Ριζικές είναι οι αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης των ΙΧ που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Ads

Ειδικότερα από την 1η Ιουνίου τα τέλη ταξινόμησης των IX θα συνδέονται με τη λιανική τιμή προ φόρων και τους ρύπους με αποτέλεσμα να μειώνονται για τα φθηνά και μη ρυπογόνα και να αυξάνονται για τα ακριβά και περισσότερο ρυπογόνα. 

Τα νέα τέλη ταξινόμησης, είναι:

– 4% επί της λιανικής τιμής έως τα 14.000 ευρώ
– 8% επί της λιανικής τιμής από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
– 16%% επί της λιανικής τιμής από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
– 24% της λιανικής τιμής από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
– 32% για Ι.Χ με λιανική τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω

Ads

Για τους ρύπους, προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια, δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Από αυτό το επίπεδο και πάνω προβλέπονται επιβαρύνσεις σε ποσοστό:

– 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
– 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια
– 30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
– 40% για εκπομπές ρύπων από 181έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
– 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
– 100% για εκπομπές ρύπων άνω των 250 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Επιβαρύνσεις έρχονται για τα υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία εφεξής θα απαλλάσσονται μόνο από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης (έως σήμερα απαλλάσσονται πλήρως) ενώ τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν υπόκεινται σε τέλη ταξινόμησης. Αλλαγές προβλέπονται και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με επιβαρύνσεις των τελών ταξινόμησης.