Tο πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά το κατά Audi “premium compact” μοντέλο, που όπως λένε οι Γερμανοί είναι κατασκευασμένο για το νέο, ψηφιακό κόσμο και θα είναι εξοπλισμένο με καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τεχνολογίες ψυχαγωγίας (infotainment) προερχόμενα από τα μεγαλύτερης κατηγορίας Audi.
 
Οκτώ χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Audi Α1, το 2010, όλα είναι έτοιμα για το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, που θα λανσαριστεί το 2019 και θα επιχειρήσει να παίξει το ρόλο του high-tech πολυτελούς εκπρόσωπου της κατηγορίας των σουπερμίνι. Θα είναι, δε, μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο.

Ads

image

Με μήκος 4,03 μ. το νέο A1 είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 mm) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μέτρα, χαρακτηρίζεται δε από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς προβόλους, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας φτάνει το 0,31. Λογικά λοιπόν περιμένουμε κάτι παραπάνω από το νέο Audi A1 στον τομέα των χώρων.

Από το πλάι, το νέο A1 έχει έντονες σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport Quattro, η οροφή δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο επίπεδη ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, «φόρος τιμής» στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλλυ το 1984.

Ads

Στο εσωτερικό, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες (που αξίζει να σημειωθεί, είναι στάνταρ και στην εισαγωγική έκδοση), τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI είναι έντονα προσανατολισμένα προς τον οδηγό, δίνοντας έμφαση στην απόλαυση οδήγησης και της εξατομίκευσης. Ενώ το προαιρετικό Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών, παρέχει πολλές και ολοκληρωμένες πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης, στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού.

image

Το ηχοσύστημα MMI είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην κορυφαία διαμόρφωση, η πλοήγηση MMI plus συνδυάζεται με οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών.
Επίσης, το νέο A1 υπόσχεται κορυφαία συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά, ενώ οι φανατικοί της υψηλής πιστότητας του ήχου θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα από τα διαθέσιμα ηχοσυστήματα, με κορυφαίο αυτό της Bang & Olufsen, το οποίο διαθέτει 11 ηχεία συνολικής ισχύος 560 Watt και διαθέτει 3D λειτουργία που χρησιμοποιεί το παρμπρίζ σαν επιφάνεια αντανάκλασης.

Το νέο Α1 θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης TFSI ισχύος 95 HP (70 kW) έως 200 HP (147 kW), που θα συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη “S tronic”, 7 ή 6 σχέσεων. Η υπερτροφοδότηση (turbo), ο άμεσος ψεκασμός και το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων είναι στάνταρ.