Τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των Q5, A6, A7 και A8, με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, σύστημα ισχύος με νέα φιλοσοφία και υψηλής χωρητικότητας μπαταρίες που προσφέρουν αυτονομία για κίνηση αποκλειστικά σε ηλεκτρική λειτουργία που ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP, παρουσιάζει η Audi στο 89o Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Τα plug-in υβριδικά (Plug-In Hybrid Electric Vehicle – PHEV) της Audi, που θα φέρουν στο εξής το λογότυπο “TFSI e”, αποτελούν το επόμενο κεφάλαιο στην στρατηγική εξηλεκτρισμού της εταιρίας. Θα είναι δε διαθέσιμα στην αγορά μέσα στο 2019. Ανάλογα με το μοντέλο, υπάρχει επιλογή μεταξύ δύο εκδόσεων: της comfort και της S line που διαθέτει σπορ χαρακτήρα, με πιο σφιχτή ανάρτηση και πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.
Σε κάθε PHEV μοντέλο της Audi η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα (σε κύκλο μετρήσεων WLTP). Η υβριδική λειτουργία είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένη ώστε ο οδηγός ενός PHEV να μπορεί να πραγματοποιεί κατά μέσο όρο τουλάχιστον το ένα τρίτο των καθημερινών του μετακινήσεων με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Όλα τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα της Audi χρησιμοποιούν έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης. Η μπαταρία είναι ιόντων-λιθίου και βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών τροφοδοτώντας τον ηλεκτροκινητήρα που υποστηρίζει τον βενζινοκινητήρα στη φάση της επιτάχυνσης. Το σύστημα μετάδοσης παραπέμπει, όσον αφορά στην ανάκτηση ενέργειας, σε εκείνο του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Audi e-tron, καθώς κατά την επιβράδυνση τα νέα υβριδικά Audi ανακτούν έως 80 kW ενέργειας.
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαθέτουν τη δυνατότητα επιλογής τριών προγραμμάτων λειτουργίας: τα “EV”, “Auto” και “Hold”. Μέσω ενός διακόπτη ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αυτό που επιθυμεί δίνοντας προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, στην πλήρως αυτοματοποιημένη υβριδική λειτουργία ή στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Η εκκίνηση γίνεται στάνταρ ηλεκτρικά στο πρόγραμμα “EV” και ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται στη συνέχεια, ανάλογα με τις συνθήκες. Στο πρόγραμμα “Auto” τα μοντέλα PHEV χρησιμοποιούν την έξυπνη αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του θερμικού κινητήρα για βέλτιστη απόδοση. Στο πρόγραμμα “Hold” η διαχείριση της μονάδας ελέγχει το κινητήριο σύστημα ώστε να διατηρείται το τρέχον ενεργειακό φορτίο της μπαταρίας, π.χ. για οδήγηση αργότερα σε αστικές περιοχές που επιτρέπεται μόνο η ηλεκτροκίνηση.
Η δυνατότητα επιλογής-ρύθμισης του τρόπου κίνησης συμβάλλει ουσιαστικά στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει η έξυπνη διαχείριση του κινητήριου συστήματος, η οποία λαμβάνει υπ’ όψη το προφίλ της διαδρομής κατά την κίνηση. Αξιολογούνται τόσο τα δεδομένα πλοήγησης κατά την διαδρομή όσο και οι πληροφορίες της υποβοηθητικής λειτουργίας πρόβλεψης, παράλληλα με πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες το σύστημα δημιουργεί μια αποδοτική σχεδίαση για ολόκληρη την διαδρομή και προσφέρει την ιδανική πλοήγηση.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >