Ως το «μικρότερο των supercars» διαφημίζει η Fiat το νέο Abarth 695 biposto που είχαμε δει σε πρώτη εμφάνιση στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και που ήδη έχει «ξεπουλήσει» για φέτος καθώς οι παραγγελίες έχουν υπερκαλύψει την παραγωγή. Σημειώνουμε ότι πρόκειται για αυτοκίνητο 1400 κ.εκ. με 190 ίππους που καταφέρνει να επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5.9”… Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Η έναρξη των πωλήσεων του Abarth 695 biposto συμπίπτει με τα 50α του γενέθλια του θρυλικό Fiat Abarth 695.
 
Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας:
 
Το 695 biposto είναι η επιτομή της φιλοσοφίας του Carlo Abarth – που συνοψίζεται στο σλόγκαν «Κυριακή στην πίστα και Δευτέρα στο γραφείο» – ο οποίος ήθελε να προσφέρει σε όλους την ευκαιρία να ζουν το πάθος τους κάθε μέρα, κάνοντας συνηθισμένα προϊόντα να είναι εξαιρετικά και κάνοντας συνηθισμένους ανθρώπους να αισθάνονται σαν οδηγοί αγώνων κάθε μέρα.

Η Abarth ήθελε να θέσει στον εαυτό της μια πρόκληση: να βρει την τέλεια ισορροπία σε ένα αυτοκίνητο, ώστε να εγγυάται στους δρόμους τα ίδια συναισθήματα που δημιουργεί το 695 Assetto Corse στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πίστες στο Trofeo Abarth, και να το κάνει νόμιμο και ασφαλές.

Για να επιτευχθεί αυτό επιβλήθηκαν ριζικές επιλογές για την επίτευξη των στόχων και των εξαιρετικών επιδόσεων:

Ads
  • 190 ίπποι από τον κινητήρα 1.4 T-Jet, το πιο δυνατό Abarth που δημιουργήθηκε ποτέ, με ειδική ισχύ 139 ίππων/λίτρο. Βάρος μόλις 997 kg, με αναλογία βάρους/ίππο 5,2 kg/HP! Επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5.9”! 230 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα!
  • Πιο συγκεκριμένα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.4 είναι χωρητικότητας 1.368 κ.εκ., 4κύλινδρος, 16βάλβιδος και είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται στο 695 Assetto Corsa για το Trofeo Abarth και στο μονοθέσιο της Formula 4. Στο 695 biposto, ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ισχύ των 190 ίππων στις 5.500 στροφές και τη μέγιστη ροπή του των 250 Nm στις 3.000 στροφές.
  • Η ειδική ισχύς είναι 139 ίπποι/λίτρο, ένα απόλυτο ρεκόρ στην κατηγορία του κινητήρα αυτού, αλλά το χαρακτηριστικό που δημιουργεί την μεγαλύτερη έκπληξη είναι η ταχύτητα με την οποία ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο στο πάτημα του γκαζιού.

To νέο Abarth διαθέτει επίσης εκπληκτική ευελιξία, χάρη στο περιορισμένο βάρος, φαρδύτερα μετατρόχια και μικρών διαστάσεων αμάξωμα με κοντό μεταξόνιο και περιορισμένο «πρόβολο».

Ενδεικτικά, οι τεχνικές προδιαγραφές περιλαμβάνουν μεγάλο εμπρός intercooler, υψηλής απόδοσης κιτ εισαγωγής BMC, σύστημα εξαγωγής με ενεργό βαλβίδα Abarth από την Akrapovic, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Extreme Shox, σύστημα πέδησης από τη Brembo, «υπερελαφρές» ζάντες 18 ιντσών της OZ και rollbar από τιτάνιο από την Poggipolini.

Όπως και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, το εσωτερικό του 695 biposto είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την μέγιστη δυνατή εργονομία με ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει καθίσματα Abarth Corsa από τη Sabelt, έγχρωμη οθόνη TFT 7″ και λεπτομέρειες που τονίζουν το χαρακτήρα του 695 biposto.