Με δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, την μηδενικών ρύπων έκδοση του γνωστού Mii και το el-Born που είδαμε στην έκθεση της Γενεύης, που εκτός των άλλων είναι τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, θα ξεκινήσει η εκστρατεία εξηλεκτρισμού της Seat. Λίγο μετά θα ακολουθήσουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας γενιάς του Leon αλλά και του μεγάλου SUV της Seat, Tarraco. Επιπλέον, τα CUPRA Leon και Formentor θα δουν τη γκάμα τους να εμπλουτίζεται με μια υβριδική plug-in παραλλαγή.
 
Στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της, η Seat, για πρώτη φορά στην ιστορία της, θα αναπτύξειμια νέα πλατφόρμα οχημάτων – σε συνεργασία βεβαίως με τη Volkswagen -, επί της ουσίας μια μικρότερη έκδοση της Modular Electric Drivekit (MEB). Πάνω σε αυτήν θα χτιστούν μελλοντικά πολλά, μήκους περίπου τεσσάρων μέτρων, μοντέλα από διαφορετικές μάρκες, μεταξύ των οποίων και η SEAT. Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, στόχος είναι η δημιουργία προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων με τιμή εκκίνησης κάτω των 20.000 ευρώ. Σε αυτό το project αναμένεται να συμμετάσχουν περισσότεροι από 300 εξειδικευμένοι μηχανικοί.
 
Η ηλεκτρική «επίθεση» επεκτείνεται και πέρα από τα νέα μοντέλα, περιλαμβάνοντας επίσης μία στρατηγική για την μικροκινητικότητα (micromobility), στην οποία, όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της SEAT, Luca de Meo, κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress, η Seat θα είναι η εταιρία που θα ηγηθεί εντός του Ομίλου Volkswagen. Το concept car Minimo και το ηλεκτρικό SEAT eXS kickscooter είναι δύο παραδείγματα-λύσεις αστικής micromobility που προτείνει η εταιρεία.

Ads

image

image 
Στο δελτίο τύπου της Seat επισημαίνεται επίσης ότι το 2018 ήταν το καλύτερο έτος στην ιστορία της εταιρίας. Τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν στα 294 εκατ. ευρώ, 4,6% περισσότερο από το προηγούμενο έτος (281). Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 93,2% στα 223 εκατ. ευρώ (2017: 116) και ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 9,991 δισ. ευρώ, 4,6% υψηλότερα από το αποτέλεσμα του 2017 (9.552). Όλα τα ποσά καταγράφουν νέα ιστορικά ρεκόρ. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο κύκλος εργασιών της SEAT αυξήθηκε κατά 33%.
 
Η υγιής εξέλιξη της επιχείρησης επέτρεψε στη SEAT να επιταχύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα. Μόνο το 2018, η εταιρεία διέθεσε 1.223 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι 27,1% περισσότερα (2017: 962) σε επενδύσεις και δαπάνες R&D, το υψηλότερο ποσό στην ιστορία της. Από τον όγκο αυτό, 656 εκατομμύρια ευρώ προορίζονταν αποκλειστικά για R&D, ήτοι 41,4% περισσότερα από το προηγούμενο έτος (2017: 464).