Δεν είναι απλώς ένα ισχυρό και εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου ανοιχτό φορτηγό, το διπλοκάμπινο 4Χ4 της Ford. Είναι και απίστευτα πολιτισμένο!

Ads

Το συνθετικό Ranger, θα μπορούσε απλώς και να λείπει από την ονομασία του αυτοκινήτου που βλέπετε στις φωτογραφίες. Γιατί το Raptor είναι εκεί για να δηλώνει ένα χάσμα με το «αθώο» pick up της Ford παραπέμποντας στη δύναμη και στις δυνατότητες πλασμάτων (των δεινοσαύρων Velociraptor) που κυριάρχησαν στον πλανήτη μας καμιά εβδομηνταριά εκατομμύρια χρόνια πριν από την εμφάνιση του homo sapiens – και που σε αντίθεση με την κρατούσα άποψη ήταν όντα με υψηλή νοημοσύνη.

Το συγκεκριμένο διπλοκάμπινο Ranger Raptor μόνο τυπικά μπορεί κανείς να το κατατάξει στην ευρύτερη κατηγορία των ελαφρών ανοιχτών φορτηγών, καθώς ο χρήστης ενός τέτοιου τετρακίνητου δεν θα το αγοράσει για τις επαγγελματικές μεταφορικές του ανάγκες. Μπορεί ενδεχομένως και να επιτελέσει ένα μεταφορικό έργο με τα 620 κιλά του ωφέλιμου φορτίου του το ογκώδες και εντυπωσιακό Ford. Ωστόσο κάνοντας μια επένδυση που αγγίζει τα 60.000 ευρώ, ο ευτυχής χρήστης του Raptor θέλει να καλύψει άλλου είδους ανάγκες χαράσσοντες νέες διαδρομές, εκεί που δεν υπάρχει καθόλου δρόμος, στη φύση. Και σε τέτοιου τύπου αποστολές το Raptor μπορεί να ανταποκριθεί με τρόπο που κανένα αντίστοιχο τετράτροχο παραγωγής δεν μπορεί…

image

Ads

image
Το Raptor δείχνει και είναι πιο ογκώδες από το συμβατικό Ford Ranger, ενώ διαθέτει και σημαντικά ενισχυμένο σασί.

image

Ασυναγώνιστη άνεση
Συνήθως ξεκινάμε την παράθεση των εντυπώσεών μας με το τυπικό «όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού». Στην περίπτωση του νέου διπλοκάμπινου Ford όμως θα ξεκινήσουμε από το πίσω κάθισμα, καθώς το εντυπωσιακό test drive που οργάνωσε για μας η αντιπροσωπεία στις πιο κακοτράχαλες διαδρομές της Αττικής (κάποιες από τις οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν και από το ράλι Ακρόπολις) περιλάμβανε τριμελή «πληρώματα», με τους οδηγούς να εναλλάσσονται στο τιμόνι. Κάτι που σημαίνει ότι βρεθήκαμε στο πίσω κάθισμα ενός τετρακίνητου «φορτηγού» σε διαδρομές που περιμέναμε να μας οδηγήσουν την επόμενη μέρα στη λήψη αντιφλεγμονώδους αγωγής για τη μέση… Αντ’ αυτού αντιμετωπίσαμε το σοκ του «ατσαλάκωτου»!

Το εξωτερικό μήκος εξηγεί βέβαια την αφθονία του εσωτερικού χώρου για γόνατα και κεφάλια, ωστόσο αυτό που προσφέρει η ανάρτηση, ως προς την άνεση κατ’ αρχάς, είναι απλώς απερίγραπτο. Και δεν θα ήταν καθόλου-μα καθόλου υπερβολή να συγκρίνει κανείς αυτήν την άνεση με τα δεδομένα των ακριβών τζιπ και τζιποειδών κάθε είδους, που σε αυτά τα «σπαστήρια» που αντιμετωπίσαμε μπορεί και να μην τα κατάφερναν τόσο καλά.

Από τεχνική σκοπιά μπορεί κανείς να μιλήσει για ειδικά αμορτισέρ FOX μεταβλητής απόσβεσης σε ένα αυτοκίνητο που είναι εξ ολοκλήρου προϊόν της Ford Performance, δημιούργημα της οποίας είναι επίσης και το GT των 650 ίππων. Ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και άκαμπτος πίσω άξονας, αλλά με ελικοειδή ελατήρια και μία διάταξη που περιλαμβάνει σύνδεσμο Watt είναι η συνταγή που εξασφαλίζει αφενός την εντυπωσιακή άνεση για την οποία κάναμε λόγο, αλλά και την εντυπωσιακή ευστάθεια στην άσφαλτο, παρά τα «μπαλονοειδή» λάστιχα που μεταφέρουν στον οδηγό μια χαλαρή αίσθηση.

image
Το ευρύχωρο εσωτερικό διαθέτει όλες τις σύγχρονες επιβατικές ανέσεις και προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας με φωνητικές εντολές SYNC 3.

image

image

Ακαταμάχητο εκτός δρόμου
Οι 213 ίπποι του δίλιτρου ντίζελ με τα δύο τούρμπο δεν είναι κάποια… εξωπραγματική επίδοση. Ούτε βέβαια οι επιταχύνσεις και η τελική ταχύτητα των 170 km/h πρόκειται να συγκινήσουν τους λάτρεις των αριθμών. Δεν πρόκειται λοιπόν να εντυπωσιαστείτε στην εθνική οδό από τους ρυθμούς κίνησης – θα κινηθείτε όμως με αξιοπρέπεια και εντυπωσιακά αθόρυβα, ταξιδεύοντας εξαιρετικά ξεκούραστα, κάτι που δεν είναι καθόλου μα καθόλου μικρή υπόθεση, αλλά μέχρι εκεί.

Άλλωστε δεν είναι αυτού του τύπου οι επιδόσεις το ζητούμενο από το Raptor, που εφοδιασμένο με σύστημα «κατ’ επιλογήν» τετρακίνησης (υπό νορμάλ συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και ο οδηγός επιλέγει με τη βοήθεια ειδικού διακόπτη τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς), κοντές σχέσεις (το λεγόμενο «αργό-γρήγορο»), κλείδωμα πίσω διαφορικού και ένα αυτόματο κιβώτιο με 10 (!) σχέσεις δείχνει και είναι έτοιμο να αναρριχηθεί οπουδήποτε μπορείτε να φανταστείτε και βεβαίως να κατέβει με ασφάλεια την πιο απότομη κατηφόρα. Κάπου εδώ έρχεται η ροπή των 500 Nm στις 1750 στρ./λεπτό να κάνει αισθητή την παρουσία της προσφέροντας τις πολύτιμες σε τέτοιες συνθήκες υπηρεσίες της, καθώς το βάρος του αυτοκινήτου μόνο μικρό δεν είναι (2.510 kg), αυξάνοντας επιπλέον την ελκτική ικανότητα στους 2,5 τόνους!

Έτσι, αισθητά ψηλότερο από απλό Ranger και φορώντας τα θηριώδη ελαστικά 285/70 R17 BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 λειτουργεί στην πράξη ως οδοστρωτήρας ή… μπουλντόζα (διαλέξτε όποιον χαρακτηρισμό θέλετε και δεν θα έχετε κάνει λάθος) και μπορεί να περάσει απροβλημάτιστα υδάτινο εμπόδιο βάθους 85 εκατοστών. Ενώ το μεγάλο ρεζερβουάρ των 80 λίτρων προσφέρει την αυτονομία εκείνη που επιτρέπει στον αμετανόητο εξερευνητή να περιπλανηθεί άφοβα στη φύση.

image
Η τεράστια απόσταση από το έδαφος (283 mm) και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης (32ο και 24ο, αντίστοιχα) αυξάνουν τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

image

Υψηλή τεχνολογία
Ο οδηγός λοιπόν ασχολείται κυρίως με το τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, έχοντας πολύτιμο σύμμαχό του τα ηλεκτρονικά προγράμματα λειτουργίας. Οι 6 επιλέξιμες λειτουργίες (modes) οδήγησης του συστήματος Terrain Management περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό και προσαρμόζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις συνθήκες κίνησης: “Normal” για έμφαση στην άνεση, την χαμηλή κατανάλωση και την ευκολία οδήγησης, “Sport” για ταχύτερη απόκριση & σπορ οδήγηση στην άσφαλτο, “Grass/Gravel/Snow” – για αυξημένη ασφάλεια σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη, “Mud/Sand”- για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε σαθρές επιφάνεις όπως η άμμος και η λάσπη, “Rock” – που προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου η ομαλότητα της κίνησης είναι πρωταρχικής σημασίας και “Baja” – για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού όπως το σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System), ο έλεγχος ταχύτητας με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της (ASLD), το αυτόματο φρενάρισμα (AEB) και η έξυπνη υποβοήθηση ελέγχου της ταχύτητας (ISA), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA) και η αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας.

Τίποτα λοιπόν δεν λείπει από το φοβερό και τρομερό Raptor, που καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του, όντας εξαιρετικά ευκολο-οδήγητο. Είναι ένα κανονικό ΙΧ, τολμούμε να πούμε και πολυτελές, οικονομικό ως προς την κατανάλωση σε σχέση με τον όγκο και το βάρος του και με απίστευτες, όπως ήδη είπαμε, δυνατότητες κίνησης όχι απλά στο χώμα, αλλά εκτός δρόμου. Προφανώς δεν είναι για όλους – και αυτό είναι κάτι που δεν έχει να κάνει μόνο με την τιμή του. Είναι για λίγους, για εκείνους τους λίγους που ξέρουν πώς να το χρησιμοποιήσουν. Είναι σίγουρα ένα μοναδικό αυτοκίνητο…
 

image

Τιμή χωρίς / με μεταλλικό χρώμα
*Ανάλογα με την έκδοση (διαστάσεις τροχών), **Πλάτος χωρίς / με καθρέπτες *** Διαστάσεις (Μήκος Χ Πλάτος Χ  Ύψος)
O στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει: Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 4 Ηλεκτρικά παράθυρα, Δερμάτινα καθίσματα, Θερμαιν. καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, Ηλεκ/κές κλειδαριές με σύστημα «διπλοκλειδώματος», Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, Ηλεκτρ. & θερμαινόμενους καθρέφτες, SYNC 3, με σύστημα ακύρωσης θορύβου (Active Noise Cancelling), USB, οθόνη αφής 8″, 6 ηχεία, σύστημα πλοήγησης, Προβολείς Xenon και προβολείς ομίχλης LED εμπρός, Ζάντες ελαφρού κράματος 17″, Αισθητήρες στάθμευσης πίσω, Κάμερα οπισθοπορείας, Εργοστασιακό συναγερμό, 7 Αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού) και μία πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ