλυτου ΙΧ, δηλαδή του αυτοκινήτου που έχει στην κατοχή του ένας οδηγός, αλλά έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το λεγόμενο car sharing την κοινή χρήση δηλαδή του αυτοκινήτου από πολλούς χρήστες.
Και αν όλα όσα αναφέρθηκαν μέχρι στιγμής δεν σας έχουν φανεί αρκετά για να χαρακτηρίσετε σαν κάτι πραγματικά ιδιαίτερο το Renault MORPHOZ, θα πρέπει να μιλήσουμε για τη δυνατότητα παραγωγικής φόρτισης τόσο εν στάσει, όσο και εν κινήσει, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα μας λένε οι άνθρωποι της εταιρίας.

image

Ads

image

Κατά τ’ άλλα, έχετε υπόψη σας ότι το Renault MORPHOZ χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σπονδυλωτή πλατφόρμα, που ονομάζεται CMF-EV.

Τα βασικά τεχνικά του χαρακτηριστικά του Renault MORPHOZ έχουν ως εξής:
Μήκος: 4,40 m (επιλογή City) / 4,80 m (επιλογή Travel)
Πλάτος: 2,0 m
Ύψος : 1,55 m
Μεταξόνιο: 2,73 m (επιλογή City) / 2,93 m (επιλογή Travel)
Κινητήρας: 1 ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρίες: 40 kWh (επιλογή City) / 90 kWh (επιλογή Travel)
Ισχύς: 100 kW (επιλογή City) / 160 kW (επιλογή Travel)
Φόρτιση: Επαγωγική, στατική και δυναμική
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Δυνατότητες δικτύωσης: 5G
Δικτύωση με υποδομές : Wi-Fi 5G