Παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από έναν προκάτοχο που πούλησε 300.000 «κομμάτια» από το 2010 μέχρι σήμερα και έχοντας ήδη στο ενεργητικό του 35.000 παραγγελίες μόνο στην Ευρώπη, το νέο ηλεκτρικό Nissan Leaf έχει θέσει ήδη τον πήχη πολύ ψηλά, αποτελώντας μία ακόμα απόδειξη του κοινού μυστικού: η ηλεκτροκίνηση έρχεται. Και μπορεί προς το παρόν να μην έρχεται με βήματα γοργά, όμως ο ρυθμός ανεβαίνει…
Το πρώτο που πρέπει κανείς να πει για το Nissan Leaf δεύτερης γενιάς είναι ότι πρόκειται για κανονικό αυτοκίνητο – και μάλιστα ωραίο, «ντιζαϊνάτο», όχι όμως υπερβολικό, κραυγαλέο, αλλά διακριτικά μοντέρνο, τόσο όσο χρειάζεται για να δείχνει ότι είναι ένα σύγχρονο μοντέλο της Nissan. Ένα πεντάθυρο πρακτικό χάτσμπακ, με μεγάλους χώρους για επιβάτες και ένα επίσης ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, που αν δεν ξέρεις ότι κάτω από το πάτωμά του υπάρχουν μπαταρίες ή αν δεν ανοίξεις το εμπρός καπό, δεν μπορείς να καταλάβεις ότι πρόκειται για μη συμβατικό αυτοκίνητο.
Ο κατά 38% (σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός, μαζί με το απλούστατο σύστημα μετάδοσης, που επιτρέπει στον οδηγό να μεταχειρίζεται το Leaf όπως ένα νορμάλ αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – και όχι μόνον. Γιατί το νέο Leaf φέρνει μαζί με τις άλλες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού και την πατέντα της Nissan, το περίφημο e-pedal, το πεντάλ του γκαζιού δηλαδή που επιτρέπει το φρενάρισμα χωρίς… φρένο (για την ακρίβεια χωρίς να πατάς το πεντάλ του φρένου). Και για να γίνουμε πιο σαφείς είναι μια λειτουργία που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός και να μειώσει τη χρήση των φρένων κατά 90% (και μαζί τους τη φθορά των τακακιών) επιτυγχάνοντας υψηλή επιβράδυνση (0,2 g) και ακινητοποίηση μόνο αφήνοντας το γκάζι.
Οι αυτοματισμοί δεν σταματούν εδώ, το σύστημα Propilot δίνει το παρών – με 12 ραντάρ και 4 κάμερες – στο νέο Leaf αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων, για να κινήσει σχεδόν αυτόνομα το ηλεκτρικό Nissan όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο μποτιλιάρισμα, σταματώντας και ξεκινώντας το αυτοκίνητο, σύμφωνα με το ρυθμό της κυκλοφορίας.
Με κινητήρα και κίνηση εμπρός, μπορεί κανείς να περιμένει τα καλύτερα στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς (πολύ περισσότερο που η χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία ιόντων λιθίου συντελεί στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους), ωστόσο το μεγάλο ζητούμενο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις μέρες μας είναι η αυτονομία. Και εδώ το Leaf έρχεται με τα 378 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, που προκύπτουν από τον κύκλο δοκιμών NEDC ή τα 270 χλμ. σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές WLTP να αποδειχθεί υπερεπαρκές για την καθημερινότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών, που στις μεγάλες πόλεις δεν κάνουν περισσότερα από 80 χιλιόμετρα ημερησίως. Για την αύξηση της αυτονομίας πρώτος «υπεύθυνος» είναι βέβαια η μπαταρία που τώρα έχει χωρητικότητα 40 kWh (έναντι 24 kWh του μοντέλου πρώτης γενιάς).
Για την πλήρη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας απαιτούνται με σύνδεση σε μια απλή πρίζα σούκο 21 ώρες, ενώ με σύνδεση σε επιτοίχιο ταχυφορτιστή “wall box” 7 kW (που μπορεί κανείς να προμηθευτεί με 1000-1500 ευρώ για το σπίτι του) η κατά 80% φόρτιση απαιτεί 7,5 ώρες. Ακόμα ταχύτερη φόρτιση (80% σε 40 έως 60 λεπτά) εξασφαλίζει βέβαια ο φορτιστής συνεχούς ρεύματος 50 kW, αλλά σε αυτήν την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ακριβή εγκατάσταση που ενδείκνυται για επαγγελματική/δημόσια χρήση.
Το χαμηλό κόστος κίνησης, 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με υπολογισμούς της Nissan (ενδεικτικά, σε ένα συμβατικό βενζινοκίνητο ΙΧ το αντίστοιχο κόστος είναι 12 ευρώ) αλλά και το σημαντικά μειωμένο κόστος συντήρησης δεν αποτελούν επαρκή κίνητρα για την αγορά ενός Leaf από τον οποιοδήποτε, καθώς η τιμή εκκίνησης για την Ελλάδα ορίστηκε στα 32.990 ευρώ. Πολύ περισσότερο που το Leaf δεν μπορεί να είναι το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν μπορεί να ταξιδέψει, τουλάχιστον με τη σημερινή υποδομή φορτιστών στη χώρα μας.
Από την άλλη το ηλεκτρικό Nissan είναι περίπου το ιδανικό αυτοκίνητο για μεγάλα αστικά κέντρα, ξεκούραστο, αθόρυβο και – βεβαίως – καθαρό. Ιδιαίτερα αν η καθημερινότητά μας περιλαμβάνει και μετακινήσεις με… παρέα, είτε για συνεργάτες πρόκειται, είτε για την οικογένεια. Οπότε θα μπορούσε κανείς να κάνει το βήμα, εφόσον έχει την οικονομική άνεση να έχει και άλλο αυτοκίνητο για τις μεγαλύτερες διαδρομές του, τις διακοπές κλπ. (υπάρχει βεβαίως και η λύση της ενοικίασης όταν κάποιος θέλει να πάει ταξίδι…) Εννοείται ότι η κατοχή ενός αυτοκινήτου όπως το Leaf, προϋποθέτει ότι έχει εξασφαλίσει κανείς που θα το φορτίζει το βράδυ – κάτι που συνεπάγεται και κλειστό γκαράζ.
Σε κάθε περίπτωση δεν μιλάμε για αυτοκίνητο μαζικών πωλήσεων σε αυτή τη φάση. Οι ενδιαφερόμενοι για τα λίγα «κομμάτια» που θα είναι φέτος διαθέσιμα (10 μέχρι το τέλος της χρονιάς – οπότε όσοι πιστοί, προσέλθετε) θα πρέπει να απευθύνονται στην κεντρική έκθεση της αντιπροσωπείας, στη Λεωφ. Αθηνών 169.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Ισχύς: 150 HP / 3283-9795 rpm
Ροπή: 320 Nm / 0-3283 rpm
0-100 km/h: 7,9’’
Ταχύτητα: 144 km/h
Αυτονομία (NEDC)*: 378 / 350 km
Κατανάλωση (NEDC): 146 Wh/km
M x Π x Y: 4.490 x 1.788 x 1.530 mm
Πορτμπαγκάζ: 435 λίτρα
Τιμή: € 32.990
- Στοιχεία σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NEDC. Η μέγιστη αυτονομία των 378 χλμ. αφορά την έκδοση εξοπλισμού “ENERGY”, ενώ η μικρότερη των 350 χλμ. τις εκδόσεις “ACENTA”, “N-CONNECTA” και “TECHNA”. Σε αυτή τη φάση η έκδοση Energy δεν είναι διαθέσιμη.
- Η αναφερόμενη τιμή είναι της έκδοσης Acenta
- Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Intelligent emergency braking με αναγνώριση πεζών / ποδηλάτου, Intelligent lane intervention, Traffic sign recognition, Cross traffic alert, Blind spot warning, Intelligent trace control
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >