Μέσα στο 2018 αναμένεται να παρουσιάσει το – ειδικά εξελιγμένο για κινητήρες πετρελαίου – νέο της υβριδικό σύστημα (mild hybrid) 48V η Kia. Το νέο σύστημα κίνησης «EcoDynamics+» ενσωματώνει νέα λειτουργία Stop & Start εν κινήσει και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 4% σύμφωνα με το WLTP και κατά 7% με NEDC. Πρόκειται για σχετικώς προσιτή από οικονομική άποψη τεχνολογία, με μικρές διαστάσεις, η οποία μπορεί να ενσωματωθεί στην υπάρχουσα δομή των μοντέλων της εταιρίας. σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Έχει δε σχεδιαστεί έτσι ώστε να ταιριάζει με τον υπάρχοντα τρόπο ζωής των καταναλωτών, μιας και η μπαταρία της δεν απαιτεί φόρτιση από ηλεκτρικό δίκτυο.
Η νέα υβριδική τεχνολογία της Kia ενσωματώνει μια μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 0,46 kWh και 48V, καθώς και μια νέα υβριδική μονάδα μίζας/ γεννήτριας (MHSG). Ελέγχοντας ηλεκτρονικά την MSHG και χρησιμοποιώντας το μετατροπέα, το σύστημα αλλάζει απροβλημάτιστα από τη λειτουργία «κινητήρα» στη λειτουργία «γεννήτριας». Συνδεδεμένη με ιμάντα με το στρόφαλο του κινητήρα πετρελαίου, η MSHG παρέχει κατά την επιτάχυνση ηλεκτρική υποβοήθηση έως και 10 kW λειτουργώντας ως «κινητήρας», περιορίζοντας το φορτίο του κινητήρα πετρελαίου και τις εκπομπές ρύπων. Στην λειτουργία «γεννήτριας», το σύστημα συλλέγει την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, με ταχύτητα στο κιβώτιο και κατά το φρενάρισμα, και χρησιμοποιεί την ισχύ αυτή για επαναφόρτιση της μπαταρίας.
Το σύστημα EcoDynamics+ έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο δρόμο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ που αποδίδεται και ανακτάται συνεχώς. Στη λειτουργία «κινητήρα» η μπαταρία εκφορτίζεται κατά την επιτάχυνση παρέχοντας επιπλέον ισχύ στον κινητήρα. Κατά την επιβράδυνση ή κατά την οδήγηση σε κατηφόρα ή πλησιάζοντας προς μια διασταύρωση το MSHG αλλάζει στη λειτουργία «γεννήτρια», ανακτώντας ενέργεια από το στρόφαλο προκειμένου να φορτίσει τη μπαταρία εν κινήσει.
Το σύστημα ελέγχεται από μια εξελιγμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) που προσδιορίζει την πιο αποτελεσματική χρήση της διαθέσιμης ενέργειας. Η προσαρμογή της χρήσης είναι συνεχής, λαμβάνοντας υπόψη την υπολειπόμενη φόρτιση των μπαταριών του αυτοκινήτου.
Η ισχύς της μπαταρίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη μιας νέας λειτουργίας Stop & Start εν κινήσει. Εάν η μπαταρία έχει ικανή φόρτιση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απενεργοποιείται αυτόματα κατά την επιβράδυνση με ταχύτητα και κατά το φρενάρισμα. Το MHSG μπορεί να ξαναβάλει μπρος τον κινητήρα κάτω από όλες τις συνθήκες, όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού.
Οι περιορισμένες διαστάσεις σημαίνουν πως η ενσωμάτωση του νέου υβριδικού συστήματος EcoDynamics+ στις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές μοντέλων είναι σχετικά απλή. Ανάλογα με το μοντέλο η μπαταρία των 48V θα τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, ελαχιστοποιώντας έτσι τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις στους διαθέσιμους χώρους. Επίσης μιας και το MSHG συνδέεται άμεσα στο στρόφαλο μέσω ιμάντα δεν απαιτείται κάποια αναδιάταξη του χώρου του κινητήρα.
Ο μετασχηματιστής DC/DC της μπαταρίας των 48V επιτρέπει τη σύνδεσή της με το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου, κάτι που έχει σα συνέπεια τη σημαντική μείωση του μεγέθους της μπαταρίας των 12V που απαιτείται για την τροφοδοσία των βοηθητικών ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Η υιοθέτηση του MHSG σημαίνει επίσης πως η συμβατική μίζα μπορεί να γίνει μικρότερη και να χρησιμοποιείται κυρίως για την κρύα εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το φορτίο της μπαταρίας των 48V βοηθά στις περισσότερες περιπτώσεις στην εκκίνηση του κινητήρα.
Το νέο υβριδικό σύστημα EcoDynamics+ της Kia είναι συμβατό τόσο με χειροκίνητα όσο και με αυτόματα κιβώτια και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε προσθιοκίνητα ή πισωκίνητα ή 4Χ4 μοντέλα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης. Το Kia Sportage θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα είναι διαθέσιμο, στη συνέχεια του 2018, με το νέο υβριδικό σύστημα για κινητήρες πετρελαίου EcoDynamics+. Το καινούργιο, 3ης γενιάς Kia Ceed θα είναι το δεύτερο από μια σειρά μοντέλων της Κia που θα είναι διαθέσιμο με το νέο κινητήρα από το 2019.
Το υβριδικό σύστημα 48V της Kia αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση της Kia κάνοντας την κορεατική εταιρία τον πρώτο κατασκευαστή που προσφέρει ταυτοχρόνως υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, καθώς και mild hybrid τεχνολογία 48 Volt στη γκάμα της. Η Kia προγραμματίζει την παρουσίαση 16 μοντέλων με εξελιγμένα συστήματα κίνησης έως το 2025. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται πέντε νέα υβριδικά, πέντε plug-in υβριδικά, 5 ηλεκτρικά με μπαταρίες και το 2020 ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο με ενεργειακές κυψέλες.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >