«Πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε κάποια στιγμή τα πράγματα σοβαρά, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος όταν λέμε κάτι για λόγους πολιτικής αντιπαράθεσης ή εκμετάλλευσης ή τα βάζουμε σε λάθος βάση και κάποιοι άνθρωποι υποστηρίζουν πράγματα που δεν ισχύουν, αυτό θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον το οποίο ενδεχόμενα μπορεί να οδηγήσει και σε νομικές πλάνες. Να κατηγορηθεί δηλαδή ένας γ.γ. γιατί δεν χρησιμοποίησε το 112, ενώ δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να το χρησιμοποιήσει. Δεν είναι πανάκεια το 112, δεν σημαίνει ότι εάν το είχαμε είναι φάρμακο για κάθε νόσο. Θέλει λοιπόν πολύ μεγάλη προσοχή στο τι λέμε και πώς το λέμε».
Πρόκειται για την απάντηση που έδωσε στην «Εφ.Συν.» ο έως και χθες το πρωί γ.γ. της Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Ταφύλλης στον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα ο οποίος, με ευκολία και με αφορμή την τραγωδία στη Χαλκιδική με τους επτά νεκρούς, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών δήλωσε:
«Σας ενημερώνουμε ότι, δυστυχώς, μέχρι σήμερα, δεν λειτουργεί η άμεση ενημέρωση των πολιτών για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, ο γνωστός αριθμός 112 που λειτουργεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Η ενεργοποίηση αυτού του αριθμού είναι άμεση προτεραιότητα, όπως πολλές φορές έχει τονίσει ο πρωθυπουργός. […] Θα ανατεθεί στον νέο γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας η άμεση καθολική ενεργοποίηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112».
Δήλωση με την οποία επιχείρησε να εκθέσει την προηγούμενη κυβέρνηση, αφού άφηνε να εννοηθεί ότι εκείνη ευθυνόταν για τη μη χρήση του αριθμού έκτακτης ανάγκης για την οποία είχε γίνει λόγος μετά την τραγωδία στο Μάτι. Τραγωδία που είχε πυροδοτήσει την αλλαγή της ηγεσίας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, την οποία ανέλαβε ο απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας ο οποίος, εκτός από τη σύνταξη του νομοσχεδίου για το Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας, «έτρεξε» και τις διαδικασίες για την ταχύτερη ολοκλήρωση της λειτουργίας του 112.
Προχθές μάλιστα τη νύχτα και μέχρι το χθεσινό ξημέρωμα, παρ’ όλο που είχε υποβάλει την παραίτησή του, ο Γιάννης Ταφύλλης βρισκόταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων, θεωρώντας καθήκον του να μείνει στη θέση του μέχρι να αναλάβει ο διάδοχός του Νίκος Χαρδαλιάς.
Με αφορμή εξάλλου τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου για το θέμα τοποθετήθηκε και η πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Όλγα Γεροβασίλη, η οποία μιλώντας στην ΕΡΤ ανέφερε:
«Δεν ήταν ενημερωμένος ο κ. Πέτσας, δεν πρόλαβε να ενημερωθεί. Το 112 είναι μια ιστορία που ξεκινά από την εποχή Σαμαρά με έναν πολύ κακό σχεδιασμό και μια προβληματική σύμβαση. Την έχουμε ξανασχεδιάσει. Η δοκιμαστική λειτουργία έχει ολοκληρωθεί. Τα δύο κέντρα και στην Κατεχάκη και στο Χαλάνδρι είναι πλήρως στελεχωμένα και αύριο είναι προγραμματισμένη μια μεγάλη δοκιμή».
Πράγματι, όπως ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» ανώτεροι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής στο περιθώριο της ενημέρωσης για τις δράσεις της στις περιοχές της Ανατολικής, Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας και την Ήπειρο που επλήγησαν από την κακοκαιρία, σήμερα για πρώτη φορά θα χειριστούν το κέντρο του 112 οι πυροσβέστες (ως τώρα το χειριζόταν προσωπικό του ΟΤΕ) και θα γίνει δοκιμή στο σύστημα αυτόματου γεωεντοπισμού του κινητού του καλούντος που ως πρόσφατα δεν γινόταν και χρειαζόταν για να εντοπιστεί η θέση του κινητού να περάσουν 260 δευτερόλεπτα (τουλάχιστον 4 λεπτά)!
Όσο, δε, για το σύστημα που θα στέλνει μηνύματα στα κινητά ή στα σταθερά τηλέφωνα των χρηστών που βρίσκονται σε μια περιοχή, αυτή, σύμφωνα με τη νέα – και βελτιωμένη σύμβαση που υπογράφηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2018 -, θα αργήσει να γίνει, αφού προβλέπεται να διαρκέσουν οι εργασίες και οι δοκιμές για ακόμη τρεις μήνες.
Όλα αυτά για ένα έργο για το οποίο η χώρα έδειξε ενδιαφέρον το 2006, υποβάλλοντας αίτηση στην Ε.Ε. για χρηματοδότηση, το οποίο εγκρίθηκε το 2012, στις 6 Ιουνίου 2014 υπεγράφη σύμβαση έναρξης του έργου μεταξύ της Κοινωνίας της Πληροφορίας και του ΟΤΕ Α.Ε. ως αναδόχου, έληξε το ΕΣΠΑ 2007-2013 στο οποίο είχε υπολογιστεί να γίνει, τέθηκε σε αναστολή τον Φεβρουάριο του 2016 και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» (2014-2020).
Ακολούθως μπλόκαρε, όταν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας άρχισαν να προβάλλουν κωλύματα, ζητώντας περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ ο καθένας, καθώς από τον αρχικό σχεδιασμό του έργου δεν είχε προβλεφθεί η παροχή υπηρεσίας κυψέλης (με την οποία γίνεται η αποστολή μηνυμάτων) εκ μέρους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, ούτε η δυνατότητα γεωεντοπισμού, δηλαδή η αυτόματη απεικόνιση με ακρίβεια της θέσης του καλούντος σε Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών (GIS). Ξεμπλόκαρε όταν από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προωθήθηκε νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 48, Ν. 4487/2017), που προβλέπει τη χωρίς χρέωση παράδοση των μηνυμάτων στους πολίτες, οπότε υπεγράφη η τροποποιημένη Σύμβαση και ταυτόχρονα έγινε άρση αναστολής του έργου τον περσινό Φεβρουάριο.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >