Στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο (Tokyo Motor Show) πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Mazda, του Mazda MX-30, που σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία είναι ειδικά μελετημένο και σχεδιασμένο για πελάτες που δεν θέλουν να θυσιάσουν την οδηγική απόλαυση όταν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ads

Διαθέτοντας αυτονομία μηδενικών ρύπων 200 χιλιομέτρων, το Mazda MX-30 αποτελεί ένα ακόμα θετικό βήμα στην κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών καυσαερίων, μετά την πρόσφατη άφιξη του καινοτόμου κινητήρα SKYACTIV-X. Επιπλέον, η Mazda δηλώνει ότι όπως και κάθε άλλο μοντέλο της, το Mazda MX-30 παρέχει μια πολύ φυσική αίσθηση οδήγησης, επιταχύνοντας, στρίβοντας και φρενάροντας απροβλημάτιστα με την αξιοποίηση μέσω των καινοτόμων μηχανολογικών επιλογών του πακέτου e-SKYACTIV, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την ενσωματωμένη στη δομή του αμαξώματος μπαταρία, η οποία ενισχύει την αίσθηση στιβαρότητας αλλά και άμεσης απόκρισης στον τρόπο οδήγησης.

Επιπλέον, δεδομένης της σημασίας της ακουστικής για την αντίληψη της ροπής και της ταχύτητας από τον οδηγό, οι μηχανικοί της Mazda έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό ηχοσύστημα μέσα στο MX-30, το οποίο συγχρονίζεται με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε ηχητική συχνότητα και πίεση. Αυτό οδηγεί σε μικρότερη διακύμανση της ταχύτητας του οχήματος με αποτέλεσμα πολύ σταθερή οδήγηση. Το μοναδικό σύστημα επίτευξης σταθερότητας G-vectoring Control (GVC) της Mazda έχει εξελιχθεί και χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού κινητήρα (ηλεκτροκίνητη G-vectoring Plus).

image

Ads

image

Ξεχωριστή σχεδίαση KODO
«Με το Mazda MX-30, επιβεβαιώνουμε την εστίαση στην σχεδιαστική φιλοσοφία του “less is more” τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου» δηλώνουν οι άνθρωποι της εταιρίας.
«Οι αντικριστές πόρτες και η έλλειψη της μεσαίας κολώνας, προσδίδουν στο Mazda MX-30 ένα χαρακτηριστικό και κομψό στιλ, ενώ παράλληλα προσφέρουν στους επιβάτες ευκολότερη πρόσβαση τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα.

Στο εσωτερικό εισάγουμε φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και αντικαθιστούμε το δέρμα με μια εναλλακτική οικολογική πρόταση. Τοποθετείται το φυσικό υλικό του φελλού στην ‘αιωρούμενη΄ κεντρική κονσόλα και εξασφαλίζεται έξυπνος αποθηκευτικός χώρος.»

image

Γιατί ονομάστηκε ΜΧ-30;
Η Mazda έχει χρησιμοποιήσει το πρόθεμα MX σε κάποια «ιδιαίτερα» μοντέλα προκειμένου να αμφισβητήσει τα «καθιερωμένα» που ίσχυαν στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δεδομένη στιγμή. Με το MX-5 οι Ιάπωνες έγραψαν ιστορία δημιουργώντας ένα διθέσιο roadster που γνώρισε απίστευτη επιτυχία, όταν η επιλογή αυτή είχε απορριφθεί από άλλους κατασκευαστές.
Με το Mazda MX-30, επιχειρούν να προσφέρουν, όπως σημειώνουν στο σχετικό δελτίο τύπου «…μια εντελώς νέα εμπειρία ηλεκτρικού οχήματος (EV) συνδυάζοντας το DNA της Mazda με την μοναδική σχεδίαση και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Έτσι διασφαλίζουμε για ακόμα μία φορά ότι όλοι οι πελάτες θα απολαύσουν τη χαρά της οδήγησης για την οποία φημίζεται η Mazda.»

image