Τα περί νέας σπορ εμπειρίας που υπόσχεται το καμάρι της Honda, NSX, τα αφήνουμε σε πρώτη φάση στην άκρη, όχι γιατί τα σνομπάρουμε, αλλά γιατί θέλουμε να εστιάσουμε σε ένα συνδυασμό τεχνολογικών επιλογών, που δεν είναι ότι το πιο συνηθισμένο συναντά κανείς στο χώρο των αυτοκινήτων παραγωγής, έστω και αν πρόκειται για τέτοια ειδικά μοντέλα. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Ξεκινάμε λοιπόν από το γεγονός ότι αυτό το Honda είναι υβριδικό. Μόνο που το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης που διαθέτει, σε συνδυασμό με το ειδικά εξελιγμένο εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, δεν στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά στη βελτίωση των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς (για ζωηρή και διαισθητική εμπειρία οδήγησης κάνει λόγο η Honda). Όλα αυτά υπό το γενικό τίτλο Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που αναλαμβάνουμε να αποκωδικοποιήσουμε στις γραμμές που ακολουθούν.

Η βενζίνη, βεβαίως ζει, και βασική πηγή ισχύος του νέου Sport Hybrid SH-AWD είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας V6 3.5 λίτρων τοποθετημένος στο κέντρο, που συνεργάζεται με ένα νέο, εννιατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (9DCT) και έναν ηλεκτροκινητήρα “Direct Drive Motor” και κινεί τους πίσω τροχούς, υποστηρίζεται  δε από τους δύο ηλεκτροκινητήρες της μονάδας Twin Motor Unit (TMU) η οποία κινεί τους εμπρός τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο, το NSX διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς και μάλιστα «ενεργή» τετρακίνηση (all-wheel drive), αφού η κατανομή ισχύος ρυθμίζεται ανά πάσαν στιγμήν, κατά το δοκούν της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.

Το νέο κιβώτιο Dual Clutch Transmission (9DCT) εννέα σχέσεων συνδυάζεται με τον V6 βενζινοκινητήρα και το Direct Drive Motor (όλα τους τοποθετημένα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) και εξασφαλίζει απίστευτα γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων: το ανέβασμα διαρκεί μόλις 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ το Direct Drive Motor διατηρεί την ελκτική πρόσφυση χωρίς διακοπή ισχύος. Για να επιτυγχάνεται άμεση απόκριση στο γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας Direct Drive Motor έχει τη μορφή δακτυλίου (θυμίζει τα «αθώα» υβριδικά Jazz, Insight, Civic κλπ.) και συνδέεται απευθείας με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα.

Ads

Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, οι δύο ηλεκτροκινητήρες του TMU συμβάλλουν από τη μια σημαντικά στην άμεση επιτάχυνση του NSX (κάτι που φαίνεται και στο σχετικό διάγραμμα) ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την παραγωγή τάσης περιστροφής του αμαξώματος, υποστηρίζοντας τις εντολές στο τιμόνι μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος Direct Yaw Control.

Από στάση, το TMU παρέχει άμεση ροπή καθώς και πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, επιτρέποντας άμεση και ελεγχόμενη επιτάχυνση. Στο φρενάρισμα πριν την είσοδο σε μία στροφή, το Sport Hybrid SH-AWD χρησιμοποιεί το TMU για επιβράδυνση, σε συνεργασία με τα μηχανικά φρένα του NSX, ενώ το Direct Yaw Control προσφέρει ταχύτατη είσοδο στην στροφή. Στην έξοδο από στροφή, το Sport Hybrid SH-AWD επιτρέπει το πάτημα του γκαζιού νωρίτερα.

Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 573 ίππους, ενώ η ροπή τα 646 Nm – και για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης σχετικά με το τι αντιπροσωπεύουν οι συγκεκριμένες τιμές ισχύος και ροπής πρέπει να αναφέρουμε ότι ένα πετρελαιοκίνητο Honda Civic 1.6 έχει ισχύ 120 ίππους και ροπή 300 Nm (η τελευταία είναι ήδη εξαιρετική επίδοση για κινητήρα 1600 κ.εκ.)

Από κει και μετά το λόγο έχει το Integrated Dynamics System (IDS) με τη βοήθεια του οποίου το NSX προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του οδηγού. Τέσσερα επιλέξιμα δυναμικά προφίλ οδήγησης – Quiet, Sport, Sport+ και Track – προσαρμόζουν τα συστήματα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος, όπως το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα (μηχανικά και αναπαραγωγικά), το γκάζι, το σύστημα ευστάθειας Vehicle Stability Assist, ο μαγνητικός έλεγχος αποσβεστήρων και το Sport Hybrid SH-AWD.

Όλα αυτά, βέβαια, προϋποθέτουν και την ύπαρξη ενός αντίστοιχα εξελιγμένου πλαισίου-αμαξώματος. Οι μηχανικοί, λοιπόν, της Honda δημιούργησαν ένα αμάξωμα πολλαπλών υλικών, για μέγιστη δομική ακαμψία, το οποίο προσφέρει αυξημένη παθητική ασφάλεια στις συγκρούσεις.

Για παράδειγμα, η χρήση αλουμινένιων δοκών που έχουν χυτευθεί σε άμμο επιτρέπει πιο κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους, μειωμένη μάζα και εξαιρετική συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Από την άλλη, δομικά στοιχεία από χάλυβας υπερ-υψηλής αντοχής (UHSS) δημιουργούν λεπτές αλλά ισχυρές εμπρός κολόνες (Α-pillars) που μεγιστοποιούν την ορατότητα, πληρώντας ταυτόχρονα όλες τις προδιαγραφές παθητικής ασφάλειας, όπως η αντοχή της οροφής σε περίπτωση ανατροπής.

Η χρήση αυτών των συστημάτων μαζί δίνει την αίσθηση – σύμφωνα με τη Honda – ότι το αυτοκίνητο προβλέπει τις προθέσεις του οδηγού. Περαιτέρω σχόλια δεν θα κάνουμε, δυστυχώς στην Ελλάδα δεν θα δείτε να κυκλοφορούν NSX, πολύ θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε τις δικές μας εντυπώσεις από την οδήγηση του αυτοκινήτου, αλλά προς το παρόν πρέπει να περιοριστούμε – δυστυχώς – στην παρουσίαση της τεχνολογίας. Το αξίζει άλλωστε η Honda αυτό, γιατί έχει μια ιδιαίτερη παράδοση στο κομμάτι της τεχνολογίας.