Μείωση κατά 20,9% παρουσίασαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων το Μάιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία (και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων – ΣΕΑΑ) που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Ads

Το ενδιαφέρον ωστόσο είναι ότι συνολικά, στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά 4,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
 
 Στον πίνακα με τα στοιχεία που λάβαμε από τον ΣΕΑΑ επισημαίνεται επίσης ότι έχουμε αύξηση και σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2015 (κατά 17,8%), από την άλλη μεριά όμως ο Μάιος ήταν ο δεύτερος μήνας φέτος, που η αγορά ήταν πεσμένη σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Είναι νωρίς για να βγάλει κανείς κάποιο συμπέρασμα σε σχέση με την εξέλιξη της αγοράς μέχρι το τέλος του 2017, φαίνεται πάντως ότι το πρόβλημα έχει να κάνει κυρίως με τις λιανικές πωλήσεις, που έχουν ποσοστιαία υποχωρήσει (στο σύνολο των πωλήσεων οι λιανικές είναι πλέον λιγότερες από το 50%).

Το κλείσιμο της αξιολόγησης δεν άλλαξε το κλίμα (εξάλλου φαίνεται ότι διανύουμε μια παρατεταμένη περίοδο αβεβαιότητας) και οι απλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα περισσότερη από τη μισή αγορά αυτοκινήτου να εξαρτάται από τις εταιρικές πωλήσεις – ανάμεσά τους βρίσκονται και τα αυτοκίνητα που αγοράζονται από εταιρίες ενοικιάσεων (rent-a-car).

Ads

image

Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+27,4%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν μείωση κατά -25,4% ως προς 2016.

Στη σχετική ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, σημειώνεται πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2017 βρίσκεται 67,9% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της προ κρίσης (2000-2009) περιόδου ανάπτυξης της αγοράς.