Δεν είναι απλά η συνέχεια μιας ιδέας που στην Ελλάδα άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Είναι ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο που επωφελείται από την υψηλή τεχνολογία της Honda και επιχειρεί να «πλασαριστεί» ως αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση στο χώρο των λεγομένων SUV. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Αν και το marketing επιμένει ότι τα καλά νέα πρέπει να λέγονται πρώτα, εμείς θα κάνουμε το αντίθετο. Θα πούμε πρώτα το «κακό» για να τελειώνουμε επί της ουσίας με τις όποιες αδυναμίες μπορεί κανείς να βρει σε αυτό συμπαθές τετράτροχο που ακούει στο όνομα HR-V. Ποιο είναι αυτό; Μα, το γεγονός ότι δεν είναι 4Χ4 – και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων διευκρινίζουμε ότι μιλάμε για τις διαφόρων τύπων light τετρακινήσεις, συχνότατα ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, που θα δείτε να φοριούνται από οχήματα αυτής της κατηγορίας. Πόσο σοβαρό είναι αυτό; Αν και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό που χρειαζόμαστε για τις ήπιες εκτός δρόμου αναζητήσεις μας είναι η απόσταση από το έδαφος (ύψος), η τετρακίνηση* είναι βέβαιο ότι σε κάνει να νιώθεις πιο σίγουρος…

image

image
Αδυναμίες τέλος. Το καινούριο Honda HR-V δεν είναι απλά ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, είναι και πολύ μελετημένο. Ζητήματα πρακτικότητας, όπως τα «μαγικά» πίσω καθίσματα της Honda και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (453 λίτρα), αλλά και η γενικότερη εσωτερική διαρρύθμιση μοιάζουν τετριμμένα – και ας είναι ιδιαίτερα σημαντικά στην καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο – αν δει κανείς τη δίχως τέλος λίστα με τα τεχνολογικά βοηθήματα. Εμείς ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το HR-V μπορεί όχι μόνο να διαβάζει τα σήματα της Τροχαίας, αλλά και να μειώνει την ταχύτητά του με βάση αυτά (γλυτώνοντάς σας από κάποια… κλήση), ενώ μπορεί και να φρενάρει μόνο του μέσα στην πόλη, χάρη στο σύστημα City Break Active, αποφεύγοντας ανεπιθύμητες «επαφές» με άλλα αυτοκίνητα ή με πεζούς.

Ads

Δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να απαριθμήσουμε όλα τα high-tech ηλεκτρονικά συστήματα, ούτε θα παρουσιάσουμε όλες τις τεχνολογικές επιλογές που δείχνουν την ιδιαιτερότητα της Honda (όπως. π.χ. τη σχεδίαση της εμπρός ανάρτησης που σχεδιάστηκε ώστε να είναι πιο «χαμηλή» συμβάλλοντας στη μείωση του ύψους του κέντρου περιστροφής του αυτοκινήτου.

image

image

Όμως θα σταθούμε στο εξής: ακούγοντας τους ανθρώπους της εταιρίας να μιλούν για τη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, πιστέψαμε ότι υπερέβαλαν. Ωστόσο, λίγο αργότερα, οδηγώντας το πετρελαιοκίνητο HR-V, θα αναρωτιόμασταν μήπως είχαμε κάνει λάθος και ήταν βενζινοκίνητο, αφού ο 1600άρης ντίζελ απλώς δεν ακουγόταν! Ενώ και κατά την κίνηση με μεγάλες ταχύτητες στην εθνική οδό θα διαπιστώναμε πόσο καλά τα καταφέρνει το καινούριο Honda να κρατά τους θορύβους έξω από το χώρο των επιβατών.

Σημειώνουμε ότι οδηγήσαμε και το βενζινοκίνητο μοντέλο και δεν δυσκολευτήκαμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι θα επιλέγαμε, λόγω μεγαλύτερης ροπής και χαμηλότερης κατανάλωσης, το πετρελαιοκίνητο. Παρόλο που και το βενζινοκίνητο δεν «καίει» τελικά πολύ (υπό μεγάλη πίεση ξεπέρασε τα 8,0 λίτρα/100 χλμ. Ενώ με νορμάλ οδήγηση στο ταξίδι εύκολα κατεβαίνει κανείς στα 7,0).

image

Δεν είναι φθηνό είναι όμως πλούσιο. Έχει σχεδόν τα πάντα από τη βασική έκδοση (κατά την πάγια τακτική της Honda), που στην περίπτωση του βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC με 130 ίππους κοστίζει 21.670 € (με απόσυρση), ενώ στην περίπτωση του ντίζελ 1.6 i-DTEC με 120 ίππους, 25.670 € (με απόσυρση). Το βενζινοκίνητο διατίθεται και «αυτόματο» με κιβώτιο τύπου CVT (επίσης 25.670 €). Σημειώστε ότι στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται και το μεταλλικό χρώμα (σε άλλες εταιρίες χρεώνεται μερικές εκατοντάδες ευρώ). Προφανώς δεν μιλάμε για το απόλυτο Value for money, όμως έχουμε να κάνουμε με ένα «γενικής χρήσης» μοντέρνο οικογενειακό αυτοκίνητο, που συνοδεύεται από τα εχέγγυα αξιοπιστίας της Honda.



*Αυτό λοιπόν το στοιχείο που ήταν παρόν σε όλες τις εκδόσεις του HRV των τελών της δεκαετίας του ’90 δεν υπάρχει στο νέο μοντέλο. Κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξουν τετρακίνητες εκδόσεις αργότερα, αφού ήδη στην Ιαπωνία κυκλοφορούν τέτοια αυτοκίνητα, αλλά μέχρι τότε οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να βολευτούν με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, η οποία όπως καταλαβαίνετε είναι και φθηνότερη