Το δικό της, ισπανικό υπερσιβηρικό «κατασκεύασε» η Seat. Δεν μιλάμε όμως για ένα πραγματικό σιδηρόδρομο, αλλά για τα 2,0 εκατομμύρια Leon που παρήχθησαν στο Martorell από το 1999 μέχρι σήμερα. Αυτά λοιπόν τα μικρομεσαία Seat, αν μπουν το ένα πίσω από το άλλο θα σχημάτιζαν ένα κομβόι μήκους 9.000 χιλιομέτρων, όσο και το μήκος του θρυλικού υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου.
Έτσι, στα 20α γενέθλιά του και με την τέταρτη γενιά που να βρίσκεται προ των θυρών, το Seat Leon έχει ήδη στο ενεργητικό του περισσότερα από δύο εκατομμύρια μονάδες. Η σημερινή γενιά του μοντέλου (η οποία παρουσιάστηκε το 2012 και εξακολουθεί να κυκλοφορεί στην αγορά) αντιπροσωπεύει πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις – που είναι διπλάσιες από την πρώτη γενιά (που έκανε την εμφάνισή της το 1999 και συνολικά πούλησε 534.797 οχήματα) και κατά ένα τρίτο περισσότερες από αυτές της δεύτερης γενιάς (που λανσαρίστηκε το 2005 και σημείωσε 675.915 πωλήσεις).
Οι τρεις γενιές του compact SEAT σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις της SEAT στο Martorell (Βαρκελώνη). Ο Ιταλός Giorgetto Giugiaro σχεδίασε το πρώτο, ο Walter da Silva ο δεύτερος και ο Alejandro Mesonero-Romanos ο τρίτος. Ο ισπανός σχεδιαστής ήταν επίσης υπεύθυνος για την αναπνοή της ζωής στην τέταρτη γενιά του μοντέλου.
Και επειδή η Seat ήταν ανέκαθεν μία μάρκα με πιο σπορ χαρακτηριστικά, το Leon έγινε το πιο ισχυρό μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας από την πρώτη του γενιά, το 1999, με κινητήρα 180 ίππων, κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων και τετρακίνηση. Ενώ το Leon Cupra R είναι και σήμερα το αυτοκίνητο παραγωγής της μάρκας εξοπλισμένο με τον μεγαλύτερο κινητήρα, ο οποίος αναπτύσσει ισχύ 310 hp.
Σημειώστε ότι οι εξαγωγές του Leon υπερβαίνουν σήμερα το 80% της παραγωγής του – το ίδιο δηλαδή ποσοστό που ισχύει και για όλη την παραγωγή της Seat. Η πρώτη γενιά Leon έφτασε σε 43 αγορές σε σύγκριση με τις 48 που εξυπηρετεί σήμερα. Αλγερία, Ουκρανία και Αζερμπαϊτζάν είναι μερικές από τις χώρες που έχουν προστεθεί στις αρχικές αγορές, ενώ η Νέα Ζηλανδία είναι ο πιο μακρινός προορισμός για το Leon, όπου οι πωλήσεις αυτού του μοντέλου ξεκίνησαν το 2017.
Ο Υπερσιβηρικός
Το γιατί η Seat έκανε αυτή την – ομολογουμένως έξυπνη – αντιπαραβολή μεταξύ Leon και υπερσιβηρικού δεν είναι απολύτως σαφές. Πάντως τα δεδομένα για τον μεγάλο αυτό σιδηροδρομικό άξονα έχουν ώς εξής (πηγή Wikipedia):
«Ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος (Транссибирская магистраль ή Транссиб στα ρωσικά), είναι σιδηροδρομικός άξονας που συνδέει τη Μόσχα και την ευρωπαϊκή Ρωσία με τις ρωσικές επαρχίες της Άπω Ανατολής, τη Μογγολία, την Κίνα και τη Θάλασσα της Ιαπωνίας.
Η κύρια διαδρομή, ο υπερσιβηρικός, φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ μέσω της νότιας Σιβηρίας και κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916. Με 9.288 χιλιόμετρα, σε 8 χρονικές ζώνες, το ταξίδι διαρκεί συνήθως 7 ημέρες. Σήμερα, άλλες τέσσερις διαδρομές ξεκινούν από τον Υπερσιβηρικό.»
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >