Σοκ προκαλούν τα στοιχεία της έκθεσης που δημοσιοποίησε η ΜΚΟ, Carbon War Room (CWR).

Ads

Όπως τονίζει η έρευνα, τα πλοία αν και μεταφέρουν περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου παράγουν μόλις το 3% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του κόσμου. Βέβαια, η ναυτιλία είναι πιο ρυπογόνος από όσο υποδηλώνει αυτό το ποσοστό.

Επειδή πραγματοποιείται καύση μαζούτ, μόλις 15 από τα μεγαλύτερα πλοία είναι ικανά να εκπέμψουν περισσότερα οξείδια του αζώτου και του θείου από όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου μαζί. Τα αέρια αυτά αξίζει να τονιστεί, πως είναι πολύ πιο επιβαρυντικά για την υπερθέρμανση του πλανήτη από το διοξείδιο του άνθρακα.

Η Carbon War Room (CWR) στην έκθεση της αναδεικνύει την απειλή που δημιουργούν για τη βιομηχανία οι νέες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις.

Ads

Την ίδια στιγμή, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο ρυθμιστικός οργανισμός του ΟΗΕ για τη ναυτιλία, έχει συμφωνήσει να θέσει ανώτατο όριο εκπομπών θείου από το 2020. Μόλις, τον περασμένο μήνα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε πραγματοποιήσει ψήφισμα για να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ από το 2021.

Σύμφωνα με την CWR, για τις αναβαθμίσεις και την ικανοποίηση των νέων κανόνων απαιτούνται δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά η βιομηχανία πρακτικά δεν μπορεί καν να πληρώσει τα υπάρχοντα χρέη της, καθώς οι ναύλοι έχουν μειωθεί λόγω της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου από την οικονομική κρίση και της τεράστιας πλεονάζουσας χωρητικότητας.