Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος της κινηματογραφικής σεζόν, τα θερινά σινεμά ανοίγουν σταδιακά, οι επανεκδόσεις κάνουν δειλά δειλά την επανεμφάνιση τους, ενώ οι κωμωδίες και οι περιπέτειες έχουν την τιμητική τους. Αν τώρα προσθέσουμε σε όλα αυτά, ότι σήμερα σηκώνει αυλαία και το Ταινιόραμα, έχουμε σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένο το κινηματογραφικό παζλ της νέας εβδομάδας.

Ads

Η Σαρλίζ Θερόν και ο Σεθ Ρόγκεν, αναπτύσσουν «Μια Απίθανη Σχέση», στη νέα ταινία του Τζόναθαν Λεβίν, βασικό πλεονέκτημα της οποίας είναι η καλή χημεία ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές. Ο Κίανου Ριβς παίρνει και πάλι το όπλο του στο «John Wick 3» του Τσαντ Σταχέλσκι, έχοντας στο πλευρό του, την εντυπωσιακή Χάλι Μπέρι.

Η Κατρίν Κορσινί, επιστρέφει με «Μια Αγάπη Ανέφικτη» και μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα της Christine Angot, εκμαιεύοντας μία καλή ερμηνεία από την Βιρζινί Εφιρά. Ενώ η εβδομάδα διαθέτει και αξιόλογο ντοκιμαντέρ, με την Μαργκαρέτε φον Τρότα, να μας αποκαλύπτει τη ζωή και το έργο του κορυφαίου Σουηδού σκηνοθέτη, μέσα από το «Μπέργκμαν: Ένας Αιώνας». Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι κυκλοφορεί σε επανέκδοση, η πρώτη ομιλούσα μεγάλου μήκους ταινία του Σεργκέι Αϊζενστάιν, το εμβληματικό, «Αλεξάντερ Νιέφσκι».

Αναλυτικά:

«Μια Απίθανη Σχέση» (Long Shot – 2019) του Τζόναθαν Λεβίν (Η.Π.Α.

Ads

image

Εκείνος, συγγραφέας σκληρών πολιτικών λόγων με ταλέντο στους μπελάδες. Εκείνη, κορυφαία διπλωμάτης με ταλέντο σε… όλα. Όταν ο Φρεντ Φλάρσκι (Σεθ Ρόγκεν) ξανασυναντάει τον πρώτο του έρωτα που τυχαίνει να είναι επίσης Υπουργός Εξωτερικών της Αμερικής, τη Σάρλοτ Φιλντ (Σαρλίζ Θερόν), την γοητεύει με το αυτοσαρκαστικό του χιούμορ και τις αναμνήσεις του από τον νεανικό της ιδεαλισμό. Καθώς εκείνη είναι έτοιμη να βάλει υποψηφιότητα για τον Λευκό Οίκο, προσλαμβάνει τον Φρεντ για να δώσει ζωντάνια στους προεκλογικούς της λόγους και η παράφορη χημεία τους οδηγεί σε ένα παράνομο, αστείο και επεισοδιακό ειδύλλιο ανά τον κόσμο δίνοντας νέο νόημα στην έννοια «διεθνείς σχέσεις». Η απερίσκεπτη ανεμελιά του Φρεντ όμως θα μπορούσε να καταστρέψει την καμπάνια πριν καν ξεκινήσει…

Η βραβευμένη με Όσκαρ, Σαρλίζ Θερόν και ο ταλαντούχος κωμικός Σεθ Ρόγκεν συναντιούνται στην κωμωδία του καλοκαιριού και μας υπόσχονται πως το δύσκολο δεν είναι και απίθανο. Ηθοποιοί: Σαρλίζ Θερόν, Σεθ Ρόγκεν, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Αντι Σέρκις.

«Η Σάρλοτ είναι το “σήμερα”. Βρίσκεται στην απαιτητική θέση που βρίσκονται πολλές γυναίκες σε αυτήν την εποχή. Προσπαθεί να βγάλει άκρη με όλα όσα γεμίζουν τη μέρα της, όπως δουλειά, ιδανικά και προσωπική ζωή.» – Σαρλίζ Θερόν

Το «Μια Απίθανη Σχέση» είναι μια μοντέρνα κωμωδία που επισκέπτεται μέρη όλου του κόσμου, από τη Ν. Υόρκη και την Ουάσινγκτον μέχρι τη Σουηδία, την Αργεντινή, την Ιαπωνία και τις Φιλιππίνες. Για να πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα σε τόσα μέρη, ο σκηνοθέτης Τζόναθαν Λεβίν (50/50) συνεργάστηκε με μια πολυσύνθετη ομάδα συνεργατών, της οποίας ηγήθηκε ο Ιβ Μπελανζέ, διευθυντής φωτογραφίας σε αναγνωρισμένα φιλμ και σειρές όπως τα Dallas Buyer’s Club, Big Little Lies, Αιχμηρά Αντικείμενα κ.ά. Μέσα από τη σπουδαία δουλειά του, ο Μπλανζέ, κατάφερε να φέρει ένα ζεστό και φυσικό κινηματογραφικό στιλ.

«John Wick: Κεφάλαιο 3» (John Wick: Chapter 3 – Parabellum – 2019) του Τσαντ Σταχέλσκι (Η.Π.Α.)

image

Ο ασταμάτητος John Wick επιστρέφει στο τρίτο μέρος του πετυχημένου και γεμάτου αδρεναλίνη franchise, πιο εκδικητικός από ποτέ. Σκοτώνει ένα εξέχον μέλος μιας σκιώδους διεθνούς αδελφότητος και αυτόματα γίνεται στόχος για τους πιο αδίστακτους και  σκληρούς εκτελεστές του κόσμου. Επικηρύσσεται για 14 εκατομμύρια δολάρια και πλέον σε κάθε του βήμα συναντά και έναν αποφασισμένο δολοφόνο. Βασισμένη στους χαρακτήρες που δημιούργησε ο Derek Kolstad. Πρωταγωνιστούν: Κίανου Ριβς, Χάλι Μπέρι, Ίαν Μακ Σέιν, Τζέρομ Φλιν, Τζέισον Μαντζούκας, Έιζια Κέιτ Ντίλον, Λόρενς Φίσμπερν, Αντζέλικα Χιούστον, Λανς Ρέντικ

«Μια Αγάπη Ανέφικτη» (An Impossible Love / Un Amour Impossible – 2018) της Κατρίν Κορσινί (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Τέλη δεκαετίας 1950. Η Ρασέλ, μια απλή υπάλληλος γραφείου, συναντάει τον Φιλίπ, έναν λαμπρό νέο αριστοκρατικής οικογένειας. Από τον σύντομο, αλλά παθιασμένο τους έρωτα γεννιέται η Σαντάλ. Με τον Φιλίπ να αρνείται τον γάμο λόγω διαφοράς κοινωνικής τάξης, η Ρασέλ αναγκάζεται να μεγαλώσει μόνη την κόρη της. Αρχίζει τότε ο μεγάλος αγώνας μιας ερωτευμένης όσο και περήφανης μάνας για την επίσημη αναγνώριση της κόρης της.

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Christine Angot, η 10η (και καλύτερη) ταινία της Κατρίν Κορσινί, είναι μια ιστορία αγάπης. Της αδιαπραγμάτευτης αγάπης, μιας μητέρας για την κόρη της, της ανέφικτης αγάπης μιας γυναίκας για ένα άντρα που την απορρίπτει και της αγάπης μιας κόρης για έναν πατέρα που ήταν πάντα απών.

«Γοητεύτηκα από την ηρωίδα, ταυτόχρονα σεμνή αλλά και ισχυρή, αλλά και από το μυστήριο της τύφλωσής της μπροστά σε έναν στρεβλό άνδρα. Aπό την αρχή ήθελα να γυρίσω αυτή την ιστορία από το τέλος μέχρι το … τέλος. Κατά τη διάρκεια της συγγραφής, τέθηκε το θέμα της περικοπής της ιστορίας, αλλά δεν ήθελα να το κάνω. Ήθελα να αντιμετωπίσω όλες τις δυσκολίες, όπως το  πέρασμα του χρόνου. Η ζωή της Ρασέλ είναι ένας ολόκληρος κόσμος από μόνη της. Ξετυλίγει πολλές κοινωνικές και πολιτικές πλευρές των εποχών που διασχίζει. Γι ‘αυτό, το να γυρίσω αυτή την ταινία ήταν μια πρόκληση που βρήκα τρομερά συναρπαστική. Και επιπλέον, η παιδική μου ηλικία, σε ορισμένες πτυχές, μοιάζει πολύ με αυτήν της Christine Angot (που έγραψε το βιβλίο). Μεγάλωσα κι εγώ δίπλα σε γυναίκες στις αρχές της δεκαετίας του ’60, σε ένα συγκρατημένο περιβάλλον. Σε μια εποχή που η κοινωνία δεν αποδεχόταν εύκολα τις γυναίκες που δεν παντρεύονταν.» – Κατρίν Κορσινί

«Μπέργκμαν: Ένας Αιώνας» (Searching for Ingmar Bergman – 2018) της Μαργκαρέτε φον Τρότα (Γερμανία, Γαλλία)

image

Ο κορυφαίος Σουηδός δημιουργός, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, ένας πραγματικός ποιητής της κάμερας. Οι εικόνες που δημιουργούσε στις ταινίες του έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στους σινεφίλ και ο τρόπος με τον οποίο έγραψε εκ νέου την κινηματογραφική γλώσσα, επηρέασε πολλούς καλλιτέχνες.

Στο ντοκιμαντέρ «Μπέργκμαν: Ένας Αιώνας» η Μαργκαρέτε φον Τρότα, ρίχνει μια εξερευνητική ματιά στη ζωή και το έργο του σπουδαίου εικονοπλάστη που αναμείγνυε πάντα περίτεχνα τις ταινίες του με στοιχεία της προσωπικής του ζωής. Με τη βοήθεια των στενότερων συνεργατών του, καθώς και κινηματογραφιστών, η σκηνοθέτης προσπαθεί να αποτυπώσει τα βασικά μοτίβα και θέματα που διαπερνούν το έργο του Μπέργκμαν και τον τρόπο με τον οποίο έχει επηρεάσει το έργο σύγχρονων δημιουργών.

Διαβάστε επίσης:

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Sugar Town: Για Μια Χούφτα Ψήφους» – Κίμων Τσακίρης

Ο έκπτωτος Δήμαρχος Ζαχάρως Πανταζής Χρονόπουλος καταφέρνει μια εβδομάδα πριν τις εκλογές να του επιτραπεί να θέσει ξανά υποψηφιότητα για το ανώτατο αξίωμα της πόλης. Αποφασισμένος να νικήσει οριστικά τους αντιπάλους του και «να μην ξαναπατήσουν το πόδι τους στην περιοχή» επιστρατεύει όλα τα όπλα που τον κρατούν 12 χρόνια απόλυτο άρχοντα της περιοχής.

Ο βραβευμένος δημιουργός Κίμων Τσακίρης ολοκληρώνει μια τριλογία ντοκιμαντέρ με φόντο τη Ζαχάρω και πρωταγωνίστρια την τοπική κοινωνία, ως καθρέφτη ολόκληρης της σύγχρονης Ελλάδας. Το «Sugar Town: Για Μια Χούφτα Ψήφους» είναι ένα ντοκιμαντέρ για τη σχέση των πολιτών με τους πολιτικούς στην Ελλάδα, που καταγράφει την εκλογική διαδικασία στην ελληνική επαρχία, παρουσιάζοντας τη μικρογραφία μιας χώρας που αναζητά σωτήρες για να εξελιχθεί. Παρουσιάστηκε στο 21o Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Everything is politics.

Σε Επανέκδοση:
«Αλεξάντερ Νιέφσκι» (Alexander Nevsky – 1938) του Σεργκέι Αϊζενστάιν (Σοβιετική Ένωση)

image

Η πρώτη ομιλούσα ταινία του Σεργκέι Αϊζενστάιν, είναι μια μεγαλόπνοη επική δημιουργία, την οποία ο ιστορικός του κινηματογράφου Ζορζ Σαντούλ αποκάλεσε εύστοχα «φιλμική όπερα». Η ταινία, με τους Νικολάι Τσερκάσοφ, Νικολάι Οχλόπκοφ και Αντρέι Αμπρικόσοφ, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, μας μεταφέρει στη Ρωσία του 13ου αιώνα. Εκεί ο πρίγκιπας Αλέξανδρος Νιέφσκι ηγείται της αντίστασης κατά της εισβολής των αιμοβόρων Τευτόνων Ιπποτών. Αφού ενισχύει το εξασθενημένο ηθικό του λαού, στήνει παγίδα στον εχθρό,
παρασύροντάς τον με το βαρύ οπλισμό του στην παγωμένη λίμνη Τσουντ, η οποία γίνεται τάφος τους.

Γυρισμένη μέσα στα πλαίσια του σοσιαλιστικού ρεαλισμού και του μοντέλου του θετικού ήρωα, η ταινία του Αϊζενστάιν δεν είναι μια απλή αγιογραφία ενός εθνικού ήρωα της Ρωσίας, αλλά μια σινέ-όπερα. Ο σκηνοθέτης ζήτησε από το διάσημο συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ να γράψει πρώτα τη μουσική και στη συνέχεια δούλεψε πάνω στα πλάνα και τον ρυθμό της ταινίας ως να είχε να κάνει με μια φιλμο-μουσική παρτιτούρα. Το αποτέλεσμα είναι μια υποβλητική οπτικο-ακουστική σύνθεση, όπου η μουσική δεν υπερκαλύπτει το θέαμα, αλλά λειτουργεί αντιστικτικά απέναντί του.

Ταυτόχρονα, οι ηθοποιοί, το ντεκόρ και τα άλλα στοιχεία της εικόνας, χρησιμοποιούνται μ’ έναν απόλυτα πλαστικό και στιλιζαρισμένο ύφος, ώστε να φτάσουν σε μια αφαίρεση συγγενική με τη μουσική, με αποτέλεσμα η «εικόνα να γίνεται ήχος και ο ήχος εικόνα». Η ταινία συνάντησε σημαντική επιτυχία κι επηρέασε γενιές σκηνοθετών στην απεικόνιση των μαχών. Ένα αριστούργημα του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, με την υποβλητική μουσική του Προκόφιεφ και ίσως την ωραιότερη σκηνή μάχης που έγινε ποτέ στο Σινεμά.

Διαβάστε επίσης: