Τα ρεκόρ τους κατέρριψαν οι ελληνικές ομάδες που συμμετείχαν στον γνωστό πλέον διαγωνισμό οικονομίας της Shell, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις. Σε σύνολο 170 ομάδων από 29 χώρες κατόρθωσαν να αποσπάσουν την 4η και 9η θέση στις κατηγορίες τους, καθώς επίσης και δύο από τα πέντε βραβεία για τις δοκιμασίες εκτός πίστας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του “Make the Future London”, που πραγματοποιήθηκαν από τις 25 έως τις 28 Μαΐου.
Ξεκινάμε με την ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα, που με το ηλεκτροκίνητο όχημα «Τριήρης», διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) δηλαδή ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας και κατέκτησε την 9η θέση με 412 km ανά kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την περσινή της απόδοση. Επίσης, ο «Ποσειδώνας» απέσπασε το Βραβείο Σχεδιασμού Οχήματος, καθώς η «Τριήρης» έχει εξαιρετικά αεροδυναμικό προφίλ. Το όχημα ήταν επίσης κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά.
O Καθηγητής Κωνσταντίνος Στεργίου, Πρόεδρος Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Ομάδας «Ποσειδώνας» του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ., σημείωσε: «Το νέο carbon fiber monocoque σασί μας σχεδιάστηκε, υπολογίστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά από τους φοιτητές μας. Έχει γίνει ελαχιστοποίηση των μηχανικών απωλειών, ενώ μεταβήκαμε σε νέου τύπου κινητήρα με πλήρη επανασχεδιασμό των ηλεκτρονικών και ηλεκτρολογικών στοιχείων του αυτοκινήτου, καθώς και την ανάπτυξη νέων, όπως ο καταγραφέας δεδομένων. Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στην οδήγηση του νέου (BLDC) κινητήρα, με χρήση διάφορων τεχνικών για προσαρμοστικό έλεγχο, όπως οι ασαφείς ελεγκτές».
Χορηγοί της ομάδας οι: ΝΕΑ ELECTRA S.A., VI.E.PA – Industrial Production Applications, Mondial Forwarding Hellas S.A., MSc in Advanced Industrial & Manufacturing Systems, TGS Special Parts, de CODE, Kkervvit (ΞENAKHΣ), ΦΑΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, Aegean Airlines, Ranco-Pak, ΜM Motorsport Branding – Design, KiniSi bikes, solidThinking.
Σημαντική διάκριση και για την ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης µε ένα όχημα πόλης, το «Σπύρος Λούης», η οποία διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) όπου τα οχήματα που συμμετέχουν μοιάζουν κάπως περισσότερο με τα συμβατικά επιβατικά αυτοκίνητα και κατέκτησε την 4η θέση με 138 km ανά κυβικό μέτρο (m3) καυσίμου.
Η ομάδα απέσπασε και το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος – για τέταρτη φορά στην ιστορία της – καθώς η έμφαση στην ασφάλεια του οχήματος και του οδηγού, αλλά και η γενικότερη οργάνωση και λειτουργία της ομάδας στον τομέα αυτό, εντυπωσίασε του κριτές του διαγωνισμού. Η ομάδα μοιράστηκε επίσης μερικούς από τους αισθητήρες υδρογόνου που διέθετε, με άλλες ομάδες των οποίων οι αισθητήρες ήταν ελαττωματικοί, αποδεικνύοντας έμπρακτα το πνεύμα συνεργασίας του Μαραθώνιου.
Χορηγοί της ομάδας είναι οι BETA CAE Systems S.A., ANEK LINES, IPG Automotive, ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ΙΚΕ, ΑΒΒ, Aegean Airlines, XEROX, IDEAL Bikes, B&T Composites, NESTO, Chandris Hotels, Ι ΚΤΕΟ Κρήτης, ΠΑΝΟΣ επιγραφές.
Η ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) με το ηλεκτροκίνητο όχημα «Πυρφόρος» και κατέλαβε την 25η θέση με επίδοση 225 km ανά kWh (στη συγκεκριμένη κατηγορία, ο σχεδιασμός των οχημάτων επικεντρώνεται στη μείωση της οπισθέλκουσας και στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας).
Χορηγοί της ομάδας οι: ΕΠΙΣΕΥ, Περιφέρεια Πελοποννήσου, ΥΠΕΘ-ΓΓΕΤ, ΚΑΠΕ, Raycap, Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης, ΑΒΒ S.A,. Attica Bank, Aegean Airlines, KOUTSODONTIS TP&A, THENAMARIS, MultiChem SA, Get3D, EuroCircuits, ΤΕΧΝΟΜΑΤ ΑΕ, ΜΑΞΕΒΑΝΗΣ ΜΟΤΟ, KARABELAS EXHAUST.
Την εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου, παρακολούθησαν πάνω από 25.000 θεατές. Το φεστιβάλ ενέργειας ανέδειξε καινοτομίες βραβευμένων επιχειρηματιών από τα προγράμματα επιχειρησιακής ανάπτυξης της Shell, ενώ οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να δουν το μεγάλος πλήθος των οχημάτων που κατασκευάστηκαν και οδηγήθηκαν από τους λαμπρούς νέους μηχανικούς που αγωνίστηκαν στον Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell.
Θυμίζουμε ότι περισσότερες από 170 ομάδες από 29 χώρες από όλο τον κόσμο, έφτασαν στο Queen Elizabeth Olympic Park, έχοντας περάσει τους τελευταίους 12 μήνες σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας και δοκιμάζοντας τα οχήματά τους, ώστε να διαγωνιστούν, με κριτήριο την ενεργειακή απόδοση, σε μία ειδικά κατασκευασμένη αστική πίστα 1.577 μέτρων. Στόχος για την ανάδειξη των νικητών είναι η κάλυψη της μεγαλύτερης απόστασης με την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.
Απόλυτος νικητής του διαγωνισμού η γαλλική ομάδα “Microjoule-La Joliverie” που με όχημα φυσικού αερίου κατέκτησε την κατηγορία Prototype για άλλη μια φορά με 2.503,9 km/ισοδύναμο λίτρου. Η ιταλική ομάδα “Zero C” κέρδισε την κατηγορία battery-electric Prototype με 753,2 km/kWh, ενώ η γερμανική “ThaiGer-H2-Racing Straslund” κέρδισε την κατηγορία hydrogen με 880,5 km ανά κυβικό μέτρο.
Σημειώστε ότι το 2018 θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στο διαγωνισμό, αφού θα προστεθεί μια νέα κατηγορία οχημάτων, η Autonomous, δηλαδή των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Σημειώστε επίσης ότι για περισσότερα από 30 χρόνια, ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell ήταν ένα αυτόνομο γεγονός, ενώ φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά ήταν μέρος του “Make the Future London”, μιας δημόσιας εκδήλωσης που φιλοδοξεί να φιλοξενεί λαμπρές ιδέες για τον ενεργειακό κλάδο και εφευρέσεις που αφορούν την παγκόσμια ενεργειακή πρόκληση. Στο φεστιβάλ, οι επισκέπτες μπορούν να γνωρίσουν από κοντά αυτές τις ιδέες, να συμβάλλουν με τις δικές τους και να γίνουν «συνταξιδιώτες» προς ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >