Το τι σημαίνει το γράμμα «Q» στο λογότυπο των μοντέλων της Audi είναι γνωστό, οπότε ο χαρακτηρισμός «πολύ-χρηστικό αυτοκίνητο», που χρησιμοποιεί η εταιρία για αυτό της το μοντέλο που προορίζεται μεταξύ άλλων και «για το κυνήγι της περιπέτειας» δεν μας εκπλήσσει. Με απλά λόγια, έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα SUV (ή αν θέλετε Crossover ή ακόμα και… τζιποειδές) μικρότερο σε μέγεθος από το υπάρχον Q3 που παρουσιάστηκε χθες στη Διεθνή έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Όπως είναι αναμενόμενο για ένα μοντέλο εταιρίας που θέλει να κατατάσσεται στις «ακριβές» ή «πολυτελείς» φίρμες το Q2 είναι φορτωμένο με πλήθος τεχνολογικών βοηθημάτων, ενώ με μια γρήγορη ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπουμε ότι θα διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο κυβισμός των διαθέσιμων κινητήρων ξεκινά από τα 1000 κ.εκ.!

Για περαιτέρω πληρφορορίες παραθέτουμε αποσπάσματα από το σχετικό δελτίο τύπου:

«… στον τομέα της δικτύωσης & του infotainment, το Q2 ενσωματώνει τεχνολογίες μεγαλύτερων κατηγοριών: προαιρετική οθόνη αφής για τον οδηγό, και δυνατότητες δικτύωσης μέσω Wi-Fi hotspot των smartphones ή tablets, για τους υπόλοιπους επιβάτες. Προαιρετικά επίσης διατίθεται και ο αμιγώς ψηφιακός πίνακας οργάνων (virtual cockpit) της Audi, ενώ το HUD (head-up display) προβάλλει σημαντικές πληροφορίες (ταχύτητα, πλοήγηση, κ.α.), ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Στις οθόνες του ταμπλό μπορούν επίσης, εφόσον το επιλέξει ο οδηγός, να εμφανίζονται πληροφορίες διαφόρων online υπηρεσιών της Audi, ενώ διατίθεται και δωρεάν εφαρμογή για online media streaming και εμφάνιση των δεδομένων του  smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου.

Ads

image

Στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας περιλαμβάνεται και το στάνταρ σύστημα υποβοήθησης πέδησης σε φρενάρισμα πανικού, που ακινητοποιεί αυτόματα το Q2 σε περίπτωση κινδύνου.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ελέγχου των τυφλών σημείων, αναγνώρισης των οδικών σημάνσεων, καθώς και υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στην επιλεγμένη από τον οδηγό λωρίδα κυκλοφορίας. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται επίσης και με σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (παράλληλα ή σε σειρά).

Οι κοντοί πρόβολοι, τα 20εκ. απόσταση από το έδαφος και το σύστημα μόνιμης 4κίνησης, είναι ακόμα δύο χαρακτηριστικά που κάνουν το Q2 να κινείται άνετα σε κάθε είδος δρόμου. Τόσο οι βενζινοκίνητες, όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, συνδυάζονται ιδανικά με το ολοκαίνουργιο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

image

Το νέο Q2 θα παρουσιαστεί με έξι διαφορετικές επιλογές κινητήρων. Μαζί με τον 3κύλινδρο 1.0 TFSI, θα διατίθενται και δύο 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες χωρητικότητας 1.4 και 2.0 λίτρων. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα περιλαμβάνει τρείς επιλογές στα 1.6 και 2.0 λίτρα. Το εύρος των ιπποδυνάμεων κυμαίνεται από τους 116 έως τους 190 ίππους. Εναλλακτικά, εκτός από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η Audi προσφέρει επίσης για όλους τους κινητήρες και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη S tronic.

Στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων με τους 2λιτρους TDI και TFSI περιλαμβάνεται και το σύστημα μόνιμης 4κίνησης quattro. Οι εκδόσεις με μπροστινή κίνηση διατίθενται με σύστημα ανάρτησης με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ οι εκδόσεις quattro θα διαθέτουν σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης 4 συνδέσμων.

Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων θα διατίθεται σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση προοδευτικού βαθμού απόσβεσης. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ θα περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως επίσης και το σύστημα Audi drive select με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στον κάθε οδηγό να επιλέξει τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς του Q2 που ταιριάζουν περισσότερο στο προσωπικό του οδηγικό στυλ.

Το μικρομεσαίο SUV της Audi, αναμένεται στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της εταιρίας το προσεχές φθινόπωρο.