Σε «πείραμα» ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης παραπέμπει η εξαθλίωση στην οποία έχει περιπέσει το συγκοινωνιακό έργο στην πόλη, δοκιμάζοντας την υπομονή και τα νεύρα επιβατών και εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
Την κατάσταση περιγράφει ανάγλυφα η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης στο κάλεσμά της στο συλλαλητήριο που οργανώνει το Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου: «Το πρόβλημα με τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη έχει φτάσει στο απροχώρητο… Δρομολόγια που καθυστερούν κι όταν φτάνουν οι επιβάτες στριμώχνονται σαν σαρδέλες ή ψάχνουν για το επόμενο λεωφορείο. Τεράστιες καθυστερήσεις, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, κάθε μέρα. Πόρτες που σπάνε πάνω σε στοιβαγμένα σώματα. Λιποθυμίες ακόμη και νέων ανθρώπων. Οχήματα που καταρρέουν την ώρα που κινούνται… Για όσα βιώνουμε, δεν φταίνε ούτε οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ούτε οι συνεπιβάτες μας, φταίει η διοίκηση και η κυβέρνηση».
»Να έρθουν ΤΩΡΑ καινούργια λεωφορεία, άμεση αύξηση των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές, όχι στο ξεπούλημα γραμμών στα ΚΤΕΛ»!
Η κυβέρνηση ρίχνει αντεργατικό «προπέτασμα καπνού» με τις απεργίες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας – ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής «ξεσπάθωσε» κατά της απεργίας στον Προαστιακό κάνοντας λόγο για «ομηρία» των επιβατών από «μειοψηφίες» – αλλά η πραγματικότητα στην Θεσσαλονίκη είναι αμείλικτη: Όπως γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών, καταγραφόταν ένα ιστορικό αρνητικό ρεκόρ στους δρόμους της πόλης, αφού κυκλοφορούσαν μόλις 210 λεωφορεία.
Ακόμη και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως γράφει η εφημερίδα, δεν έχει πειστεί για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης και γι’ αυτό δεν έχει εγκρίνει τη σύμβαση με το ΚΤΕΛ, ζητώντας να του απαντηθούν απλούστατες ερωτήσεις, όπως «γιατί το έργο δίνεται με ανάθεση και ποια είναι η έκτακτη ανάγκη».
Το Ελεγκτικό, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΕΦΣΥΝ», ρωτά ξανά «πόσα λεωφορεία υπάρχουν στα αμαξοστάσια; Πόσα διπλά λεωφορεία είναι καθηλωμένα; Γιατί συμβαίνει αυτό και δεν επιδιορθώνονται για να δοθούν στην
κυκλοφορία;».
Ακόμη όμως και να εγκριθεί η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ στο τέλος του μήνα, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ δεν προλαβαίνουν να μπουν σε κίνηση παρά μετά το Πάσχα. Επιπλέον, η εφημερίδα γράφει, ότι τα ΚΤΕΛ θα προμηθευτούν τα νέα λεωφορεία με… δάνειο. Το ανακοίνωσε η ίδια η Τράπεζα Πειραιώς: «Με ποσό ύψους 4,9 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί ο Όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς την “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.” (πέραν της ίδιας συμμετοχής της εταιρείας), για την προμήθεια μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων. Από αυτά, περίπου 3,9 εκατ. ευρώ αφορούν σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης μέσω της Πειραιώς Leasing».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >